שתף קטע נבחר

בעקבות המשבר: פייסבוק תשיק עמוד שבו ירוכזו הגדרות הפרטיות

הרשת החברתית טוענת כי העמוד החדש יקל על הגולשים לשלוט על המידע הפרטי שלהם. במקביל הודיעה גם חברת פלייבוי על הסרת החשבון שלה מפייסבוק

בעיצומו של המשבר התדמיתי הגדול בתולדותיה, פייסבוק מודיעה כי תשיק עמוד חדש שבו ירוכזו כל הגדרות הפרטיות ברשת החברתית, מה שאמור להקל על הגולשים את השליטה והבקרה במידע הפרטי שלהם.

 

מארק צוקרברג (צילום: EPA)
בלב הסערה: מארק צוקרברג(צילום: EPA)

 

"ראינו בשבוע שעבר עוד כמה עבודה יש לנו באכיפת המדיניות שלנו ובעזרה לאנשים להבין איך פייסבוק עובדת, ושמענו שקשה לאנשים למצוא את הגדרות הפרטיות שלהם", מסבירים בחברה. במסגרת המהלך, פייסבוק עיצבה מחדש את תפריט ההגדרות באפליקציית הסמארטפון, כך שהאפשרויות השונות מרוכזות במקום אחד במקום ב-20 מסכים שונים, כפי שהיה עד היום. בחברה אומרים, שכעת יכול כל גולש לבדוק בבירור איזה סוג של מידע הוא משתף עם אפליקציות חיצוניות.

 

מימין: ההגדרות החדשות, משמאל: הישנות (צילום: פייסבוק)
מימין: ההגדרות החדשות, משמאל: הישנות(צילום: פייסבוק)

 

בנוסף, תחת עמוד חדש שנקרא "קיצורי דרך של פרטיות", ניתן לבדוק ולחזק את אבטחת והגנת החשבון שלכם; לבדוק איזה מידע אישי שיתפתם בעבר בפייסבוק ואלו פעולות ביצעתם, ולמחוק מה שאתם לא מעוניינים שיופיע; לשלוט באלו מודעות פרסום תצפו; ולקבוע מי יוכל לצפות בפרטי הפרופיל שלכם ובפוסטים שפרסמתם. יהיה ניתן למחוק, לערוך וגם להוריד את כל המידע שאתם מעוניינים בו.

 

הגדרות פרטיות: פייסבוק (צילום: פייסבוק)
הגדרות פרטיות: פייסבוק(צילום: פייסבוק)

 

השקת מרכז הפרטיות החדש מגיעה כאשר בפייסבוק מתמודדים עם פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", חברה ש"שאבה" נתונים אישיים על 50 מיליון משתמשי החברה ללא ידיעתם – והשתמשה לכאורה במידע כדי להטות את הבחירות בארה"ב לטובת טראמפ. מאוחר יותר צצה פרשה נוספת, כאשר התברר שפייסבוק גם אוספת, באמצעות אפליקציית "פייסבוק מסנג'ר", מידע מפורט ורב על אנשי הקשר והיסטוריית השיחות וההודעות של משתמשים במכשירי אנדרואיד.

 

 

בעקבות הפרשות התעורר גל של מחאה ברשת נגד פייסבוק, כולל קריאות לעזוב ולהתנתק מהרשת. כמה גופים ודמויות בולטות, כמו חברות טסלה וספייס-איקס של אילון מאסק וכן פלייבוי, החליטו להפסיק את פעילותן בפייסבוק ולמחוק את החשבונות שלהם מהרשת החברתית. לפי דיווחים, בעקבות הסערה, פייסבוק אף החליטה לדחות השקה של רמקולים חכמים חדשים מתוצרתה, שהיתה מתכוננת לחודש מאי. לפי פרסום בבלומברג, אחרי פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", פייסבוק מבקשת עכשיו לקיים "בדיקה מעמיקה" על הדרכים בהן מוצריה השונים – כמו הרמקולים החדשים - אוספים מידע לפני שתחשוף אותם.

 

עם זאת, ככל הנראה, הסיבה האמיתית להשקת מרכז ההגדרות החדש היא לא השערוריות האחרונות, אלא כניסתן הקרובה לתוקף של הוראות ה-GDPR באיחוד האירופי. מדובר בתקנות חדשות להגנת פרטיות, שיחייבו כל ארגון שפועל ביבשת לעמוד בסטנדרטים נוקשים מאוד בכל הקשור לשמירה, לעיבוד ולהעברה של נתונים אישיים של אזרחים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים