שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    נתוני הדו"חות נחשפים. עיריית ת"א: נתחיל להחרים אופניים חשמליים
    העירייה מגבירה הילוך באכיפה נגד הרוכבים על המדרכות: לאחר שרשמה אלפי דו"חות, שצפויים להניב לה רווח של יותר מ-400 אלף שקל, יתחילו פקחיה להחרים זוגות אופניים של מפרי חוק

     

    רוכבת אופניים בתל אביב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    רוכבת אופניים בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

    חודשיים לאחר שעיריית תל אביב החלה לאכוף את "חוק האופניים" ברחבי העיר ולהטיל קנסות בסכומים שנעו בין 250 ל-1,000 שקלים על רכיבה בניגוד לחוק, תגביר העירייה החל מהשבוע הבא את האכיפה ותתחיל להחרים אופניים. 

     

    הנתונים שנאספו עד כה באגף הפיקוח בעירייה מצביעים על ירידה קלה במספר העבירות בקרב הרוכבים. בחודשים נובמבר ודצמבר נרשמו בסך הכול 3,501 דו"חות, על פי הפירוט הבא: 312 בגין נסיעה באופניים רגילים על מדרכה סמוך לשביל אופניים, 2,829 על נסיעה של אופניים חשמליים על מדרכה, 134 בגין נסיעה של קורקינט חשמלי על מדרכה ו-226 בגין עבירות אחרות של שימוש בטלפון נייד, רכיבה עם אוזניות ורכיבת אופניים על מעבר חציה.

     

     

     

     
    דו"ח שניתן לרוכבת אופניים חשמליים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    דו"ח שניתן לרוכבת אופניים חשמליים(צילום: מוטי קמחי)

    מאז תחילת האכיפה, שהחלה בחודש יולי עם אזהרות בלבד, ניתנו 3,943 אזהרות לרוכבים: 2,370 בגין נסיעה על המדרכה ו-1,492 בגין רכיבה על מעבר חצייה. אכיפת האופניים עד כה צפויה להכניס 406 אלף שקלים לקופת העירייה.

     

    מנהל אגף הפיקוח בעיריית ת"א, אלון שרף, הצהיר על כוונת העירייה להתחיל החל משבוע הבא בהחרמת אופניים של רוכבים שנוסעים בצורה פרועה על המדרכה. "מי שייסע בצורה מסוכנת לא ימשיך לרכוב", אמר שרף. "נתחיל בשבוע הבא בתפיסת אופניים, כחלק מהסמכות שיש לפקחי העירייה. מאז שהתחלנו לחלק קנסות, אנשים מתחילים לשמור על החוק. יש תופעות של רוכבים שרואים פקח, יורדים מהאופניים במקומות אסורים לרכיבה וגוררים אותם בידיהם. אפילו יש קבוצת וואטסאפ שמזהירה רוכבים מפני פקחים".

     

    שרף הדגיש שאחת ממטרות האכיפה היא לשמור על שלומם של הולכי הרגל וציין כי מרב המשאבים מוקדשים לפיקוח על רוכבי אופניים חשמליים, שפוטנציאל הנזק שלהם גדול יותר. "החוק הרחב מאפשר לנו לפקח גם על הולכי רגל ורוכבי אופניים רגילים, אבל בחרנו לשים דגש על החשמליים כי הם מסוכנים יותר ומגיעים למהירות גבוהה יותר. במקום שבו אין שביל אופניים, הם צריכים להיות על הכביש ולא על המדרכה כשהם מסכנים הולכי רגל". 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מוטי קמחי
    דו"ח שניתן לרוכבת אופניים חשמליים בת"א
    צילום: מוטי קמחי
    מומלצים