שתף קטע נבחר

נתב"ג חזר לעבודה לאחר שביתת פתע של העובדים

עובדי נמל התעופה חזרו לעבודה לאחר כשעתיים וחצי שבמהלכם שבתו ללא הודעה מוקדמת וגרמו לעיכובים רבים בהמראות. אחד הנוסעים סיפר: "יושבים כבר חצי שעה במטוס. אמרו שנתעכב עוד שעה ורבע". נוסעת: "חם, האנשים עצבנים. יש הרבה ילדים קטנים. לא נעים בכלל". רשות שדות התעופה פנתה לבית הדין לעבודה

 

 

 

 

עובדי רשות שדות התעופה בנמל התעופה בן גוריון שבו הערב (יום ה') לעבודה סדירה לאחר ששיבשו במשך כשעתיים וחצי את העבודה בשדה וגרמו לעיכובים רבים בהמראות. העובדים פתחו אחר הצהריים בעיצומים ללא הודעה מוקדמת ושיבשו את העבודה. עיכובים רבים נרשמו בעיקר בהמראות מהשדה.

 

ועד העובדים הורה למגדל הפיקוח לרווח את ההמראות ולאפשר המראה אחת רק כל עשר דקות דבר שיצר פקק ועיכובים של עד שעה וחצי בהמראות. הנהלת רשות שדות התעופה הודיעה מוקדם יותר שתפנה לבית הדין לעבודה. הסכסוך ברשות שדות התעופה נגרם משום שהוועד דורש מההנהלה לחתום מעכשיו לעכשיו על מסמך שאינו חלק מהסכם העבודה. העיצומים החלו בשעה 16:00 אחר הצוהריים וגרמו לאיחורים של כחצי שעה עד שעה וחצי בכ-15 טיסות, רובן ליעדים באירופה. כאמור, הנהלת רשות שדות התעופה בדרכה לבית הדין לעבודה לבקש הוצאת צווי מניעה נגד העיצומים.

 

אדי, אחד הנוסעים, היה בטיסה של ישראייר לסופיה שהייתה אמורה להמריא ב-16:3 , סיפר באימייל האדום במהלך העיצומים: "התחילה שביתה ואנחנו ממתינים כבר חצי שעה. אחרי שסגרו את הדלתות ועשו תדריך הודיעו שיש שביתה ברשות שדות התעופה והטיסה תתעכב".

עיכובים בהמראות ()
עיכובים בהמראות

 

נוסע נוסף סיפר: "לפי מה שהודיע הקפטן, ממתינים לתום העיצומים, תקועים במטוס". אחד הנוסעים סיפר שהוא כבר ישב במטוס כשהחלו העיצומים: "סגרו את הדלתות ועשו תדריך בטיחות. אמרו שרשות שדות התעופה התחילה בשביתה והודיעו שיש עיכוב של שעה וחצי". אורי עמרן, פרשן של ענף הבדמינגטון: "אני נוסע לבודפשט כדי לסקר את אליפות העולם שמתחילה הערב. בגלל העיכובים אפספס את היום הראשון של התחרות. אנחנו במטוס כבר שעה וחצי, אני חובב הזאנ'ר והיה לי מאוד חשוב להגיע לאליפות הזו, חיכיתי המון זמן, זה כרוך גם בהפסד כספי. אנשים עצבניים, כולם מבקשים לרדת וכמה ביקשו לעזוב את הטיסה", הוא סיפר במהלך העיכוב שנגרם.

 

קרן מור מרמת השרון סיפרה: "בעלי ואני אמורים לטוס לאמסטרדם עם אל-על, ממתינים כבר שעה וחצי במטוס. חם, האנשים עצבנים. יש הרבה ילדים קטנים. לא נעים בכלל. מדי פעם אחת הדיילות עוברת עם כוס מים. חבל שמתחילים כך חופשה שכל כךחיכינו לה".

נוסעים מול לוח הטיסות, במהלך העיכוב בהמראות (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
נוסעים מול לוח הטיסות, במהלך העיכוב בהמראות(צילום: אבי חי)

 

יונתן, אמן טראנס. חושש להחמיץ הופעה בברזיל בגלל העיכובים בטיסות ()
יונתן, אמן טראנס. חושש להחמיץ הופעה בברזיל בגלל העיכובים בטיסות

יונתן, אמן טראנס המוכר בשם הבמה שלו Pettra, התכונן כמה שבועות להופעתו בפסטיבל "אום שיבה" בסאן פאולו בברזיל מול קהל של כ-10,000 אנשים. ההופעה תתקיים ביום הולדתו ואת הבוזוקי שבו הוא מנגן שלח יונתן במשלוח מיוחד והוא למעשה כבר הגיע לברזיל. טיסת לופטהנזה עליה יונתן נמצא משמשת כטיסת המשך (קונקשן) עד פרנקפורט ויונתן לא בטוח אם יספיק לטיסה הבאה שלו כדי להגיע לפסטיבל בזמן.

