שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טרנד היוגורטים עתירי החלבון - איזה הכי טוב?
    יוגורטים ומשקאות חלב רבים משווקים באחרונה כעשירים בחלבון, ומומלצים כתוספת לחיזוק הגוף לאחר אימון כושר. אילו מוצרים באמת מכילים כמות חלבון משמעותית, ובאילו מסתתרת כמות גדולה של סוכר? מאמנת הכושר והתזונה לירון אסייג יצאה לבדוק אם מדובר בגימיק שיווקי או במוצר חובה עבור מתאמנים

    הם צצים כפטריות לבנות אחרי הגשם: אפשר לראות אותם על מדפי מוצרי החלב במרכולים, בפרסומות בטלוויזיה ועל שלטי חוצות - מוצרי היוגורט עתירי החלבון - שמשווקים כמוצר מומלץ לצריכה לאחר אימון כושר, כבשו את תודעת הקהל והמפרסמים כחלק מטרנד הבריאות והכושר שהולך וסוחף עוד ועוד חלקים באוכלוסייה.

    החלבון עוזר לבנות מסת שריר לאחר אימון ()
    החלבון עוזר לבנות מסת שריר לאחר אימון
     

    אין ספק שחלבון הוא מרכיב חשוב בתזונה היומית של כל אדם, ושל אנשים שעוסקים בפעילות גופנית במיוחד - הוא עוזר לבנות את מסת השריר ולשקם את הגוף לאחר פעילות. היתרון ביוגורטים הוא האריזה הקטנה והסגורה, הזמינות הגדולה, היכולת לקחת אותו בתיק ולשתות מיד לאחר האימון, הגיוון והטעם. אך השאלה היא מהם היתרונות של היוגורטים עתירי החלבון על פני מזונות אחרים שמכילים אותו, ומה תקבלו עוד כחלק מה"חבילה" שמכילה גם חלבון. יצאנו לבדוק את מוצרי היוגורט עתירי החלבון ולהשוות ביניהם - כדי שתוכלו להחליט בעצמכם מה הכי שווה:

     

     

    משקה חלב בטעמים תנובה GO

    כמות גדולה של סוכר. תנובה GO ()
    כמות גדולה של סוכר. תנובה GO

    משקה חלב בטעמים (250 מ"ל) שמכיל 190 קלוריות ו-16.75 גרם חלבון. המשקה מכיל תוספת סוכר לבן של עד 7.7 גרם (כשתי כפיות סוכר), וזאת בנוסף ללקטוז (סוכר החלב) שהוא מכיל ממילא. התוצאה - כמות גדולה למדי של סוכר ופחמימות.

     

    משקה יטבתה PRO

    כמות גדולה של סוכר ופחמימות. יטבתה PRO ()
    כמות גדולה של סוכר ופחמימות. יטבתה PRO

    משקה חלב בטעמים (250 מ"ל) שמכיל 178 קלוריות ו-18 גרם חלבון. יש בו תוספת סוכר לבן של 0.9 גרם (כרבע כפית), אך בתוספת ללקטוז, מדובר בכמות גדולה למדי של סוכר ופחמימות.

     

    יטבתה PRO - חלב מועשר בחלבון

    אם משתמשים בו רק לקפה, ההבדל זניח. חלב מועשר בחלבון ()
    אם משתמשים בו רק לקפה, ההבדל זניח. חלב מועשר בחלבון
     

    בכוס חלב מועשר בחלבון (200 מ"ל) יש 128 קלוריות ו-12 גרם חלבון. לצורך השוואה, בחלב רגיל יש 118 קלוריות ו-6.4 גרם חלבון. החלב מכיל פי 2 חלבון יותר מחלב רגיל - אמנם זה נשמע הרבה, אבל אם משתמשים בחלב רק לקפה של הבוקר, מדובר בהבדל זניח. אם במצטבר אתם שותים ככוס חלב ביום – תקבלו 5.6 גרם חלבון יותר ליום.

     

    יוגורט דנונה PRO אננס

     

    שתי כפיות סוכר. דנונה פרו עם אננס ()
    שתי כפיות סוכר. דנונה פרו עם אננס

    גביע היוגורט (150 גרם) מכיל 134 קלוריות ו-10 גרם חלבון. אך גם כאן, בתוספת הסוכר הלבן המוסף (8 גרם - כשתי כפיות), שנוסף גם כך לסוכר החלב, המוצר מכיל כמות גדולה של סוכר. לעומת זאת, כמות החלבון בו לא גדולה יחסית ולמעשה דומה ליוגורט ביו עם 0% שומן, שמכיל פחות קלוריות ואין בו רכיבים נוספים.

     

    יוגורט דנונה PRO Triple Zero

    מכיל סטיביה - ממתיק מומלץ יותר. פרו טריפל זירו ()
    מכיל סטיביה - ממתיק מומלץ יותר. פרו טריפל זירו

    גביע היוגורט (150 גרם) מכיל 87 קלוריות ו-11.4 גרם חלבון. אמנם אין בו תוספת סוכר לבן והוא מומתק בצמח סטיביה – המומלץ יותר כממתיק, אך יש בו תוספת מיץ אננס – שגורמת לעלייה בכמות הפחמימות.

     

    יוגורט דנונה PRO 20

    פחות אחוזי שומן מהמתחרה. דנונה פרו 20 ()
    פחות אחוזי שומן מהמתחרה. דנונה פרו 20

    גביע יוגורט של 200 גרם מכיל 140 קלוריות ו-20 גרם חלבון. אין בו תוספות סוכר, והוא מכיל פחות קלוריות ופחות אחוזי שומן מהמוצר המתחרה - יופלה גו 20.

     

    יוגורט יופלה GO 20 במתיקות מעודנת

    8 גרם תוספת סוכר לבן. יופלה גו 20 במתיקות מעודנת ()
    8 גרם תוספת סוכר לבן. יופלה גו 20 במתיקות מעודנת

    גביע יוגורט של 200 גרם מכיל 200 קלוריות ו-20 גרם חלבון. במוצר ישנה תוספת סוכר לבן של כ-8 גרם (כשתי כפיות), יחד עם הלקטוז מדובר בכמות גבוהה של סוכר ופחמימות.

     

    יוגורט יופלה GO 20 ללא תוספת סוכר

     

    דומה בערכו התזונתי לגבינה לבנה 3%. יופלה גו 20 ()
    דומה בערכו התזונתי לגבינה לבנה 3%. יופלה גו 20
     

    גביע יוגורט (200 מ"ל) מכיל 163 קלוריות ו-20 גרם חלבון. אין בו תוספת סוכר, והוא דומה בערכו התזונתי (חלבון, פחמימה ושומן) לגבינה לבנה 3%.

     

    יוגורט ביו 0% ללא תוספת סוכר - יצרנים שונים

    לא משווק כיוגורט עתיר חלבון, אבל די דומה לו בכל. ביו 0% ()
    לא משווק כיוגורט עתיר חלבון, אבל די דומה לו בכל. ביו 0%

    יוגורט ביו 0% של דנונה ושל יופלה מכיל בין 76 ל-78 קלוריות ובין 8.8 ל-9.2 גרם חלבון. המוצר אמנם לא משווק כיוגורט עתיר חלבון, אך אם נאכל 2 גביעים כאלה, נגיע ל-18 גרם חלבון במחיר נמוך למדי של 150 קלוריות. כדאי לקחת בחשבון ששני גביעים כאלה גם משביעים יותר מכיוון שהם מכילים כמות גדולה יותר של יוגורט.

     

    מהי כמות החלבון המומלצת לצריכה ליום?

    בהנחה שאדם אינו ספורטאי או מתעסק בפעילות גופנית באופן קבוע – עליו לצרוך כ-0.8 גרם חלבון X משקל גוף בכל יום. כך לדוגמא, לאדם שמשקלו 70 ק"ג מומלץ לצרוך 56 גרם חלבון ביממה. לאדם שעוסק בפעילות גופנית באופן קבוע מומלץ לצרוך 1.4-1.2 גרם חלבון X משקל גוף מדי יום, או כ- 91 גרם חלבון ליום לאדם שמשקלו 70 ק"ג.

     

    בקיצור

    המוצרים שמכילים כמות גדולה של סוכר מומלצים פחות, דנונה PRO ZERO מכיל כמות לא גבוהה במיוחד של חלבון, אך מומלץ להעדיף אותו כיוגורט ממותק ללא תוספת סוכר לבן.

     

    המוצרים GO 20 ללא תוספת סוכר של יופלה ודנונה PRO 20 הם המומלצים מבין המוצרים המשווקים כעתירי חלבון, אך גם הם, בתצורתם הניטרלית (ללא תוספת של פירות, גרנולה וכו'), דומים למדי בערכם  לגבינה לבנה 3%. היתרונות של זמינות, נוחות וטעם הופכים אותם להמלצה טובה אם מתחשק לגוון מדי פעם. 

     

    הכותבת היא מאמנת כושר ותזונה , בעלת חברת MovEat – תזונה ופעילות גופנית

     

    לפני היוגורט: אימון בוטקאמפ לחיטוב וחיזוק הגוף - בעשר דקות בלבד

    צילום: אורי דוידוביץ'

    צילום: אורי דוידוביץ'

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    מה הכי שווה? יוגורטים עתירי חלבון
    צילום: shutterstock
    מומלצים