שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית: paypal גרמה ללקוחות לשלם עמלה כפולה

על פי כתב התביעה, paypal חייבה את כרטיס האשראי של לקוחותיה במט"ח גם בעסקאות שבוצעו בשקלים, מצב שגרם לתשלום עמלת המרה מיותרת, אותה גבתה חברת האשראי

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה לפני מספר ימים תביעה, ובקשה להכיר בה כייצוגית, כנגד paypal. הטענה: החברה חייבה את כרטיסי האשראי של לקוחותיה במט"ח, בעוד העסקאות עצמן נעשו בשקלים. כך נוצר מצב שבו לקוחות שילמו עמלת המרה כפולה, או ששילמו עמלת המרה במקרים בהם לא היו צריכים לשלם בכלל עמלה כזו.

 

 

לטענת התובעת, בחודש פברואר היא רכשה מספר מוצרים באתר בחו"ל. למרות שהמוצרים נמכרים בדולרים, האתר מאפשר לבצע את הרכישה בשקלים, תוך שהוא מבצע את ההמרה וגובה על כך עמלה. התובעת בחרה לעשות זאת, כך שהחיוב באתר נעשה בשקלים ונגבה מחשבון ה-paypal שלה.

 

ואולם, לאחר זמן מה התברר לה כי paypal חייבה את כרטיס האשראי שלה בדולרים במקום בשקלים. כך נוצר מצב שהיא שילמה פעמיים עמלת המרה - גם לאתר הסחר, וגם לחברת האשראי.

 

לכתבות נוספות בערוץ הכסף שלי

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

במקרה אחר שארע באותו חודש, רכשה התובעת מזוזות מאתר ישראלי, בסכום של כ-400 שקל. החיוב, שנעשה כמובן בשקלים, נגבה גם כן מחשבון ה-paypal שלה. אלא שגם במקרה זה היא גילתה מאוחר יותר כי paypal חייבה את כרטיס האשראי שלה בדולרים, מה שגרר גם כן עמלת המרה לשקלים, אותה גבתה חברת האשראי.

 

התובעת טוענת כי פנתה לשירות הלקוחות של paypal ושם נמסר לה, לדבריה, כי במהלך החודשים פברואר-מרץ, ארעה תקלה עקב "אי התאמה בין הסכם התנאים של paypal עם חברת האשראי", ובעקבות פנייתה, יחזירו לה את סכום העמלה ששילמה.

 

לטענת התובעת, היא מעריכה כי מקרים כגון אלו שקרו לה, אירעו גם ללקוחות רבים אחרים ובסכום כולל של מיליוני שקלים, ועל כן היא מבקשת להכיר בתביעה כייצוגית.

 

מחברת paypal טרם נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים