שתף קטע נבחר

דו"ח הרכבת: יותר נוסעים, פחות דיוק

רכבת ישראל מודה כי ב-2017 חלה ירידה של כמעט אחוז במידת הדיוק של הרכבות. בקווים המדויקים ביותר: עכו-חיפה, כרמיאל-חיפה ובית שאן-עתלית. מספר הנוסעים גדל ב-8% - גם הודות לג'סטין ביבר

מידת הדיוק של רכבת ישראל בשנת 2017 הייתה 93.62% - ירידה של כמעט אחוז שלם ביחס לשנת 2016, אז עמדה מידת הדיוק על 94.3%. כך עולה מדו"ח שפרסמה הבוקר (יום ה') רכבת ישראל ומסכם את פעילותה אשתקד. בדו"ח מוסבר כי "מעת לעת, לצורך מתן שירות לנוסעים ולאור הביקוש הרב לנסיעה ברכבת בשעות העומס, הרכבות עומדות בתחנה מעט יותר על חשבון הדיוק".

תחנת רכבת ישראל (צילום: אייל כלפון)
(צילום: אייל כלפון)

לפי הדו"ח תושבי הצפון זכו ליותר דיוק מתושבי המרכז. בין הקווים המדויקים ביותר אפשר למצוא את הקו בין עכו לחיפה (98.2 אחוז), מכרמיאל לחיפה (98.16 אחוז) ורכבת העמק, מבית שאן לעתלית (97.50 אחוז).

 

ב-2017 היו כ-65 מיליון נסיעות ברכבת - גידול של 8 אחוזים מ-2016. ממוצע הנסיעות היומי עמד על 245 אלף נסיעות. 3 במאי היה יום הנסיעות העמוס ביותר - נרשמו בו לא פחות מ-298,806 נסיעות. רוב הנוסעים היו בדרך להופעתו של הזמר ג'סטין ביבר בפארק הירקון וחזרה ממנה.

 

שלושת הקווים שבהם חל הגידול המשמעותי במספר הנוסעים הם קו הנגב המערבי בין באר שבע לאשקלון (גידול של 22 אחוז), קו באר שבע תל אביב (גידול של 17 אחוז) וקו החוף הדרומי, בין תל אביב לאשקלון (גידול של 11 אחוז).

יותר נסיעות, פחות דיוק. בתחנת השלום בתל אביב (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
יותר נסיעות, פחות דיוק. בתחנת השלום בתל אביב(צילום: ירון ברנר)

תחנת רכבת ישראל (צילום: דוד סולומונוב)
(צילום: דוד סולומונוב)

לפי הדו"ח רכבת ישראל שברה ב-2017 את שיא כמות הרכבות המופעלות ביממה: 586 רכבות הופעלו לעומת 539 רכבות ב-2016 (גידול של 9 אחוזים). ברשת הרכבות נסעו ביממה 518 רכבות נוסעים (ב-2016 עמד המספר על 472) ו-68 רכבות משא (אשתקד - 67).

 

הרווח התפעולי של הרכבת מפעילות שוטפת בניכוי הוצאות חד פעמיות עמד על כ-15 מיליון שקלים, לעומת רווח של כ-73 מיליון שקלים בשנה הקודמת. ברכבת הסבירו פער זה בגידול בהוצאות השכר בשל הסכמים קיבוציים, בכלל זה תוספות מהסכמים משנים קודמות. לצד זה קלטה רכבת ישראל 297 עובדים בשנת 2017 כחלק מההיערכות לפתיחת קווים חדשים ותחנות חדשות.

 

החברה סיימה את 2017 ברווח נקי של 13 מיליון שקל לאחר ניכוי הוצאות חד פעמיות. עיקר ההוצאות החד פעמיות מגולם בירידת ערך נכסיה בסך של 45 מיליוני שקלים. כשמחברים את אלו יחדיו ניתן לראות שהחברה סיימה את 2017 בהפסד של כ-42 מיליוני שקלים. עם זאת לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת, שהסתכם בשנת 2017 בכ-85 מיליון שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייל כלפון
93.62% דיוק. רכבת ישראל
צילום: אייל כלפון
מומלצים