שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    לקראת פקקי ענק: "המדינה לא נערכת כראוי להשבתת הרכבת"
    בשבוע הבא הרכבת לא תפעיל את קו חיפה-ת"א, והפקקים באזור המרכז צפויים להיות גדולים מהרגיל. בכיר ברכבת: "המטרה היא שהרכבת תתקדם". מנכ"ל ארגון צרכני תחבורה: "הרכבת מוסיפה שאטלים, אך המדינה לא מפנה נתיבים לטובתם". צפו בעימות באולפן ynet

     

     

    "משרד התחבורה והמשטרה אינם נערכים כראוי". כך אמר אתמול (ב') גיל יעקב, מנכ"ל ארגון "15 דקות", בריאיון לאולפן ynet לקראת השבתת קו חיפה-תל אביב בין שני לשבת לטובת עבודות תשתית. במקביל לעבודות ייערך מרתון בתל אביב, שאלפי משתתפים רגילים להגיע אליו בעזרת הרכבת, וכעת ייאלצו לעמוד בפקקים.

     

    אלון בן ישי, סגן מנהל אגף תחנות ברכבת, אמר בתגובה כי מטרת העבודות היא ביטול מפגש מסילה בכפר שמריהו שיצר עומסים לאורך השנים. "מדובר בסגירה מאוד מורכבת. 60 שנה המפגש יצר המון פקקים ובעיות - וזאת ההזדמנות לטפל בו וליצור מעבר מפלסי".

     

    פקקים בכביש החוף. ארכיון (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
    פקקים בכביש החוף. ארכיון(צילום: עידו ארז)

    מנכ"ל ארגון "15 דקות", גיל יעקב, אמר כי הוא תומך בפיתוח הרכבת, אך מנגד טוען כי משרד התחבורה אינו נערך כראוי לשבוע שבו לא תהיה רכבת ישירה שתחבר בין חיפה לתל אביב. "אין ספק שצריך וחובה לפתח את הרכבת, להוסיף מסילות ולחשמל אותה. הבעיה היא שהגופים הגדולים לא מיישמים את ההיערכות הנדרשת כדי שהציבור לא יסבול".

     

    עבודות תשתית ברכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל) (צילום: דוברות רכבת ישראל)
    עבודות תשתית ברכבת(צילום: דוברות רכבת ישראל)

    מבחינתכם ההשבתה סבירה אבל לא נערכו לה כראוי?

    "בהחלט. אמרנו כבר בעבר שהמדינה הופכת להיות פקוקה בזמן השבתת הרכבת, וצריך לאפשר נתיבי תחבורה ציבורית באופן זמני", אמר יעקב. "הרכבת מעמידה שאטלים מכספי המדינה, והם נתקעים בעומסי התנועה. הנוסעים מוותרים על השירות הזה, חוזרים לרכב הפרטי וכולם עומדים יחד בפקקים במשך שעות ארוכות. ניתן לפתור את זה".

     

    אז הפתרון הוא רק נתיבי תחבורה ציבורית?

    "זה רק אחד המפתרונות. קודם כל צריך להנגיש את המידע לציבור. אתר הרכבת מלא במלל על גבי מלל. עמודים ארוכים ולא ידידותיים למשתמש. חוץ מזה, לא ברור לי למה אגף התנועה ומשרד התחבורה לא מתקשרים אחד עם השני. בפעם האחרונה הגיעו 12 אלף משתתפים למרתון באמצעות הרכבת, ולא ברור איך זה יתנהל הפעם".

     

    בן ישי הגיב לטענה על השאטלים שתקועים בפקקים ואמר כי הרכבת מפעילה יותר מ-70 אוטובוסים בשיתוף עם משרד התחבורה וחברת נתיב אקספרס. "כמובן שהנוסעים נפגעו בעבר, אבל המטרה היא שהרכבת תתקדם, תהיה חשמלית ושיהיה מעבר בטיחותי יותר במסילות". לדבריו, המשטרה תקדיש את אחד הנתיבים בכביש החוף לכיוון דרום לתחבורה ציבורית.

     

    יעקב ענה כי "הקונספט של נסיעה ברכבת מחיפה עד בית יהושע, החלפה לשאטל והחלפה נוספת בתל אביב - זאת לא הדרך לתת שירות טוב. צריך לתגבר שאטלים מכל הערים שנפגעות לאורך התוואי בין חיפה לתל אביב. כשאתה נאלץ להחליף ארבעה כלי תחבורה בכל כיוון, ברור שאנשים יבחרו ברכב הפרטי. זאת לא היערכות מבחינתנו".


    פורסם לראשונה 12/02/2018 23:04

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים