שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בניגוד למגמה בענף: המכירות והרווח הנקי של פוקס עלו ב-2017
    פתיחה מסיבית של חנויות רשת הספורט פוט לוקר הובילה את פוקס לרשום עלייה במכירות שהסתכמו ב-1.62 מיליארד שקל ב-2017. גם מכירות ללין רשמו עלייה שנתית של 13%. הקבוצה סיימה את השנה עם עלייה של 15% ברווח הנקי

    משבר קמעונאות האופנה, כך נראה, פסח על קבוצת פוקס. קבוצת הקמעונאות הגדולה מדווחת על תוצאות חיוביות בשנת 2017 וברבעון רביעי של השנה, הן בשורת ההכנסות והן ברווח הנקי.

     

    משבר שוק האופנה: מי יוצא מהקניונים ומי נכנס

    הקמפיין של קסטרו: "העולם עבר לדיגיטל"

     

    הכנסות הקבוצה בדו"ח המאוחד (חברות בשליטה מלאה בהן פוקס, פוקס הום, צילדרנס פלייס, מנגו, נייקי, פוט לוקר, טרמינל X וללא אמריקן איגל) הסתכמו ב-1.62 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.46 מיליארד שקל ב-2016. העלייה במכירות נבעה בעיקר בשל פתיחת רשת החנויות פוט לוקר. פוקס פתחה במהלך עד סוף שנה שעברה 17 חנויות של פוטר לוקר וכיום מונה הרשת 26 חנויות.

     

    על אף הקשיים שאליהם נקלעו חלק מחברות האופנה בחודשים האחרונים, פוקס רשמה גם ברבעון האחרון של השנה עלייה של 17% במכירות שהסתכמו ב-488.6 מיליון שקל שמוסברת בגידול בשטחי המסחר ובעלייה במכירות החנויות הזהות. הפדיון למ"ר בחנויות הזהות הסתכם בשנת 2017 ב-1,224 שקל למ"ר לעומת 1,217 שקל ב-2016.

     

    הראל ויזל (צילום: רונן כרם) (צילום: רונן כרם)
    הראל ויזל(צילום: רונן כרם)
     

    הרווח הגולמי השנתי של קבוצת האופנה הסתכם ב-927.8 מיליון שקל המהווה עלייה של 11.4%. שיעורו מהמכירות עלה ב-0.4%. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיפור בעלויות הרכש מספקים ומהיחלשות שער החליפין של הדולר מול השקל, וזאת בקיזוז עלייה בשיעור ההנחות ללקוחות בחנויות הרשת.

     

    שנת 2017: עלייה של 15% ברווח הנקי ל-75.9 מיליון שקל

    ברבעון האחרון של השנה רשמה פוקס עלייה של 14.8% ברווח הגולמי והוא עמד על 285.3 מיליון שקל אך שיעורו מהמחזור ירד ב-1%.

     

    העלייה ברווח הגולמי השפיעה על שורת הרווח התפעולי והוא עלה ב-21.8% ל-116.3 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה ב-0.7%. ברבעון הרביעי רשמה פוקס עלייה של 16.7% ברווח התפעולי ל-58 מיליון שקל אך שיעורו מהמחזור נותר ללא שינוי ועמד על 11.9%.

     

    העלייה בשיעור הרווח התפעולי נובעת בין היתר מהעלייה במכירות החנויות הזהות ומאידך היא מתקזזת עם עלייה בהוצאות הפרסום והשיווק והוצאות פחת חד-פעמיות שרשמה פוקס בגין סגירת רשת הנעליים צ'רלס אנד קיט בשנת 2017. מרבית חנויות הרשת הוסבו לרשת ההנעלה החדשה של הקבוצה פוט לוקר.

     

    תחום האופנה ואופנת הבית בדו"ח המגזרי רשם עלייה של 5.5% ביחס לשנת 2016 ל-1.72 מיליארד שקל בעקבות העלייה בשטחי המסחר והעלייה במכירות החנויות הזהות. הרווח הגולמי במגזר עלה ב-6.1% והסתכם במיליארד שקל ושיעורו מהמחזור עמד על 58.9%.

     

    בשנת 2016 הסתכם הרווח הגולמי במגזר האופנה ואופנת הבית ב-957 מיליון שקל ושיעורו מהמחזור עמד על 58.6%. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיפור בעלויות הרכש מספקים ומהיחלשות שער החליפין של הדולר מול השקל, וזאת בקיזוז עלייה בשיעור ההנחות ללקוחות בחנויות הרשת.

     

     חנות של פוט לוקר (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
    חנות של פוט לוקר(צילום: Shutterstock)
     

    מכירות ללין רשמו אף הן עלייה של 13% והסתכמו בשנת 2017 ב-184.4 מיליון שקל. מקור העלייה בגידול בשטחי המסחר - ללין פתחה בשנת 2017 חמש חנויות חדשות וסגרה שלוש חנויות - ועלייה במכירות החנויות הזהות. הרווח הגולמי של ללין הסתכם ב-125.7 מיליון שקל - עלייה של 19% ביחס לשנת 2016 - ושיעורו מהמחזור צמח ב-3.6% ל-68.2%. בחברה מסבירים את השיפור ברווח בשיפור בעלויות הרכש מספקים ובצמצום ההנחות ללקוחות בחנויות הרשת.

     

    סגירת חנות הדגל של הרשת בטיים סקוור בניו יורק עזרה לחברה לרשום עלייה של 144.4% ברווח התפעולי השנתי שהסתכם ב-19.8 מיליון שקל ושיעורו מהמחזור עלה ב-5.7%.

     

    בשורה התחתונה - את שנת 2017 מסכמת פוקס עם עלייה של 15% ברווח הנקי והוא הסתכם ב-75.9 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-41.8 מיליון שקל עליה של 10% ביחס לשנת 2016.

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים