שתף קטע נבחר

ניסוי במיני חשמלית: לפני עשור בניו יורק, עכשיו בסין

ב.מ.וו החלה לבחון אפשרות לשווק מיני חשמלית עוד ב-2008, עם מאות מכוניות שהוחכרו בקליפורניה וניו יורק. המבחן הסתיים בכישלון מהדהד. עשור מאוחר יותר, מצהירה החברה על פיתוח וייצור מיני חשמלית בסין

500 מכוניות מיני חשמליות תחת השם "E" בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה היו חלק מניסוי רכב חשמלי ראשון בהיקף גדול שביצעה יצרנית היוקרה ב.מ.וו. עשור מאוחר יותר, בוחרת יצרנית היוקרה לפתח ולייצר מכוניות מיני חשמליות בשוק הרכב הגדול בעולם - סין. כך חשף לאוטומוטיב ניוז פטר שוורצנבאוור, בכיר בב.מ.וו, במהלך ראיון סביב שיתוף הפעולה החדש של יצרנית היוקרה הגרמנית עם חברת הרכב הסינית גרייטוול - ששיווקה בישראל עד לפני כשנתיים טנדר בסיסי וזול - עליו הוכרז במהלך חודש פברואר.

 

 

יש לציין כי שיתוף הפעולה בין גרייטוול למיני רב משמעות עבור השתיים. החברה הסינית מאחדת כוחות לראשונה עם יצרנית זרה, בעוד עבור מיני מדובר בפס ייצור ראשון מחוץ לאירופה, ומרכז מחקר ופיתוח ראשון עבור מיני מחוץ לגרמניה. "המכונית תפותח ותיוצר בסין ולמרות שעדיין לא נקבע המיקום המדויק, ברור כבר עתה כי הרכב שירד מפס הייצור הסיני ימצא דרכו גם למדינות אחרות ברחבי העולם. בהקשר זה ראוי להזכיר כי דגמי וולוו שונים, בהם גם כאלה המגיעים ארצה, מיוצרים בסין.

 

אב הטיפוס למיני חשמלית עדכנית נחשף לראשונה לקראת תערוכת פרנקפורט שנערכה לפני מספר חודשים, ואז הובטח כי המכונית צפויה להגיע לכביש כרכב סדרתי כבר ב-2019. ב.מ.וו התחייבה כי היא תורכב במפעל החברה באוקספורד, באנגליה. מכך ניתן להבין כי ב.מ.וו עשויה לשווק שתי גרסאות של המכונית, אחת שתיוצר באנגליה עבור שווקי המערב, ומכונית מקבילה עבור שווקים אחרים - יש להניח שברמת אבזור נמוכה יותר ותג מחיר צנוע יחסית.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים