שתף קטע נבחר

ב-1,700 גרסאות: מרצדס חושפת ספרינטר חדש

הדור הבא של המסחרית מבית מרצדס חושף עיצוב וסביבת נהג מעודכנים לצד מערכות בטיחות מתקדמות ולראשונה גם הנעה קדמית. לישראל הוא יגיע בתחילת השנה הבאה

מרצדס חושפת ספירנטר חדש, דור שלישי למסחרית הגדולה של היצרנית שתוצע בלא פחות מ-1,700 גרסאות שונות של תצורת מרכב והנעה. לדברי כלמוביל, יבואנית המותג לישראל, הוא ינחת כאן בעוד כשנה.

 

 

העיצוב החיצוני עבר שינוי בהשראת מכונית הקונספט adVANce, ולכן הוא נראה מודרני מהספרינטר היוצא - בעיקר בחזית. ומכיוון שמרבית כלי הרכב המסחריים עוברים ממילא שינויים והתאמות לאחר הירידה פס הייצור, חלקו האחורי נותר כמעט זהה לדגם היוצא. זאת על-מנת לאפשר התקנת אותם רכיבים או מערכות קיימות.

 

תא הנהג עבר שינוי משמעותי ודומה כעת יותר לסביבת תפעול במכוניות הנוסעים של היצרנית, עם גלגל הגה הכולל מתגי שליטה, אופציה לכיוון חשמלי למושב, מסך מגע בגודל "10.25 עם מצלמת חניה היקפית וחניה אוטומטית.

 

הספרינטר יצויד במערכות הבטיחות המתקדמות של מרצדס לרבות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה לשטחים מתים, ערנות נהג וזיהוי תמרורים כולל מקומות לא מותרים לעקיפה לרכב כבד. מערכת בקרת יציבות ייעודית מותאמת להתמודדות גם עם רוח צד, אחת הבעיות המורכבות בכלי רכב גבוהים. 

 

אחד החידושים המרכזיים נוגע לשילובה של גרסת הנעה קדמית, בנוסף לגרסאות הנעה אחורית מוכרות וכפולה-קבועה. כושר ההעמסה בגרסה זו נמוך יותר, אבל רצפת תא המטען נמוכה ב-8 ס"מ ולכן מקנה גישה נוחה יותר להטענה והקיבולת גבוהה יותר - לכן היא גם מיועדת להסעת מטענים קלים יחסית. היצע מנועי הטורבו-דיזל כולל 2.1 ליטר בהספקים שנעים בין 114 כ"ס ל-163 כ"ס ו-177 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית.

 

גרסת ההנעה האחורית תצויד כבעבר גם במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם 190 כ"ס. בהתאם למנוע מציידת מרצדס את הספרינטר בתיבת שישה הילוכים ידנית, שבעה הילוכים אוטומטית (הנעה אחורית) ותשעה הילוכים אוטומטית לגרסת ההנעה הקדמית. ב-2019 צפויה מרצדס להציע גם ספרינטר כל-חשמלי לשימוש בערים הגדולות והצפופות באירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים