שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פייסבוק הכתה את התחזיות בדו"ח הראשון מאז התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה
    הרבעון הראשון, שלקראת סיומו התפוצצה פרשת איסוף המידע על משתמשים, היה מוצלח לפחות מבחינת התוצאות העסקיות. הכנסות הרשת החברתית זינקו ב-49% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על 12 מיליארד דולר. מספר המשתמשים הפעילים בחודש עלה ל-2.2 מיליארד
    פייסבוק ניצחה את התחזיות בדו"ח הראשון מאז פרשת קיימברידג' אנליטיקה: הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2018 עמדו על 11.97 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שחזו לחברה הכנסות של 11.4 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 49% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.

     

    צוקרברג בסנאט: "גם המידע האישי שלי דלף"

    פייסבוק: מידע על 47 אלף ישראלים נחשף בפרשת קיימברידג' אנליטיקה

     

    במקביל, הרווח הנקי של החברה זינק ב-63% והסתכם ב-4.99 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.69 דולר, לעומת תחזיות לרווח של 1.35 דולר למניה. 

     

    אף שמדובר בדו"ח הרבעוני הראשון מאז פרשת קיימברידג' אנליטיקה, השפעתה על הנתונים הכספיים שולית. זאת, מכיוון שהפרשה יצאה לאור לקראת סוף הרבעון ולכן השפעתה על הנתונים הכספיים של החברה שולית לכל היותר. רק בדו"ח הרבעוני הבא ניתן יהיה לראות האם היא הזיקה באופן כלשהו להכנסות החברה.

     מארק צוקרברג גבעת הקפיטול (צילום: AFP)
    מארק צוקרברג (צילום: AFP)

    מה שכן אפשר ללמוד מהדו"ח הוא התגובה הראשונית של משתמשים לפרסום, שכן מספר המשתמשים הפעילים ביום נקבע לפי ה-31 במרץ, כלומר ימי השיא של העיסוק התקשורתי של הפרשה. ולפי פייסבוק, ביום זה היו לחברה 1.45 מיליארד משתמשים פעילים (בדומה לתחזיות) - גידול של 3.6 לעומת הרבעון האחרון של 2017 וגידול של 13.3% לעומת הרבעון המקביל.

     

    מספר המשתמשים הפעילים בחודש, שמבוסס על כל מרץ, עמד על 2.2 מיליארד (לעומת תחזיות של 2.19 מיליארד) – גידול של 3.3% לעומת הרבעון הרציף ו-13.4% לעומת הרבעון המקביל.

     

    הגידול במספר המשתמשים, הן היומיים והן החודשיים, נרשם בכל אזורי הפעילות הגיאוגרפיים של החברה, כולל ארה"ב וקנדה שם נרשמה ברבעון הקודם ירידה נדירה של כחצי אחוז במספר המשתמשים הפעילים ביום לעומת הרבעון הקודם. עתה, עלה מספר המשתמשים באזור זה בכחצי אחוז ושב לרמתו ברבעון השלישי של 2017 – 185 מיליון איש.

     

    כמעט כל הכנסות החברה מפרסום, 91%, הגיעו מפרסום במובייל. זאת, לעומת 85% ברבעון המקביל. מספר עובדי פייסבוק רשם גידול שנתי של 48% והגיע ל-27,742. בנוסף הודיעה החברה שהגדילה התקציב של תוכנית רכישת המניות שלה ב-9 מיליארד דולר, שיצטרפו ל-6 מיליארד דולר שאושרו קודם לכן.

     

    "למרות שהתמודדנו עם אתגרים חשובים, הקהילה והפעילות העסקית שלנו התחילו את 2018 באופן חזק", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "אנחנו נוקטים בגישה רחבה יותר בכל הנוגע לאחריות שלנו ומשקיעים כדי להבטיח שהשירותים שלנו ישמשו לטוב. אבל אנחנו גם צריכים להמשיך לבנות כלים חדשים שיעזרו לאנשים להתחבר, לחזק את הקהילות שלנו ולהפוך את העולם לקרוב יותר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים