שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יונדאי קונה במבחן - חזק, מהיר, שונה ויקר
    רכב הפנאי הקטן של יונדאי מקורי למראה, מציע ביצועים טובים מהמקובל בקטגוריה וסוחב עמו תג-מחיר גבוה יחסית. האם הוא מסוגל להצדיק אותו?


    יונדאי קונה

    יונדאי קונה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:


    יונדאי קונה הוא אמנם רכב הפנאי הקטן בארסנל הדגמים של היצרנית הקוריאנית, אך חשיבותו היא בקטגוריה אליה הוא נכנס - הצומחת והרווחית ביותר בתעשיית הרכב. כחלק מניסיון להציב את מותג יונדאי גבוה מבעבר, אלינו הוא מגיע - בשונה מאירופה - רק בגרסה המצוידת במנוע החזק בהיצע. ולכן הוא יקר ב-10-20 אחוזים מליבת קטגוריית רכבי פנאי קטנים, וקרוב מאוד לגרסאות בסיס של רכבי פנאי גדולים יותר, לרבות אחיו הגדול והמצליח יונדאי טוסון.

     

    מחיר: 134 אלף שקל

    מתחרים: מאזדה CX3, טויוטה C-HR, פיאט 500X, סוזוקי ויטרה

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    טוב: ביצועים, עיצוב

    בסדר: נוחות נסיעה, התנהגות כביש

    טעון שיפור: עיצוב פנים, צריכת דלק

    ציון:

     

    איך נראה

    ליונדאי קונה מראה מיוחד, עם יחידות תאורה מפוצלות בחרטום כוחני, בתי גלגלים מודגשים בפלסטיק שחור לטובת אשליית רוחב ופסי גגון להדגשת ממד הגובה. הדעות באשר להצלחת העיצוב המקורי חלוקות, אבל תשומת לב הוא מושך ללא ספק ובכך מושגת מטרת היצרנית.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    חבל רק שתא הנוסעים פחות מרשים, בעיקר עקב שימוש שכיח מדי בפלסטיק קשיח, מחוספס וכהה. מיקום פתחי המיזוג בחלקה התחתון של הקונסולה עלול גם להקפיא את ידי הנהג וגם להתגלות כלא יעיל דיו בצינון הנוסעים מאחור שלא זוכים לפתחים ייעודיים. המושבים נוחים ותמיכתם טובה למדי, עם תנוחת ישיבה גבוהה במעט מהמקובל במשפחתית מהשורה, בעיקר תודות לשטחי חלונות גדולים.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    המצב מאחור פחות מזהיר. בסיס גלגלים של 260 ס"מ מאפשר מרחב מחייה מוגבל לנוסעים - בעיקר לרגליים ולראש - מעל 170 ס"מ. תא המטען סביר בגודלו (361 ליטר עם גלגל חלופי זמני) אך במפתיע הוא נטול כיסוי ולכן מאפשר לראות את תכולתו דרך השמשה האחורית.

     

    רשימת האבזור בגרסת הבסיס הנבחנת כוללת מסך מגע בגודל "7 עם מצלמת נסיעה לאחור, צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ומערכת קונקטד-קאר של היבואנית, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג.

    איך נוסע

    הקונה מצויד במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין המפיק 177 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. יחידת ההנעה מאפשרת ביצועים טובים מאוד ביחס למתחרות האחרות בקטגוריה (7.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש), אך אופי פעולת תיבת ההילוכים אינו אחיד. בעיקר עקב שילוב גס של המצמד - ו"קפיצה" מיותרת - בהילוכים נמוכים ובשילוב להילוך אחורי. צריכת הדלק? בהתאם לביצועים - מאכזבת, עם 9.5 ק"מ לליטר במבחן.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כיול מיתלים נוקשה יחסית מייצר נוחות בינונית בלבד בנסיעה, עקב קושי בספיגת שיבושים במהירות נמוכה וריסון לא-תמיד-משכנע במהירות גבוהה. בידוד הרעשים סביר בלבד ורעשי דרך ורוח חודרים בקלות לתא הנוסעים. נוקשות המתלים אחראית ליכולת דינמית סבירה עם תגובות חדות לשינוי כיוון, אך זוויות הגלגול מוגזמות. יונדאי ציידה את הקונה במצב ספורט ליחידת ההנעה האחראי על תגובת מצערת חדה יותר ומשיכת הילוכים לסל"ד גבוה, אך ללא הורדה אוטומטית תוך כדי בלימה.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הקונה מצויד בהנעה כפולה קבועה עם אפשרות לנעילה הדיפרנציאל המרכזי (עד 40 קמ"ש) ולכן יכולת נסיעה בשטחים דלי אחיזה. אבל בפועל היא מוגבלת בגלל זוויות מרכב צנועות ומרווח גחון מוגבל (17 ס"מ) לנסיעת שבילים עם מעט יתרון על רכב פנאי בעל הנעה קדמית. אם בכל זאת תנסו לאתגר אותו, תתחמם מערכת המצמדים בתיבת ההילוכים ותאבד אפקטיביות. גם בקרת הירידה במורד התגלתה כלא יעילה.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום

    יונדאי קונה הוא רכב מעניין ושונה מהמקובל ביונדאי, המוכרת בעיקר כזו ששמה באופן היסטורי דגש על שימושיות ויעילות מוטורית ופחות על מראה וביצועים. הקונה עושה בדיוק את ההיפך. הוא מעניין למראה, חזק ומהיר ממתחריו, ומאידך לא מרווח במיוחד, לא נוח במיוחד לנסיעה ובזבזן בדלק. חשוב מכל, תג המחיר שלו כה גבוה, עד כי הוא מתנתק בעצם מהקטגוריה אליה הוא שייך. זו בה ממוקמים למשל סיאט ארונה ורנו קפצ'ור הזולים משמעותית.

     

    באירופה הכניסה יונדאי את הקונה לליבת קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים עם תג-מחיר אטרקטיבי לגרסת הבסיס המעניינת. אצלנו, עם תג מחיר גבוה, הוא ימצא עצמו מתמודד מול מתחרים גדולים ממנו. משימה שתקשה עליו משמעותית להיות להיט מכירות נוסף מבית יונדאי.

     


    יונדאי קונה

    יונדאי קונה
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,591 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 177 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 27 קג"מ ב-1,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / כפולת מצמד 7 יחסים
    אורך 416.5 ס"מ
    רוחב 180 ס"מ
    גובה 156.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 260 ס"מ
    משקל 1,450 ק"ג
    נפח תא מטען 361 ליטר
    100-0 קמ"ש 7.9 שניות
    מהירות מרבית 205 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.9 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 153 גרם לק"מ
    מחיר 134 אלף שקל
    כריות אוויר 6 כריות אוויר
    בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים