שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בחר את הסוף שלך: סדרת הרשת שעלילתה משתנה לפי בחירות הצופה
    עלילת סדרת הרשת החדשנית "משחקי מלחמה" (WarGames), בהשראת הסרט מ־83', משתנה בהתאם לבחירה האקטיבית של הצופה. היזם/ זמר/מלחין יוני בלוך מסביר איך יוצרים תסריט שלא מאפשר לכם להירדם
    ההגדרה של "משחק וידאו" הפכה בעשור האחרון גמישה מאי פעם. על כל משחק פעולה או אסטרטגיה סטנדרטי תוכלו למצוא יצירות כמו Device 6, המשלב בין ספר למשחק בצורה ייחודית, או Her Story, שמבקש מכם רק להכניס שאילתות חיפוש למאגר של ראיונות משטרתיים כדי להרכיב את פאזל הסרט. אל אלה הצטרפה בשבוע האחרון WarGames, סדרת רשת אינטראקטיבית השואבת השראה מהסרט שובר הקופות "משחקי מלחמה" שהגיע לבתי הקולנוע ב־1983, ועסק בנער שפורץ בטעות למחשב־על של הפנטגון וכמעט מחולל מלחמה גרעינית. הפעם הגיבורה היא האקרית צעירה, שיחד עם חבריה מנסה לשנות את העולם.

     

    צפו בטריילר לסדרת הרשת:

    צפו בטריילר לסדרת הרשת:

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    WarGames זמינה לצפייה ברשת בחינם. היות שמדובר בתוכן אינטראקטיבי ולא בווידאו רגיל, לא תמצאו אותה באתרי שיתוף וידאו דוגמת יוטיוב, אלא באתר הסדרה בלבד.

     

    באיזו חלונית תבחר?

    לאינטראקטיביות של WarGames יש שני ממדים. בכל רגע נתון כמעט תראו על המסך מספר חלוניות וידאו - הדמיה של צ'ט קבוצתי, שיחות וידאו, מסכי טלוויזיה ומסכי מחשב. הווידאו מתנגן במקביל, ואתם הצופים רק בוחרים ברוב הזמן באיזו חלונית להתמקד: האם תצפו בגיבורה בזמן שהיא בשיחת וידאו עם אביה, או שתבחרו להתמקד דווקא בו? במי מאנשי קבוצת ההאקרים תתמקדו בזמן שהם מדברים? לפעמים האינטראקציה קצת יותר מסובכת, אבל הווידאו הוא העיקר.

     

    משחקי מלחמה (צילום מסך)
    מתוך הסדרה "משחקי מלחמה"(צילום מסך)

     

    אבל יש גם מהלך נסתר, שהצופה אינו מודע לו: בהסתמך על הבחירות שלו במיקוד החלוניות, הסדרה מבצעת מאחורי הקלעים החלטות לגבי קטעי הווידאו שהיא תמשיך להציג לו - כך שצופים שונים יצפו בקטעי וידאו שונים. נכון, השינויים לא מהותיים אלא מינוריים, ובכל זאת - יחד עם היכולת לבחור את המיקוד, מדובר בצורה חדשנית למדי לצרוך תוכן וידאו.

     

    התוצאה היא חוויה שלא נראית מוזרה מדי, והיא גם לא מסיחה את דעתו של הצופה מהסיפור, אבל כן מצליחה להוסיף לחוויה רובד של עניין, בעיקר מפני שהיא דורשת פעילות אקטיבית של הצופה. הדרך שבה WarGames מוצגת מצליחה לספק את הצורך התמידי בחוויית זיפזופ טלוויזיונית, אבל בלי להתנתק מהיצירה.

     

    לשנות את העולם

    מאחורי WarGames נמצאת פלטפורמה ותיקה ליצירת סיפורי וידאו אינטראקטיביים בשם Eko (לשעבר Interlude), שמאחוריה המנכ"ל יוני בלוך, יזם-זמר-מלחין-פזמונאי ישראלי. בלוך מספר שהבסיס לסדרה נבנה באמצעות Eko Studio, יישום ייחודי שפותח בחברה במיוחד כדי לאפשר יצירה של תוכן וידאו אינטראקטיבי.

     

    באמצעות היישום הזה ניתן לחבר סרטוני וידאו זה לזה על בסיס בחירות שהמשתמשים מבצעים בצורה אקטיבית, או על בסיס אינדיקטורים חיצוניים. כך, למשל, ניתן לייצר סרטון וידאו עם הקדמה אחידה, שמתפצל ומציג תוכן שונה לבעלי דפדפנים שונים - ואז חוזר להציג תוכן אחיד לכולם.

     

    למה לבחור דווקא במותג משנות ה־80 המוקדמות? לדברי בלוך, כש־War Games נוצר בשנות ה־80' הוא היה אחד מסרטי ההאקרים הראשונים. הסרט, הוא אומר, השפיע רבות על הרעיון שצעירים יכולים לשנות את העולם באמצעים טכנולוגיים. מאז הטכנולוגיה השתנתה מאוד, אבל האידיאליזם של הצעירים המנסים לשנות דרכה את העולם רלוונטי יותר מתמיד.

     

    משחקי מלחמה (צילום מסך)
    מתוך הסדרה "משחקי מלחמה"(צילום מסך)

     

    מי שהיה שותף ליצירת WarGames הוא סם בארלו, שיצר את Her Story המקורי. בלוך מספר כי בארלו רצה שאנשים ייכנסו לעולם הדמיוני שלו ויוכלו לבחון אותו בצורה חלקה ואינטואיטיבית בלי לעצור ולנסות לשנות אותו. ולכן, השינויים בעלילה - שמתמקדים בדרך שבה משתנה האופי של הדמות הראשית - נוצרו מראש מאחורי הקלעים, אף שמבחינת המשתמשים התחושה היא שנוצרו בעקבות ההחלטות שלהם.

     

    ביצירת סרט מורכב כזה, שלא רואים בו את ה"תפרים", העבודה המוטלת על התסריטאים קשה בהרבה מבסרט כרגיל. בלוך מסביר כי בסרט אינטראקטיבי, שכולל סיפורים רבים, צריך לוודא שההיגיון והרצף נשמרים בכל אחד מהם. בניית העלילה דורשת מהתסריטאי לחשוב בצורה רחבה ולוודא להשתמש נכון בממד הנוסף שנוצר לסרט. מצד שני, התוצאה מאפשרת "לגעת" בצופה בדרכים שונות ולהעביר לו חוויה שלא יוכל לקבל בסרט לינארי רגיל.

     

    עשרות סדרות בדרך

    לטענת בלוך, WarGames הוא רק ההתחלה. צופים רבים מבקשים כיום לייצר דיאלוג עם התוכן, ויוצרים רבים מחפשים פלטפורמות שיאפשרו יצירה של תוכן כזה. ככל שיהיה יותר תוכן אינטראקטיבי, כך הצופים יוכלו לחוות את התכנים בצורות מיוחדות יותר וכאלה שמתאימות להם יותר. Eko עובדת כיום על עשרות סדרות נוספות, שמתוכננות לצאת לאור בשנים הקרובות.

     

    WarGames זמין לצפייה עכשיו בקישור הבא

    זמין גם ל־iOS, ובפלטפורמת המשחקים Steam

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "בחר את הסוף שלך: סדרת הרשת שעלילתה משתנה לפי בחירות הצופה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים