שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    מסכי LCD, קריוקי ואלכוהול. הרכבת של קים ג'ונג און
    כשמנהיגי צפון קוריאה צריכים לנסוע, הם עושים זאת ברכבת המשפחתית: קים ג'ונג איל נהג לערוך מסיבות מפוארות עם יין מפריז ולובסטרים בנסיעותיו הרבות במדינה ומחוצה לה, ואחד הקרונות שימש לו משרד נייד. על פי דיווחים, קים ג'ונג און יצא לראשונה מארצו מאז עלה לשלטון ב-2011 - באותה רכבת

     

     

    רק רכבת: כשמנהיגי צפון קוריאה צריכים לנסוע, יש להם רכבת שאין לאף אחד אחר. לא מפתיע, אם כן, שהופעתה אתמול (יום ב') בבייג'ינג של רכבת ירוקה עם פסים צהובים, בדיוק כמו זו שבה משתמשת משפחת קים השלטת, עוררה גל של ספקולציות לגבי ביקור מפתיע של קים ג'ונג און בסין.

     

    עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

     

    יום לאחר שהבחינו ברכבת חונה בתחנה בבייג'ינג ועל רקע דיווחים שהיא כבר שבה על עקבותיה, לא יצאה שום הודעה רשמית לגבי זהות הנוסעים ברכבת ומטרת ההגעה שלה לסין. אם אכן היה קים ג'ונג און על הרכבת, הרי שהייתה זו הנסיעה הראשונה שלו מחוץ לצפון קוריאה מאז עלייתו לשלטון בדצמבר 2011 לאחר מות אביו, קים ג'ונג איל.

     

    שליט צפון קוריאה קים ג'ונג איל מנופף בידיו מתוך רכבת 20 באוגוסט 2002 (צילום: AP)
    קים ג'ונג איל ברכבת המשפחתית ב-2002(צילום: AP)
    איש לא יודע באיזו תדירות נוסע השליט הצפון קוריאני. קים ג'ונג און (צילום: AP) (צילום: AP)
    איש לא יודע באיזו תדירות נוסע השליט הצפון קוריאני. קים ג'ונג און(צילום: AP)

    איש לא יודע באיזו תדירות נוסע השליט הצפון קוריאני ברכבת המשפחתית. אבל אביו קים ג'ונג איל, ששנא מטוסים ונודע בחיבתו לאורח חיים ראוותני, נהג לערוך ברכבת מסיבות מפוארות, לשתות הרבה אלכוהול ולשיר קריוקי במהלך נסיעותיו הרבות.

     

    בתפריט: יין בורדו ובוז'ולה, לובסטרים וחזיר

    לפי עדותו מ-2002 של קונסטנטין פוליקובסקי, איש ממשל רוסי שהתלווה לקים ג'ונג איל בנסיעתו למוסקבה ב-2001, הרכבת של השליט הצפון קוריאני הייתה עמוסה ביין בורדו ובוז'ולה מפריז. עוד הוא סיפר שנוסעי הרכבת נהנו מאוכל טוב שכלל בין היתר לובסטרים ובשר חזיר.

     

    המשטר הצפון קוריאני מציג לראווה בפאתי פיונגיאנג גרסת דמה של אחד מקרונות הרכבת. הקרון נמצא במאוזוליאום שבו נמצאות גופותיהם של קים ג'ונג איל ואביו - מייסד צפון קוריאה קים איל סונג. לפי הגרסה הרשמית של צפון קוריאה, קים ג'ונג איל מת מהתקף לב בזמן שהיה בנסיעת רכבת ארוכה.

     

    ככל הנראה רכבת של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ב בייג'ינג סין (צילום: רויטרס)
    אבטחה סביב הרכבת הצפון קוריאנית בבייג'ינג(צילום: רויטרס)
    חדר התצוגה של הקרון כולל מפה של הנסיעות שערכו המנהיגים הצפון קוריאנים ברכבת המשפחתית, וכל עצירה מוארת באור קטן. באחד הציורים על הקיר רואים את קים ג'ונג איל עומד ליד הרכבת באחד ממסעותיו. גם אביו, קים איל סונג, נהג כאמור להשתמש ברכבת בתדירות גבוהה, ואף נסע בה כל הדרך למזרח אירופה ב-1984.

     

    קרון שהוא משרד עם שולחן עבודה וספה

    בתוך קרון הרכבת שמוצג לראווה לציבור יש שולחן עבודה שבו השתמשו המנהיגים הצפון קוריאנים, כמו גם כיסאות וספה. המדריכים במאוזוליאום מסבירים שקרון הרכבת שימש משרד נייד - הוכחה לכך, לטענתם, שהמנהיגים הצפון קוריאנים, עובדים ללא לאות למען עמם.

     

    קים ג'ונג איל ערך קצת יותר מ-20 נסיעות לחו"ל, רובן הגדול לסין, וכולן ברכבת. נסיעתו הראשונה הייתה ב-1983 כשהיה עדיין יורש העצר וכשאביו קים איל סונג היה בשלטון. הייתה זו הפעם הראשונה שבה לא נסע ברכבת המנהיג עצמו. בשל עובדה זו מעריכים רבים שקים ג'ונג און אכן היה על הרכבת שהגיעה לבייג'ינג.

     

    ככל הנראה רכבת של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ב בייג'ינג סין (צילום: רויטרס)
    (צילום: רויטרס)
    נסיעתו הראשונה של קים ג'ונג איל לחו"ל כמנהיג צפון קוריאה הייתה ב-2000, שש שנים לאחר מות אביו. באופן מפתיע, הרכבת של משפחת קים נצפתה בבייג'ינג שש שנים לאחר מותו של קים ג'ונג איל.

     

    נסיעות שנשמרות בסוד עד שהן מסתיימות

    לפי דיווחים בדרום קוריאה, לצפון קוריאה יש 90 רכבות מיוחדות סך הכול והיא מפעילה שלוש רכבות בו זמנית כשמנהיג המדינה נמצא בנסיעה - רכבת אחת יוצאת מראש לבדוק את המסילות, רכבת שנייה נושאת עליה את המנהיג ופמלייתו ורכבת שלישי נוסעת מאחור עם יתר האנשים שמלווים את המנהיג. עוד דווח שברכבת הותקנו אמצעי תקשורת מתקדמים וטלוויזיות עם מסך שטוח כדי שהמנהיג הצפון קוריאני יוכל להעביר ממנה פקודות ולקבל חדשות ועדכונים.

     

    כשקים ג'ונג איל ואביו קים איל סונג יצאו לנסיעות ברכבת שלהם, דבר הנסיעות היה נשמר בסוד עד רגע סיוע הנסיעות. מומחים לצפון קוריאה לא יכולים לומר בוודאות כמה פעמים יצאו מנהיגים צפון קוריאנים מחוץ לארצם בגלל אופיו החשאי של המשטר בפיונגיאנג. כלי התקשורת בסין ובצפון קוריאה לא ממש מסייעים בנושא. הם נשלטים על ידי המדינה וממלאים את הוראות השליטים ומפלגות השלטון.

     

    כוחות ביטחון מחוץ ל תחנת רכבת בייג'ינג ביקור של קים ג'ונג און מ צפון קוריאה ב סין (צילום: AP)
    (צילום: AP)

    קרון רכבת שאיתה הגיע קים ג'ונג און שליט צפון קוריאה ל סין בייג'ינג ()

    נסיעתו של קים ג'ונג איל לסין ב-2003, למשל, לא הייתה ידועה לאיש, אלא כעבור כמה ימים. שהשליט הצפון קוריאני נסע ברכבת שלו ברחבי רוסיה ב-2009 כדי לבקר את הנשיא דאז דמיטרי מדבדב, צלמים מקומיים לא קיבלו אישור לתעד את הנסיעה. תושבים בסיביר קיבלו הוראה להישאר בבתיהם ולא להתקרב לרחובות עד שהרכבת תעבור בצורה בטוחה.

     

    רשת החדשות היפנית קיודו דיווחה מוקדם יותר ששליט צפון קוריאה קים ג'ונג און נסע ברכבת מיוחדת שחצתה את הגבול מצפון קוריאה לעיר הסינית דנדונג, שנמצאת בגבול הצפון-מזרחי. לפי לוחות הזמנים בשירותי הרכבות בסין, אורכה של הדרך מדנדונג לבייג'ינג היא יותר מ-1,100 קילומטרים והיא נמשכת 14 שעות לפחות. ערוץ הטלוויזיה היפני "ניפון" פרסם תיעוד של הרכבת שהגיעה לבייג'ינג. לפי הדיווח, הרכבת דומה לזו ששימשה את אביו של קים, קים ג'ונג איל, בביקורו בבירת סין זמן קצר לפני מותו ב-2011.

     

    תושבי דנדונג סיפרו ברשתות החברתיות שהאבטחה סביב תחנת הרכבת הייתה כבדה. אחר הצהריים תגברה המשטרה בבייג'ינג את האבטחה לאורך הרחוב הראשי צ'נגאן, וסגרה חלק מהכניסות לבניינים שפונים לכביש. המשטרה גם פינתה את כל התיירים מכיכר טיאננמן, מהלך שקורה בדרך כלל רק בזמן שמנהיגי מדינות מתארחים בהיכל הגדול של העם בייג'ינג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רויטרס
    הרכבת הצפון קוריאנית בבייג'ינג
    צילום: רויטרס
    מומלצים