 

"ממגדל הפיקוח לא ענו לטייס שלנו", אומר יונתן. "בהתחלה אמרו לנו שיתעכבו ב-40 דקות. יש על הטיסה די הרבה זרים, זוג מבוגרים מסרי לנקה ישב לידי ואני תרגמתי להם את המצב פה כי הם לא מבינים מה קורה כאן, אנחנו כרגע כבר לא יכולים אפילו לרדת מהמטוס, מגישים לנו בינתיים שתייה. הרבה אנשים עומדים ורובם מודאגים כי לרובם יש קונקשן. גם לא ברור מה קורה ומי יפצה אותנו על זה?".

 

לוח הטיסות בנתב"ג, היום. עיכובים של כשעה וחצי (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
לוח הטיסות בנתב"ג, היום. עיכובים של כשעה וחצי(צילום: אבי חי)

 (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)

עיכובים בטיסות בחודש דצמבר האחרון  ()
עיכובים בטיסות בחודש דצמבר האחרון

יניב הגיע לטיסת אל-על מישראל לאמסטרדם שהייתה אמורה להמריא בשעה 16:10 וסיפר במהלך ההמתנה להמראה: "הקברניט הודיע שיש עיכוב בהמראה בשל שיבושים לא ברורים, אז אנחנו מחכים. אין עדיין עצבים בקרב הנוסעים, אבל יש כאלה שיש להם טיסות קונקשן והם מתחילים להיות בלחץ". נוסעים נוספים סיפרו: "יש איחור של שעה בהמראה לפרנקפורט, יש לנו קונקשן לבואנוס איירס והיו לנו שעתיים ורבע בין הנחיתה להמראה. זה טיול שחסכנו ותכננו הרבה זמן".

 

שבי טולדנו היה בדרכו לבריסל עם חברת אל-על והמטוס היה אמור לצאת בשעה 16:55. "כל הנוסעים במטוס עברו כבר את תדריך היציאה והבטיחות. הדיילים לא יודעים מה קורה, הם מתודרכים על המצב מאיתנו. הקברניט הודיע שמגדל הפיקוח מעכב אותנו, ללא זמן משוער או ידיעה מה קורה".

 

23 מיליון נוסעים צפויים ב-2018

ביום חמישי לפני שבוע נחנכה הזרוע הרביעית בנתב"ג שכוללת את הרחבת השטח האווירי, כחלק מהתמודדות עם העלייה הדרמטית במספר הנוסעים שהחלה עם יישום מדיניות "השמיים הפתוחים". שער היציאה החדש נקרא על שם חיים קורפו, שר התחבורה לשעבר שכיהן בעבר כיו"ר דירקטוריון רשות שדות התעופה.

 

בהרחבת הטרמינל, המתפרס על שטח של 17 אלף מטר מרובע, הושקעו כ-700 מיליון שקלים. הפרויקט כלל תוספת של חנויות דיוטי פרי, אולם VIP, רחבות חנייה חדשות למטוסים, גשרי אוויר כפולים מזכוכית בשערי יציאת המטוסים, מערכות טכנולוגיות חדישות לנחיתת מטוסים ועוד.

 

הזרוע הרביעית החדשה תאפשר - יחד עם הזרועות הנוספות - הוצאה בו זמנית של 32 מטוסים בטיסות בינלאומיות, והיא נועדה להתמודד עם הגידול הדרמטי במספר היוצאים והנכנסים בנמל התעופה בן גוריון שהתנועה בו ב-2018 צפויה להגיע ל-23 מיליון נוסעים, גידול של כ-20% לעומת שנת 2017. בשנה הבאה צפוי נתב"ג לעבור לקטגוריית שדות התעופה הגדולים בעולם. על פי התחזית, צפוי מספר הנוסעים בשנת 2019 להגיע ל-25 מיליון נוסעים בשנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חי
נוסעים מול לוח הטיסות, היום
צילום: אבי חי
מומלצים