שתף קטע נבחר

מוכרים דירה? כך תשדרגו אותה ותמקסמו את הרווח

תקראו לזה שיפוץ מקדים, הום סטייג'ינג או הלבשת הבית – כך או אחרת, מתיחת פנים קלה תאפשר לכם להביא יותר מתעניינים לנכס העומד למכירה, ולמכור אותו במהירות רבה יותר ובמקסימום רווח. אתר "המקצוענים" עם המדריך – חלק ב'

בין אם מוכרים דירת יד שנייה או דירת קבלן חדשה – הום סטייג'ינג יוכל לזרז לכם את הליך המכירה ולמקסם את המחיר שתקבלו בעבור אותה דירה בדיוק. בכתבה הקודמת התייחסנו לטרנד ההום סטייג'ינג בכללותו, ועל היחס בין היקף ההשקעה לתשואה שמקבלים בשלב המכירה. בכתבה זו, נדון בהבדל שבין שדרוג דירת קבלן לבין שדרוג דירת יד שנייה, וניתן עצות מעשיות שאת חלקם תוכלו לבצע בעצמכם, מבלי להזמין בעל מקצוע כלשהו, באמצעות מעט יצירתיות והקדשת כמה ימים לטובת העניין.

 

ההבדל בין דירה שגרים בה, דירת יד שנייה ריקה או דירת קבלן חדשה

נכס שמתגוררים בו: "במקרה כזה הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לרוקן את הבית ככל הניתן מחפצים" ממליצים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כל מה שאין בו צורך, ריהוט שנועד לאחסון בלבד, וכל מה ש'מעמיס' על החלל ויוצר גודש בעיניים, כדאי להוציא ולאחסן מחוץ לדירה".

 

"יש להצניע ככל הניתן תמונות משפחתיות אישיות", מוסיפה מאי פולק, שותפה במיזם ההום סטייג'ינג MAYWAY מקבוצת כרמל גרופ. "המטרה היא שהקונה הפוטנציאלי ייכנס לנכס וירגיש שזה כבר הבית שלו, ולא שלכם. מומלץ להחליף מצעים צבעוניים, מצעים עם הדפסים ילדותיים וכל מה שיכול להרגיש 'אישי ומשפחתי' מדי. עדיף לבחור במצעים ניטרליים בגוונים טבעיים ובהירים. גם למגבות התלויות במטבח ובחדר הרחצה חשיבות. בחדר הרחצה חשיבות לבחור במגבות חדשות יחסית ולבנות בלבד, שמשדרות מראה ספא נקי ומזמין. מגבות ישנות, צבעוניות ומהוהות – מומלץ להסתיר. כשמראים דירה שמתגוררים בה לקונה פוטנציאלי, חשוב לדאוג גם לעניין הריחות. בלעדיו, לא משנה כמה תסדרו את הבית ותעצבו אותו, ההשפעה תהיה על התת-מודע. ריחות טיגון, למשל, ממש ירחיקו את הקונה המתלבט. מומלץ לעשות שימוש בנרות לנטרול הריחות וליצירת אווירה נעימה יותר".

 

עוד כתבות בנושא:

עשה זאת בעצמך: צביעה וחידוש רהיטים

חיפוש בעלי מקצוע: ההמלצות שיעזרו לכם

הנדימן או בעל מקצוע מומחה?

 

לפני - הנכס נראה הרבה יותר קטן מאשר כשהוא עם ריהוט ותאורה (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל) (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)
לפני - הנכס נראה הרבה יותר קטן מאשר כשהוא עם ריהוט ותאורה(צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)

אחרי - מראה יותר ביתי ומזמין  (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל) (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)
אחרי - מראה יותר ביתי ומזמין (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)

נכס יד שנייה שאינו מאוכלס: "אם הנכס אינו מאוכלס, מומלץ מאוד לצבוע את הקירות", ממליצים במוקד השירות. "גם לריח של צבע טרי יש השפעה וגם למראה שלו. הדבר האחרון שנרצה לשדר הוא נכס מוזנח שלא מתגוררים בו זמן רב".

 

באיזה גוון כדאי לצבוע את קירות הדירה? פולק: "מומלץ לצבוע אך ורק בגוון לבן, ולא לבחור בגווני קרם או שמנת. בגוונים אלו עדיף לעשות שימוש בטקסטיל, כמו תליית וילונות, כדי לתת תחושה חמימה וביתית יותר. לאחר מכן, נאבזר את הדירה. נכס שריק מרהיטים הוא נכס הרבה פחות אטרקטיבי".  

 

דירת קבלן חדשה: בארצות-הברית לרוב מי שמקבל על עצמו פרויקט בנייה דואג לתשתית, לבניין עצמו וגם לעיצוב הפנים של הדירות עד לפרט האחרון (בחירת הברז בחדר האמבטיה). בישראל, ישנה הפרדה בין הקבלן לבין מעצב הפנים. הדבר מקשה לעתים על מכירת נכסים בשווי המקסימלי שניתן לקבל בעבורם. בגלל הבעיה הזו בדיוק מתפתחת בישראל הנישה של הום סטייג'ינג. היא מאפשרת למכור נכס מאובזר, כשמרבית האביזרים בו מושכרים רק לצורך המכירה, ומאפשרים לקונה הפוטנציאלי להבין את הפרופורציות בדירה ולהרגיש בה חמימות ביתית יותר, מאשר דירת קבלן ריקה.

 

"אמנם נדמה שדירת קבלן חדשה וריקה היא הנכס שהכי קל למכירה, אך הדבר לא נכון בהכרח", אומרת פולק. "המגמה לבנות דירות עם חדרים קטנים יחסית, יכולה לגרום להם להיראות הרבה יותר קטנים כאשר אינם מרוהטים. למשל, חדר שינה של ההורים ששטחו 12 מ"ר, שמרוהט במידה זוגית, בשתי שידות משני צדי המיטה ושתי מנורות, עם טקסטיל מלא (4 כריות שינה, שמיכות, שטיחים, תאורה וכורסאות, יעניק אשליה אופטית של חלל מרווח יותר".

 

אז איך הופכים דירת קבלן ריקה ומשעממת לדירה עם אמירה אישית יותר? פולק: "כשנכנסים לפרויקט של קבלן שמעוניין למכור את הדירה, אנו מקבלים לרוב דירה ברמת גימור סטנדרטית. הדירה הריקה לרוב לא מעוררת השראה בעיני הקונה הפוטנציאלי והוא לא מבין על מה הוא משלם את הסכום הנדרש. כדי לגרום לו להרגיש שהוא נמצא בבית חלומותיו, אנו דואגים לאבזר את הבית עד לפרט האחרון (כולל מגבות מגולגלות בחדר הרחצה) ודואגים שהוא ירגיש בבית".

 

לדבריה, "אחד האתגרים הכי גדולים הוא שישנם קבלנים שמחליטים להשאיר את חלל המטבח ריק לגמרי, כדי שבעל הנכס יבחר אותו בעצמו ובהתאם לצרכיו המדויקים. הבעיה היא שזה בעייתי לצורך מכירת הנכס. הקונה הפוטנציאלי לרוב יתקשה להעריך את גודל חלל המטבח אם הוא אינו מרוהט לפחות בחלקו".

 

עניין נוסף מתייחס לתאורה. "אם יש משהו שקבלנים נוטים לא להשקיע בו הוא עניין התאורה", מציינת פולק. "למכור דירה במעל 5 מיליון שקל, עם בית מנורה חשוף זה בעייתי. לא משנה עד כמה ההום סטייג'ינג יהיה מוצלח, זה ייתן לקונה תחושה שלא חשבו עליו עד הסוף. זה מייצר תחושה לא נעימה להיכנס לחלל כזה".

 

עד כמה חשובות התמונות ששמים בשלב פרסום הנכס?

פולק: "אנחנו חיים בעידן מאוד ויזואלי (אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות). התמונה צריכה להיות גדולה וברורה, ומוארת. זה שלב המכירה הראשוני, והוא מאוד חשוב. מומלץ לצלם את הנכס בגובה העיניים ולא מזווית שמעוותת את מראה החלל (לא מלמעלה או מלמטה, למשל). מומלץ לצלם בשעות שבהן בחדר יש הכי הרבה תאורה טבעית – בהתאם לכיוון הדירה ביחס לשמש.

 

האם להחליף תריסים ישנים?

"דירה ישנה שמיועדת למכירה לרוב ממילא תעבור שיפוץ אחרי רכישתה", אומרת פולק "לכן אין טעם להשקיע בהחלפת תריסים חשמליים, פרופילים של חלונות וכו'. מה שכן, כל מה שנראה ישן ובלוי, מומלץ לפרק, כמו תריסי שלבים שחלקם שבורים. את החלון, ניתן לכסות בווילון עבה ומאסיבי".

 

חפצי אמנות – כן או לא?

"אמנות היא דבר מאוד סובייקטיבי, ולכן צריך לבחור אותה בזהירות", מציינת פולק. "למשל, אם האמנות אינטימית מדי, או בגוונים חזקים מדי, היא פחות תקלע לטעם הכללי הממוצע. עדיף לעשות שימוש במראות גדולות עם מסגרות דומיננטיות, מאשר בתמונות. מעבר לכך, מראות גם יכניסו יותר אור לבית ויתנו אשליה של חלל גדול יותר. גם תמונות משפחתיות כדאי להצניע, וכמובן שלהסיר לצורך הצגת הדירה את כל המגנטים מהמקררים ואת הציורים של הילדים".

 

לפני - החלל נראה קטן משמעותית (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל) (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)
לפני - החלל נראה קטן משמעותית(צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)

אחרי - החלל מוגדר בצורה טובה יותר, תוך שמירה על פלטת גוונים נייטרלית (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל) (צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)
אחרי - החלל מוגדר בצורה טובה יותר, תוך שמירה על פלטת גוונים נייטרלית(צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל)

הדירה צבועה בגוונים כהים? עדיף לצבוע בבהיר

פולק: "אם הדירה צבועה בגוונים כהים, אני מאוד ממליצה לצבוע את כל קירות הבית בלבן. לגבי משקופים ודלתות ישנים, אם ניתן לצבוע אותם – כדאי. אם לא, אין טעם להשקיע בהחלפתם רק לצורך המכירה. זו אינה עלות זניחה, והיא לא בהכרח תחזיר את ההשקעה (לא בהכרח תשביח את ערך הכנס) כמו כן, ממילא במקרים רבים בעל הנכס ירצה לערוך שיפוץ בהתאם לטעם האישי שלו. גם הדבקת ריצוף היא שיפוץ 'קבוע' יחסית, שהרבה יותר קשה לשנות, ולא צריך למהר לעשות זאת. אולי פרקט למינציה בחדרי השינה, אבל לא מעבר לכך. אם ישנה רצפת טרצו, הרי שמעבר לכך שהיא לגמרי חזרה לאופנה, ניתן להסתפק בכיסוי שטחים נרחבים של החלל הציבורי עם שטיחים קלילים ואווריריים שיכסו את הריצוף חלקית".

 

ואם אתם לא מעוניינים להשקיע כסף ועדיין רוצים לשדרג את הדירה? מוקד השירות: "תוכלו לעשות זאת בעצמכם, בתקציב שקבעתם מראש, ואף לרכוש כמה פרטי ריהוט (או להשאיל מקרובים רק לצורך המכירה). תמורת השקעה בצביעה, בטקסטיל, בתליית כמה מראות ובהנחת שטיחים – הדירה יכולה לעבור שדרוג משמעותי. פתרון שיכול להוזיל עלויות במקום להזמין בעלי מקצוע שונים, הוא לרכז כמה תיקונים ושדרוגים יחד ולהזמין הנדימן בעלות שעתית או גלובאלית, בהתאם להיקף העבודה".

 

לאחר כל התיקונים הקטנים הנדרשים בדירה, מהם החללים החשובים ביותר לאבזור? מוקד השירות: "הסלון ופינת האוכל, אשר הם הדבר הראשון שבדרך-כלל רואים כשנכנסים לדירה, ואשר שם נקבע הרושם הראשוני. לאחר מכן, כדאי להשקיע בחדר השינה, שהוא גם חלל חשוב שמשפיע על קבלת ההחלטה בייחוד עבור רוכשים שקונים את הנכס כדי להתגורר בו ולא כהשקעה".

 

צריכים בעל מקצוע? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל
צילום: ערן תורג'מן, באדיבות MAYWAY מקבוצת כרמל
מומלצים