שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חולדאי קורא לפינוי התחנה המרכזית: מהווה מטרד
    על רקע המגעים בין משרד התחבורה לחברת הנדל"ן "נצבא" של קובי מימון, להארכת חוזה השכירות של התחנה המרכזית החדשה בתל אביב לתקופה של 24 שנים, קורא ראש עיריית תל אביב לפינוי המקום. "יש לשנות את המציאות המטרדית הנובעת מפעילותה"

    מגעים מתקדמים בין משרד התחבורה לחברת הנדל"ן "נצבא" של קובי מימון, להארכת חוזה השכירות של התחנה המרכזית החדשה בתל אביב לתקופה של 24 שנים, הובילו את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי להצהיר כי יש לפנות את המתחם שלדבריו מהווה "מטרד". מחר (ב') תועלה חוות הדעת של העירייה וראש העיר בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, בראשותו של ח"כ דב חנין (חד"ש).

     

    עיריית תל אביב מצהירה כי תתנגד להארכת חוזה השכירות של מסוף האוטובוסים המרכזי בתל אביב, שעל פי מגעים מתקדמים בין משרד התחבורה לחברת "נצבא" שנחשפו בשבוע שעבר לראשונה ב"כלכליסט", היה אמור להיחתם לתקופה של 24 שנים.

     

    לכתבות נוספות בערוץ הנדל"ן

     

    התחנה המרכזית החדשה בתל אביב (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
    התחנה המרכזית החדשה בתל אביב(צילום: עופר עמרם)
     

    לקראת הדיון בuועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, שלח חולדאי מכתב ובו עדכן כי המגעים המדוברים לא נעשו בתיאום או בידיעת העירייה. "גם אנחנו סבורים שיש לשנות את המציאות המטרדית הנובעת מפעילותה של התחנה המרכזית החדשה בשכונת נווה שאנן", כתב חולדאי. "כידוע הדברים באו לידי ביטוי, בין היתר, בתוכנית המתאר העירונית שהוכנה על ידי העירייה ואושרה סופית לפני שנה".

     

    ראש העיר ענה לפנייתו של יושב ראש הוועדה, ח"כ חנין, וציין כי הוא מוזמן לסייע בהפעלת לחץ מול הגורמים האמונים על הנושא בממשלת ישראל לשינוי המצב בתחנה המרכזית החדשה, על מנת שהעירייה תוכל לקדם את מימוש תוכנית המתאר לעיר. בדיון בכנסת ישתתפו נציגי העירייה, ובהם סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי.

     

    התחנה המרכזית החדשה שוכנת במבנה מרכזי בעל פוטנציאל תכנוני רב לפיתוח וחידוש האזור, ואשר מהווה מוקד ציבורי חשוב בשכונת נווה שאנן ובדרום העיר.

     

    תוכנית המתאר לעיר תל אביב-יפו מציעה שמסוף התחבורה המטרופוליני יועתק ממקומו לשני מרכזי תחבורה מטרופוליניים (האחד בצפון בסמוך לתחנת רכבת מרכז, והשני בדרום בסמוך לצומת חולון), ובמקביל יהפוך המבנה לקומפלקס עסקים, מלונאות, מגורים ושטחי ציבור.

     

    במידה ויועתקו שימושי התחבורה בעתיד, כך ציינה העירייה, ניתן יהיה לקדם תכנון כולל לאזור בהתאם להוראות תוכנית המתאר, אשר קבעה את ייעוד האזור כמרכז עסקים מטרופוליני, המשלב שימושי מסחר, תעסוקה ומגורים.

     

    כמו כן, נקבע כי תתוכנן במקום פונקציה ציבורית משמעותית ומרכז ציבורי-עירוני חדש בדרום העיר. עם זאת, יש לזכור כי מבנה התחנה המרכזית החדשה הינו נכס בבעלות פרטית, המשרת עשרות בעלי עסקים וחברות תחבורה ציבורית. מכאן, שיכולת ההשפעה העירונית מוגבלת - ולכן נדרשת מעורבות הגורמים האמונים על הנושא בממשלה.

     

    מנכ"ל "נצבא", פרי אטיאס, אמר בשיחה עם ynet: "אנחנו מאוד מתחברים לשאיפות של ראש העיר, רון חולדאי, וגם אנחנו מעוניינים במימוש התב"ע (תוכנית בינוי עיר) כמה שיותר מהר. כמובן שמימוש התוכנית כפוף לצורכי התחבורה הציבורית של תל אביב.

     

    "כשמדובר על חתימה על חוזה שכירות לתקופה של 24 שנים, מדובר בחוזה מסגרת, שיכלול כמובן את השינויים האפשריים בתחבורה הציבורית ובנושאים תכנוניים אחרים. לכן, החוזה יקבל ביטוי בכך שיעמוד בתב"ע. אנו רואים חשיבות גדולה במימוש תוכנית 'תא 5000'".

      

    ממשרד התחבורה נמסר כי "את התחנה המרכזית החשדה בתל אביב פוקדים מדי יום כ-80 אלף נוסעים ומבוצעים ממנה ובסביבתה כ-40 אלף נסיעות שבועיות. התחנה הוגדרה כמתקן תחבורתי חיוני ביותר. מיקומה המרכזי נותן מענה לקווי השירות הבינעירוניים המגיעים מדרום ומצפון הארץ, במקביל לשירות העירוני בתל אביב וסביבתה.

     

    "הפעלה תקינה של תחבורה ציבורית מחייבת תשתיות תומכות רבות כגון חניונים, מסופים ותחנות מרכזיות. בעבר נעשו מספר בחינות לאיתור מיקום חלופי לתחנה, אולם עד היום לא נמצא אתר מתאים לנפח הפעילות הגדול במקום.

     

    "כל שינוי של מיקום התחנה המרכזית, יחייב את הרשויות המקומיות הרלוונטיות במציאת אתר חלופי שייתן מענה לצורכי התחבורה בהיקפים הנוכחיים ובגידול הטבעי הצפוי".

     

    בנוסף ציינו במשרד כי "קיימת מצוקה קשה של תשתיות תומכות תחבורה ציבורית בארץ בכלל, ובעיר תל אביב בפרט. כל ניסיונות משרד התחבורה למצוא אתר חלופי באמצעות עיריית תל אביב לא צלחו. יתרה מכך, בשנים הקרובות עתיד להיסגר מסוף הכרמלית, המהווה את אחד ממרכזי התחבורה החשובים של תל אביב.

     

    "לאחר שפג ההסכם בין החברות 'דן' ו'אגד' לתחנה המרכזית, ובמסגרת הליך משפטי שהתנהל בין נאמני התחנה המרכזית בתל אביב לבין מפעילי התחבורה הציבורית, התבקש משרד התחבורה לתת את עמדתו ביחס לתחנה המרכזית בתל אביב. בתום ההליך המשפטי, קבע בית המשפט כי שרי האוצר והתחבורה יקבעו את דמי השימוש.

     

    "קביעה זאת קיבלה תוקף של פסק דין. הצדדים נועדו להתקשר בהסכם מסגרת להסדרת התפעול בתחנה ועיגון הזכויות והחבות של כל הצדדים. ההסכם החדש יכלול שיפוץ נרחב של התחנה והעלאת רמת השירות לנוסעים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "חולדאי קורא לפינוי התחנה המרכזית: מהווה מטרד"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים