שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הפעילות הפשוטה שתקצר לכן את זמן הלידה בשעה

    חוקרים במדריד מצאו כי נשים שביצעו פעילות אירובית מתונה במהלך ההיריון בילו בממוצע שעה פחות בחדר הלידה ביחס לחברותיהן שלא עסקו בפעילות. מומחה: "הפעילות המומלצת היא שחייה והליכה"

    פעילות גופנית מקצרת את הלידה: כך מגלה מחקר חדש שבדק מאות נשים. הממצאים פורסמו בכתב העת האירופאי לגינקולוגיה ומיילדות. פעילות גופנית במהלך ההיריון ידועה ומומלצת כבר זמן רב כמקלה על כאבי הגב, ממריצה ואף מסייעת בשיקום לאחר הלידה. במחקר החדש ביקשו מדעני האוניברסיטה הטכנית במדריד לבדוק כיצד הפעילות הגופנית משפיעה על מהלך הלידה עצמה.

     

    החוקרים, בראשות פרופ' רובן ברכאת, בדקו 508 נשים בריאות שחולקו לשתי קבוצות: 255 מהן ביצעו פעילות אירובית מתונה שלוש פעמים בשבוע, והשאר, 253, היוו קבוצת ביקורת.

     

    אישה בהיריון מתאמנת (צילום: shutterstock)
    פחות זמן בחדר הלידה. פעילות גופנית בהיריון(צילום: shutterstock)
     

    החוקרים ניתחו מספר גורמים ובהם משך כל שלב בלידה, אופן הלידה (טבעית, מכשירנית או קיסרית), העלייה במשקל של האישה במהלך ההריון, השימוש באפידורל ומשקל הילוד. גורמים אלה עשויים להשפיע על משך הלידה.

     

    הממצאים הראו כי מהלך הלידה היה קצר יותר אצל נשים שביצעו פעילות גופנית אירובית במהלך ההריון: בקבוצת הנשים שביצעו פעילות גופנית, הלידה נמשכה 7 וחצי שעות בממוצע, בעוד שבקבוצת הבקרה משך הלידה הממוצע עמד על 8 וחצי שעות.

     

    שחייה והליכה כן, הרמת משקולות לא

    "בשלב הלידה השני, המאופיין בלחיצות חזקות שמובילות ללידת התינוק, לנשים בכושר גופני טוב יש כנראה יתרון", מסביר פרופ' אייל שיינר, מומחה לגינקולוגיה מהמרכז הרפואי סורוקה, "בתוך כך, יש לא מעט מחקרים שמראים יתרון לפעילות גופנית בהיריון בהפחתת סיבוכי היריון, וכעת נוסף המחקר החדש שמצביע על לידה קלה יותר".

     

    "גם נשים שלא עסקו בספורט יכולות להתחיל לעסוק בפעילות גופנית בהיריון", מוסיף הפרופ' שיינר, "הפעילויות המומלצות הן הליכה ושחייה, כ-3 פעמים בשבוע, למשך חצי שעה עד שעה. הרמת משקולות היא פעילות פחות מומלצת, מכיוון שהיא מעלה את הלחץ התוך בטני. גם פעילויות הכוללות פציעות וחבלות כמו אמנויות לחימה, או ריצה אינטנסיבית על הליכון, אינן מומלצות. במצבים מסוימים, כמו שליית פתח מדממת או צירים מוקדמים עם קיצור צוואר, הפעילות הגופנית אסורה".

     

    השלב הבא - אימון קליל ומהנה עם מנשא. לצפייה:

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    אפשר להתחיל גם אם לא עסקת בספורט בעבר
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים