שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הפעולות שיעזרו לך להיות רגועה בלידה
    המחשבה על חדר לידה מלחיצה אותך? בעזרת תרגול פעולות פשוטות אפשר להגיע ללידה רגועה יותר וללמוד איך להרפות את הגוף והמחשבות. טיפים שימושיים גם לנשים ששוכחות לנשום ביום-יום

    לידה היא אירוע בלתי צפוי אבל דווקא בגלל זה חשוב לצמצם את אי הודאות ולהבין שעדיין יש ליולדת אמצעים שיסייעו לה להרגיש בשליטה. הכנה ללידה אמורה להעניק לך כלים באמצעותם תשפיעי על הלידה שלך, למשל מיומנות רגיעה עמוקה - כזו שתאפשר ללידה להתקדם, או כלים שמחברים לכוחות הפנימיים של כל אישה, כוחות שנותנים לה להתגבר על הכאב של הצירים, ולבסוף לטפל במתחים ובחששות אותם כל אישה חווה לקראת לידה.

     

    לכתבות וטורים נוספים - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

     

    בשנים האחרונות יש עליה במודעות של נשים להגיע מוכנות ללידה, אבל לא כל שיטה מתאימה לכל אחת ולא תמיד יש זמן, פניות או כסף לקבל הכנה מושלמת או לעבור קורס הכנה ללידה. לטובת כל מי שלא מצליחה להגיע להכנה טובה ללידה, הנה מקבץ טיפים שונים בסגנון של "עשי זאת בעצמך" שיסייעו לך להגיע הרבה יותר מוכנה, גם אם נותר לך זמן קצר עד הלידה. מדובר בתרגול חוזר ונשנה שכן כלים אלו נרכשים ונטמעים במערכת העצבים וככל שתחזרי אליהם שוב ושוב, כך הם יסייעו לך בלידה.

     

    הרפיה

    הצעד הראשון אותו רצוי לתרגל הוא אחד הפקטורים המרכזיים שקובעים את משך הלידה: היכולת להרפות. ככל שתיכנסי למצב של רגיעה עמוקה ותרפי את הגוף ואת המחשבה, כך יתרכך צוואר הרחם ויציית לדרישת הציר להיפתח. כלומר היכולת להרפות ממש מקצרת לידה.

     

    היכולת שלך להרפות בלידה תלויה בתרגול יומיומי אותו תוכלי לעשות כך: מצאי לך מוזיקה אהובה שמרגיעה אותך או הדרכה להרפיה מונחית (הדרכה מומלצת כי המוח מציית בקלות להנחיה חיצונית). האזיני לזה כל ערב לפני השינה. כן, את יכולה ממש להירדם עם זה.

     

    להירדם עם מוזיקה מרגיעה (צילום: shutterstock)
    להירדם עם מוזיקה מרגיעה(צילום: shutterstock)

    פעולה זו עוזרת לשחרר מחשבות לפי השינה. ייתכן שבפעמים הראשונות זה יהיה מוזר אך ככל שתתמידי, תפיקי מזה יותר והמיומנות שלך להרפות את הגוף והמחשבה תגדל, עד שתשרת אותך נאמנה בלידה. מומלץ גם להאזין להרפיה זו מדי פעם בלידה עצמה.

     

    טיפ קטן אבל גדול: אם את מתקשה להרפות או הראש לא מפסיק לעבוד - אל תתאמצי, רק תמשיכי לשים לב איפה בגוף הכול בסדר ורגוע. אל תחכי לראש שיהיה שקט, המשיכי להיות בתשומת לב לאזורים בגוף בהם הרפית. גם אם במעט. מפעם לפעם ההרפיה תתרחב יותר ויותר.

     

    קראו עוד:

    ההיריון הפוטוגני של מאמנת הכושר

    לידה מצולמת: הנשים שרוצות לזכור כל ציר

    היריון טבעי אחרי שנים של טיפולי פוריות

     

    להיות כאן ועכשיו

    הטיפ הבא גם משפיע מאוד על משך הלידה ומסייע לקצר אותה. אם תהיי עסוקה במחשבות ודאגות על אחר כך כמו למשל כמה זמן זה עוד ייקח או כמה יכאב לי בהמשך, הגוף יכנס לסטרס שעלול לגרום לעיכוב הלידה. במקום מחשבות אלו תחיי את הרגע במקסימום שאת יכולה.

     

    כשיש ציר התרכזי אך ורק במה שאת זקוקה לו. מצאי את התנוחה שהכי מקלה עלייך, חזרי על משפט שהכי מעודד אותך והפעילי נשימה שמסייעת לך. כשהציר נגמר, וודאי שאת מרפה את הגוף והמחשבה. את חיה את הרגע - כרגע אין ציר, לא כואב, את נחה ולא דואגת מה יהיה בציר הבא או בעוד שעה.

     

    ככל שתחיי את הרגע בלידה, כך תקצרי אותה גם בפועל באופן אובייקטיבי וגם ואף יותר חשוב בתחושת הזמן הסובייקטיבית שלך כי כשאנו בציפיה לדבר שעוד לא קרה, הזמן עובר יותר לאט.

     

    אל תחשבי על הציר הבא (צילום: shutterstock)
    אל תחשבי על הציר הבא(צילום: shutterstock)

    לנשום

    טיפ אחרון שיסייע לך לעבור את הכאב של הציר (גם אם תקחי אפידורל הוא יעזור לך עד האפידורל): את הנשימה את מובילה בדמיונך למקום שכואב לך. את מאפשרת לעצמך לראות כמו בסרט את האוויר נוגע בכאב, מרכך אותו ושוב מדמיינת את הנשיפה יוצאת דרך האזור הכואב ומוציאה איתה את הכאב החוצה. ככל שתתרכזי בדימוי של הנשימה שנוגעת, ויוצאת משם וככל שהתמונה תהיה לך ברורה כך הכאב ילך ויפחת. פשוט מפני שתשומת הלב מופנית לדימוי.

     

    עם תחילת הציר אני ממליצה להתחיל בשאיפה ארוכה ובנשיפה ארוכה עוד יותר (בשילוב הדימיון שתיארתי) ולאחריה נשימה רגילה. אחריה שוב נשימה ארוכה. כך תעברי את הציר יותר בקלות.

     

    גם כאן, מה שיאפשר לכלי הזה לעזור בלידה הוא התרגול בתקופה שעד הלידה. התרגול הוא על כל כאב או אי נוחות, ברגע שאת סובלת ממשהו, את מתרכזת בכלי הזה.

     

    הרבה מהכלים הם מנטליים - במה להתרכז ועל מה לחשוב. חשוב שתחזרי עליהם באופן יומיומי למען תוצאות טובות בלידה. אם יש לך מתח או דאגה שלא מרפים, חשוב להגיע לטיפול כדי שלא יעכבו את הלידה.

     

    אביטל גרינפלד מרדכי היא מדריכת הכנה ללידה, מנחת קבוצות ודולה. ב-6 בפברואר יתקיים מפגש לנשים בהיריון בפתח תקווה, המיועד למי שרוצה ללמוד עוד על יכולותיה ולקחת יותר שליטה בלידה

     

    מה לגבי מספר הילדים? הבלוגרית טובה לי מסבירה למה תמיד יהיה לכל אחד מה לומר בנושא:

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הפעולות שיעזרו לך להיות רגועה בלידה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים