שתף קטע נבחר

מכונית חדשה - בצורה המשתלמת יותר

אם יש דבר אחד מרכזי המעסיק את מי שרוצה היום להחליף את המכונית זה האם לחזור ולקנות רכב חדש במחיר מלא, או לשבור את השגרה ולבחור באפשרות החכמה יותר

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

מה יותר משתלם? רכישת רכב חדש או ליסינג פרטי תפעולי? שאלה זו מטרידה בימים אלה מאות אלפי ישראלים, לאור התרחבות השימוש בליסינג הפרטי תפעולי. ובכן, ראשית הסבר מהו ליסינג פרטי תפעולי: בשיטה זו הלקוח משלם עבור המכונית מקדמה. זו מחושבת ונקבעת על-ידי הלקוח בהתאם ליכולותיו הכלכליות. אחרי המקדמה ישנם תשלומים חודשיים הנגזרים מגובהה של המקדמה. ככל שזו גבוהה יותר, כך התשלום החודשי נמוך יותר. בסוף תקופת החכירה יש תשלום סופי הנגזר גם הוא מגובה התשלומים שהלקוח בחר. את התשלום הסופי ניתן להמיר במקדמה על העסקה הבאה. ומה ההבדל בין עסקת חכירה בליסינג תפעולי פרטי ומכירה רגילה של מכונית?

 

מימון: בעסקת רכישת מכונית חדשה לא חייבים לשלם את כל עלות העסקה במזומן. אם לוקחים הלוואה היא תרבוץ על חשבון הבנק ותעיק על המאזן והאובליגו. לעומת זאת, בליסינג פרטי תפעולי מדובר בעסקה הממומנת על-ידי מקורות חוץ בנקאיים ולכן אינה מעיקה על חשבון הבנק.

 

רכישה: בליסינג פרטי תפעולי ניתן לקבל מלאי גדול של מכוניות מסוגים שונים ממקור אחד, חשבו "סופרמקרט רכבים". זאת במקום ללכת לחפש מכונית מתאימה בין מספר גדול של יבואני רכב ולהיות נתונים ללחצים של אנשי מכירות שצריכים לעמוד ביעדים ולוחות זמנים שלא תמיד מתאימים לכם. בליסינג פרטי תפעולי, חברת הליסינג היא זו שמספקת את כל סוגי המכוניות. המשמעות היא שאין לחץ לבחור בדגם זה או אחר. ניתן להתאים את המכונית לצרכים באופן מושלם בלי דאגות שמא "דחפו לנו" משהו שאנחנו בעצם לא צריכים.

 

תחזוקה: ברכישת מכונית חדשה מסתתרים בדרך כלל "חברים חדשים" במורד הדרך: עוד עלויות. מדובר בעלות טיפול ברכב, רישוי (טסט) וגם בעלויות נוספות כמו צמיגים או תיקון שריטות ומכות. בעסקת ליסינג פרטי תפעולי העלויות הללו מכוסות על-ידי חברת הליסינג ולכן אין צורך לשאת בהן.

 

ביטוח: אחרי רכישת המכונית יש לשלם על ביטוח, והעלות יכולה להגיע בקלות עד לחמישה אחוזים מערך הרכב, ולפעמים אפילו יותר אם יש למשל נהגים צעירים בבית. בליסינג פרטי תפעולי עלויות הביטוחים שונות מכיוון שחברות הליסינג מבטחות מאות אלפי לקוחות ולכן מקבלות מחירים טובים יותר שהן "מגלגלות" אל הצרכן.

 

ירידת ערך: בעסקת רכישה רגילה, בניגוד לעסקת חכירה, הלקוח "משלם" את ירידת הערך: ברגע שהמכונית נרכשה היא כבר איבדה כחמישה אחוזים מערכה. לאחר מכן ממשיכה ירידת הערך מדי חודש, ובל נשכח כמובן שלא כל הלקוחות מסכימים לרכוש מכונית משומשת במחיר שמצוין במחירון. לעומת זאת, בליסינג פרטי תפעולי אין ירידת ערך: חברת הליסינג סופגת את ירידת הערך.

 

כאב ראש: כשרוכשים מכונית חדשה מדובר בתהליך שמייצר דאגה: איך נממן את המכונית, האם היא מתאימה לנו? מי יטפל בה, מה יקרה אם ניאלץ להחליף במהירות לגדולה יותר עקב שינוי במצב המשפחתי? במכונית שחוכרים בליסינג פרטי תפעולי אין בעיות כאלה: המכונית מתאימה כי ניתן לבחור ממגוון אדיר של דגמים, את הטיפול מבצעת חברת הליסינג, כשצריך להחליף לא צריך להעמיד אותה למכירה אלא רק לחשב מחדש את גובה ההחזר החודשי מול חברת הליסינג. וכמובן, אין אובדן ערך וטרטורים שמגיעים עם הצורך למכור אותה בשוק המשומשות. 

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים