שתף קטע נבחר

רנו מול פולקסווגן ראש בראש: מי מכר הכי הרבה

קונצרן הרכב הגרמני טוען כי הוא הגדול בעולם, אך ברנו-ניסאן-מיצובישי מבהירים כי רק מכירת 200 אלף משאיות מתוצרת מ.א.ן וסקניה היא זו שסייעה לפולקסווגן לחלוף על פניה

הקרב על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם: קבוצת פולקסווגן מכרה בשנת 2017 מספר שיא של 10.74 מיליון כלי רכב, והובילה את שוק הרכב העולמי בפעם השנייה ברציפות. עם זאת, נרשמו חילופים במקום השני, כאשר קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי עקפה את טויוטה.

 

קרלוס גוהן - מנכ"ל רנו מאוכזב ()
קרלוס גוהן - מנכ"ל רנו מאוכזב

 

פרשת הדיזלגייט, במסגרתה מכרה קבוצת פולקסווגן 11 מיליון מכוניות שהותקנה בהן תוכנה לזיוף נתוני זיהום האוויר שלהן, לא מנעה מהקונצרן הענק למכור בשנה החולפת 6.2 מיליון מכוניות תחת המותג פולקסווגן, 1.9 מיליון מכוניות אודי, 1.2 מיליון דגמי סקודה, 468 אלף דגמי סיאט ו-246 אלף דגמי פורשה. הקבוצה היא גם הבעלים של בנטלי, למבורגיני, בוגאטי ויצרניות המשאיות מ.א.ן וסקניה. יותר משליש ממכוניות הקבוצה, 4.2 מיליון, נמכרו בסין.

 

רנו-ניסאן-מיצובישי מסרה 10.6 מיליון מכוניות וטיפסה לראשונה למקום השני במסירות העולמיות. עם זאת, בקבוצה הצרפתית-יפנית ציפו לסיים את השנה במקום הראשון. יו"ר הקבוצה קרלוס גוהן, שצפוי לפרוש ביוני, התקשה להשלים עם הנתונים: "בסטטיסטיקה של פולקסווגן כלולות גם מכירות של 200 אלף משאיות, שאנחנו לא כוללים בסטטיסטיקה שלנו, ובלעדיהן רנו-ניסאן-מיצובישי היא היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות ומסחריות קלות, ואין על כך שום ויכוח", אמר גוהן המאוכזב. חטיבת המשאיות של רנו שייכת כיום ליצרנית המשאיות וולוו ואין לה עוד קשר ליצרנית המכוניות הפרטיות שחולקת עימה את השם.

 

במקום השלישי סיימה קבוצת טויוטה, הכוללת גם את דייהטסו ואת יצרניות המשאיות הינו, עם 10.35 מיליון כלי רכב. בשנת 2016 הובילה פולקסווגן את השוק העולמי עם 10.3 מיליון מכירות, לפני טויוטה עם 10.2 מיליון ורנו-ניסאן-מיצובישי עם 9.96 מיליון.

בתחום היוקרה, לעומת זאת, לא הצליחה פולקסווגן להשיג את המקום הראשון, כאשר אודי שמרה על המקום השלישי אחרי ב.מ.וו שמכרה 2.46 מיליון מכוניות (כולל חטיבת מיני), ומרצדס 2.42 מיליון, כולל סמארט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים