שתף קטע נבחר

מנכ"לית הרשות: הסכנה היא שכולנו מכורים לסלולרי

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחלי טבת ויזל, התארחה באולפן ynet בעקבות ממצאי מחקר ייחודי בנושא השימוש המסוכן במכשירי הסלולרי. טבת ויזל: שנים דיברנו מתוך אינטואיציה, עכשיו זה מסודר ובדוק

 

 

פרסום מסקנות ועדת שפר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפני ימים אחדים הבהיר באופן חד-משמעי: השימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה מסוכן באופן קיצוני, אולי אפילו יותר מכפי שידענו עד כה - עד כדי הגדלת הסיכוי לתאונה פי 10 לעומת נהיגה ללא הסחת דעת שכזו.

 

ולפי הרשות יש לנקוט לאלתר בצעדים שונים כדי להפחית את הסכנה שמייצר המכשיר על כבישי ישראל. החל באיסור מוחלט של שימוש בטלפון סלולרי על נהגי משאיות ואוטובוסים, דרך מיקוד האכיפה ועד שלילת רשיון ל-30 יום בפעם השלישית שנהג נתפס משתמש במכשיר בזמן נהיגה.

 

לדברי רחלי טבל ויזל, מנכ"לית הרשות שהתארחה היום (א') באולפן ynet "הנתונים (שהתפרסמו בדו"ח) לא מפתיעים אף אחד. אבל שנים אנשים מדברים מתוך אינטואיציה בלבד (וכעת זה רשמי)". עוד אמרה כי לדעתה - בעיית הסלולר הרבה יותר מורכבת מהעברת מסר 'אם שותים לא נוהגים'. "כולנו מבינים את הסכנה וכולנו מכורים, ולכן צריך לראות איך עושים את זה נכון. יש כמה אפשרויות ואנחנו עובדים לפי תכנית פעולה. קודם כל צריך לבדוק את הטכנולוגיות הרלוונטיות שיכולות לעזור".

 

הצגת דו"ח הוועדה:

 

מספר ממצאים שנחשפו על השימוש בסלולרי בזמן נהיגה לפי מחקרים אחרונים:

 

  • בעת התפרצות הולך רגל לכביש נצפתה עלייה של 137% בעת שליחת מסרון פשוט ושל 204% בעת שליחת מסרון מורכב יחסית. באירוע של מכונית חוצה נרשמה עלייה של 121% בעת שליחת מסרון פשוט ושל 171% בעת שליחת מסרון מורכב יחסית. 

 

  • נהגים שהיו עסוקים בטלפון הסיטו את מבטם מהכביש למשכי זמן ארוכים עד כדי ארבע שניות, כפליים מהזמן שהסיטו את מבטם מהכביש בעת שיחה עם נוסע.

 

  • במהלך שליחת מסרון זוהתה עלייה של עד פי 15 במשך הזמן שבו מבט הנהג לא היה על הכביש, מ-2% בנהיגה בלבד ל-25% ו-31.8% בכביש עירוני או מהיר בהתאמה.

 

  • השפעת שליחת מסרון על אי שמירת נתיב נמשכה דקה לאחר סיום שליחתו.

 

  • שיחת טלפון במהלך נהיגה נמצאה כקשורה באופן ברור עם עלייה בזמן תגובה לאירועים בכביש ובשוליו, קבלת החלטות שגויה והסתברות מוגברת לתאונה.

 

  • חוקרים מצאו כי כדי להגיע להסתברות זהה לתאונה לזו שהתקבלה ללא שימוש בטלפון, היה צורך בהפחתה של לפחות 30% ולעיתים קרובות אפילו עד 50% מהמהירות בעת ביצוע שיחות טלפון. 80% מהנבדקים לא מפחיתים את מהירותם בשיעור זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הסכנה הגדולה על הכביש
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים