שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נתב"ג מתרחב: נחנכה הזרוע הרביעית
    בשל העלייה המתמדת במספר הנוסעים הושקה הזרוע שתאפשר הוצאה בו זמנית של 32 מטוסים בטיסות בינלאומית. שר התחבורה כץ: "נתב"ג עבר מקטגוריית נמלי התעופה הקטנים לקטגוריית השדות הגדולים בעולם"

     

    טקס חניכת הזרוע הרביעית    (צילום: עידו ארז)

    טקס חניכת הזרוע הרביעית    (צילום: עידו ארז)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    בנמל התעופה בן גוריון נערך בצהריים (יום ה') טקס לחניכת הזרוע הרביעית בטרמינל 3 והרחבת השטח האווירי כחלק מהתמודדות עם העלייה הדרמטית בכמות הנוסעים שהחלה עם יישום מדיניות "השמיים הפתוחים". שער היציאה החדש נקרא על שם חיים קורפו, שר התחבורה לשעבר שכיהן בעברו כיו"ר דירקטוריון רשות שדות התעופה. האירוע נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, בני משפחת קורפו ובכירי רשות שדות התעופה.

     

    בהרחבת הטרמינל, המתפרס על שטח של 17 אלף מטר מרובע, הושקעו כ-700 מיליון שקלים. הפרויקט כלל תוספת של חנויות דיוטי פרי, אולם VIP, רחבות חנייה חדשות למטוסים, גשרי אוויר כפולים מזכוכית בשערי יציאת המטוסים, מערכות טכנולוגיות חדישות לנחיתת מטוסים ועוד.

     

    שר התחבורה כץ החליט לקרוא לזרוע הרביעית על שמו של חיים קורפו ז"ל, שכיהן כיו"ר הקואליציה בימי ממשלת בגין ובמהלך הכנסת ה-10 מונה לתפקיד שר התחבורה שבו כיהן כ-8 שנים. בהמשך מונה קורפו לתפקיד יו"ר דירקטוריון רשות שדות התעופה.

    שר התחבורה ישראל כץ ליד שרוול שמחובר לזרוע (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    שר התחבורה ישראל כץ ליד שרוול שמחובר לזרוע(צילום: מוטי קמחי)

    קצה הזרוע הרביעית החדשה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    קצה הזרוע הרביעית החדשה(צילום: מוטי קמחי)
     

     (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    (צילום: מוטי קמחי)

     (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    (צילום: מוטי קמחי)
     

    ראש הממשלה נתניהו והשר כץ במהלך הטקס (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    ראש הממשלה נתניהו והשר כץ במהלך הטקס(צילום: מוטי קמחי)

    הזרוע הרביעית החדשה תאפשר - יחד עם הזרועות הנוספות - הוצאה בו זמנית של 32 מטוסים בטיסות בינלאומיות, והיא נועדה להתמודד עם הגידול הדרמטי במספר היוצאים והנכנסים בנמל התעופה בן גוריון שהתנועה בו ב-2018 צפויה להגיע ל-23 מיליון נוסעים, גידול של כ-20% לעומת שנת 2017. בשנה הבאה צפוי נתב"ג לעבור לקטגוריית שדות התעופה הגדולים בעולם. על פי התחזית, צפוי מספר הנוסעים בשנת 2019 להגיע ל-25 מיליון נוסעים בשנה.

     

    ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו: "פעם מקבלי הפנים בשדה התעופה הישן היו ממתנים בחוץ על מפרסת מתחת לכיפת השמים והיום אי אפשר לזהות את מה שהיה בעבר. זה סימן להצלחה".

    מימין: הזרוע הרביעית במהלך בנייתה (צילום: מוני שפיר, ישראייר) (צילום: מוני שפיר, ישראייר)
    מימין: הזרוע הרביעית במהלך בנייתה(צילום: מוני שפיר, ישראייר)
     

    נתניהו התייחס לשר התחבורה המנוח קורפו, ואמר כי "הוא היה לוחם אצ"ל, חבר בתנועת החירות והליכוד, פעיל בחיים הציבוריים כשר התחבורה ויו"ר רשות שדות התעופה, ופעל רבות למען עם ישראל וארץ ישראל. לפני 70 שנה כשהוכרזה העצמאות, קורפו לא היה בארץ כי הוא היה עם אנשי המחתרת באפריקה, לכן יש כאן סגירת מעגל מבורכת שהוא יונצח בשער המדינה לדורות".

     

    שר התחבורה ישראל כץ אמר: "מהפכת השמיים הפתוחים שהחלה לפני כחמש שנים העבירה את נתב"ג מקטגוריית נמלי התעופה הקטנים לקטגוריית השדות הגדולים בעולם. התחרות בענף הביאה לפתיחת קווים חדשים לישראל ולתוספת טיסות של חברות התעופה המציעות חבילות טיסה במחירים אטרקטיביים במיוחד, וחוסכות לצרכן הישראלי כסף רב".

     

    בשנת 2017 הצטרפו לנתב"ג 12 חברות תעופה בינלאומיות חדשות, ונוספו מעל 25 יעדי טיסה חדשים. הזרוע הרביעית החדשה תוכננה בדומה לזרועות הקיימות בנתב"ג עם מבנה של שמונה שרוולי עלייה וירידה ממטוסים, שלושה מהם למטוסים רחבי גוף.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים