שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פשרה בייצוגית: תיקוני מקררים בשווי 20 מיליון שקל

    התביעה עסקה בהטעיית הציבור בפרסום קיבולת המקררים והדירוג האנרגטי שלהם. על פי ההסכם, אלה שרכשו דגמים מסוימים של מקררים מסוג LG ו-BEKO, המיובאים על ידי חברת ברימאג דיגיטל בע"מ, מה-19 בפברואר 2008 ועד ל-20 בספטמבר 2016, יהיו זכאים להטבת שירות תיקונים וחלקי חילוף למוצר שרכשו

    במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית על הטעיית הציבור בפרסום חלק מדגמי המקררים מסוג LG ו-BEKO, הזכאים לפיצוי יקבלו הטבת שירות תיקונים וחלקי חילוף למקרר שרכשו. על פי פסק הדין, שווי ההטבה כולה - יותר מ-20 מיליון שקלים.

     

    לקריאת פסק הדין המלא לחצו כאן >>>

     

    על פי ההסכם, שקיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הזכאים הם אלה שרכשו את דגמים מסוימים שמייבאת חברת ברימאג דיגיטל בע"מ מיום ה-19 בפברואר 2008 ועד ליום ה-20 בספטמבר 2016. עבור אלה שרכשו את המוצרים עד ה-1 בינואר 2014 ההטבה תינתן עד לסוף חודש מאי 2018; מי שרכש מתחילת ינואר 2014 ועד ל-20 בספטמבר 2016, יזכה להטבה עד לסוף חודש דצמבר 2018.

     

    הדגמים שנרכשו ואשר מזכים בהטבה, ויתר פרטי הסכם הפשרה מפורטים כאן .

     

    התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עומר פיינטוך ואסף שילה, עוסקת ברכישת מאות מקררים, כאשר לגבי כמחציתם יש לחברה את כתובות הרוכשים והיא זו שתיידע אותם במכתב. כמו כן, במסגרת ההטבה, תוארך תקופת האחריות על המקררים עבור אלו שרכשו את הדגמים בשבע השנים האחרונות.

     

    המבקש בתובענה טען שרכש מקרר שצוין שנפחו 600 ליטרים, כאשר בפועל הנפח היה רק 549 (51 ליטרים פחות משפורסם). בפרסום עוד צוין שהדירוג האנרגטי שלו (שבא לידי ביטוי בתצרוכת החשמל) הוא בדרגה C, בעוד שבפועל הוא בדרגה E. בכך, פעלה החברה בניגוד לחוק ולמידות שמדד מכון התקנים הישראלי.

     

    לדברי המבקש, "החברה הטעתה את הצרכנים והפרה את חובת הגילוי לפי חוק הגנת הצרכן".

     

    הנתבעת הודתה ש"הקיבולת שציינה בפרסומים אכן לא הייתה נכונה, אך שהדבר נעשה בשל טעות ובתום-לב ושללה את הטענה שמדובר בתופעה". כמו כן, החברה טענה ש"מי שרוכש מקרר מסתמך על יותר משיקול אחד, ולא רק על הנפח ועל הדירוג האנרגטי שלו".

     

    עוד קובע ההסכם, ששירות התיקונים יוענק על ידי החברה עצמה או כל חברה מטעמה, אשר מספקת שירותים מסוג זה. כאמור, אלה שרכשו מהחברה ופרטיהם נמצאים אצלה, יקבלו מכתב המודיע על זכאותם. היתר יצטרכו לפנות ברימאג בטלפון 03-7358000, בפקס 03-7358216 או בדוא"ל refrigerators46553021@gmail.com , ולציין את דגם המקרר שברשותם בכדי לקבל את כתב האחריות וההטבה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים