שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית נגד PayPal: הגדרות התשלום שונו ללא ידיעת הלקוחות

במספר מקרים במהלך השנה האחרונה שונו הגדרות הלקוח לגבי אופן החיוב - לרעתו, מה שהוביל לתשלום עמלות גבוהות יותר. התובע מבקש לחייב את PayPal לפצות את כל מי שחל שינוי בהגדרות התשלום בחשבונו במהלך 7 השנים האחרונות

אחרי התקלה מגיעה התביעה: בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לפני מספר ימים לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד PayPal בטענה כי בעקבות תקלה רוחבית שארעה מספר פעמים, שונו הגדרות הלקוח לגבי אופן חיוב התשלום, לרעת הלקוחות.

 

PayPal מאפשרת ללקוחות המשתמשים בשירותיה להגדיר בחשבונם כיצד יתבצע החיוב - בשקלים או במט"ח ובאיזה אמצעי תשלום (כרטיס אשראי, חיוב חשבון וכו'). ההגדרות הללו אמורות להישאר קבועות ולהוות ברירת מחדל בכל רכישה. PayPal עצמה מציעה גם היא שירותי המרה וגובה על כך עמלה.

 

מאסטרקארד מאסטרפס כרטיס אשראי קניות ב רשת קניות אונליין (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

על פי כתב התביעה, התובע המשתמש בשירותי החברה הגדיר בחשבונו כי החיוב יתבצע ישירות מחשבון המט"ח שלו בבנק הפועלים, מה שאומר ש-PayPal לא אמורה לגבות עמלה בגין הרכישות השונות.

 

ואולם, לטענתו, בחודש פברואר 2017 הוא הבחין כי 19 עסקאות שעשה במהלך השבועות הקודמים והיו נקובים במט"ח, לא נגבו מחשבון המט"ח שלו בבנק כפי שהגדיר, אלא חויבו למעשה בשקלים תוך שהחברה מבצעת בעצמה את ההמרה וגוזרת מכך עמלה.

 

בעקבות זאת התובע פנה לחברה ושם הסבירו לו כי מדובר בתקלה רוחבית ששינתה את הגדרות החיוב בחשבונות הלקוחות. בחברה פיצו אותו בסכום של 5 דולר, מבלי להסביר, לטענתו, את אופן חישוב הפיצוי.

 

התובע טוען עוד כי זמן מה אחר כך, בחודש מאי 2017, הוא שם לב כי שוב מחייבים אותו בגין עסקאות בשקלים (וגובים עמלה), למרות שאמורים היו לחייב את חשבון הבנק שלו ישירות במט"ח.

 

הוא פנה שוב לחברה, ושוב הסבירו לו כי ארעה תקלה רוחבית ששינתה את ההגדרות בחשבונות המשתמשים וכי הוא יפוצה בהפרש בגין החיוב בייתר.

 

לטענת התובע, התקלה הזו גרמה נזק ללקוחות רבים שהגדרת התשלום שלהם שונתה. לדבריו, החברה לא פעלה באופן יזום לפצות את מי שניזוק כתוצאה מהתקלה, כמו כן החברה פעלה בחוסר שקיפות לגבי אופן חישוב הפיצוי גם כאשר פנו אליה.

 

התובע מבקש להכיר בתביעה כייצוגית ולחייב את החברה לפצות את כל מי שחל שינוי בהגדרות התשלום בחשבונו במהלך 7 השנים האחרונות. התובע לא ציין מהו סכום התביעה הואיל ולשם כך יש צורך בנתונים הנמצאים בידי החברה, אך ההערכה היא שהסכום יעמוד על עשרות מיליוני שקלים.

 

PayPal מסרה בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. עם קבלתו נלמד את פרטיו ונתייחס בהתאם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים