שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בקבוק יין מדבר כבר פגשתם?
    היינות של יקב "19 פשעים" מביאים מציאות רבודה למבוגרים, באמצעות תוויות המדברות על פשעים של 19 פושעי עבר. האם זה עושה את היין לאיכותי יותר? לא בטוח

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בפעם הבאה כשבקבוק היין מדבר אליכם, שימו לב אם אתם שיכורים, או שזה באמת קורה: בתהליך שיווקי מבריק המכונה "19 פשעים", החל היקב האוסטרלי העונה לאותו השם, למכור את בקבוקי היין שלו כשעליהם מודבקת תווית בר קוד הניתן לסריקה עם כל טלפון נייד. 

    היינות בסדרת "19 פשעים" מביאים מציאות רבודה (מציאות רבודה היא טכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של המציאות. במציאות זאת משולבים אלמנטים וירטואליים המתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. השימוש באלמנטים של צליל ואיורים על המרקע הופכים את המציאות לאינטראקטיבית) למבוגרים באמצעות תוויות המדברות על פשעי עבר. בדיוק כמו שהמשחק "פוקימון גו" גרם למיליוני צעירים בעולם להבין את המושג "מציאות רבודה" (בעיקר דרך הטלפון הנייד), כך גם סדרת היינות האוסטרליים - "19 פשעים", מביאה סדרת פשע תיעודית למבוגרים.

     

    במקרה זה, "19 פשעים" מתייחסת לאסירים הבריטיים שנשלחו לאוסטרליה (במקום לגרדום) במהלך המאה ה-18. כל אחד מהם עבר, לכאורה, על אחד מ-19 הפשעים ה"קלים", אך הידועים לשמצה באותם ימים - שכללו התחזות לאדם מצרי, נישואין בחשאי, גניבת דג מאגם או גניבת מכתבים. ברגע שנחתו האסירים באוסטרליה - בהנחה ששרדו את המסע - הם השתחררו ויכלו לבנות לעצמם חיים חדשים ולמצוא הרפתקאות חדשות.

     

    עתה, אותם פושעים "נוראיים" מביאים את הצד שלהם לסיפור, בזכות הקסם המכונה "מציאות רבודה". בעזרת אפליקציה חינמית (לאנדרואיד ולאייפון) מכוונים את הטלפון הנייד לתווית הבקבוק, ובכל בקבוק מציג תמונה של אסיר לשעבר. 

    בקבוק יין של יקב
      

    האסיר מופיע על הצג וזוכה להנפשה (מפחידה מעט בהתחלה), תוך שהוא מסביר בדיוק מה קרה לו, ומדוע הגיע עד הלום. בדיוק כמו שאנשים פותרים תשבצים או חידות על קופסאות קורנפלקס, גם פה - לטעם היין מתווספת חוויה ווקלית וויזואלית שלא הכרנו קודם. בין הסיפורים אפשר להזדהות עם ג'ון או'ריילי שמצא אהבה בגלות, או עם הסיפור של ג'יין קסטינגס, שמסבירה את שיטות הגניבה שלה על גבי תווית של יין לבן.

      

    אין ספק ששיטת השיווק הזו סייעה ליקב לגדול. נכון לסוף שנת 2017 יקב "19 פשעים" ייצא לארצות הברית יותר מ-12 מיליון בקבוקי יין, והמותג צמח ב-60% במכירות נפח וב-70% בערך, על פי חברת Better Retailing. זוהי דוגמה מצוינת כיצד טכנולוגיה חדישה מעבירה חוויה היוצרת באזז חיובי, ומביאה שימוש מושכל במציאות רבודה (AR) גם לקהל בוגר.

     

    ולגבי היינות? אם אתם מחפשים יינות אוסטרליים כבדים, מלאים ועמוסים בפרי, אפשר למצוא 19 יינות זניים או בלנדים (ממסכים) המותאמים בדיוק בשבילכם. בשלב זה, היינות לא נמכרים בישראל, אבל אפשר להזמין אותם באינטרנט או לרכוש אותם כמעט בכל חנות יין בארצות הברית תמורת 10 דולרים.

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים