שתף קטע נבחר

סקודה קארוק בנהיגה ראשונה - מכוון לצמרת

רכב הפנאי הקומפקטי של סקודה ינסה להתמקם בצמרת הקטגוריה הלוהטת של שוק הרכב, עם מערכות מודרניות ותג-מחיר שהפך לנורמה. התרשמות ראשונה על כבישים ישראלים

במה נהגנו: סקודה קארוק

מתחרים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, פיז'ו 3008, סיאט אטקה

מתי אצלנו: עכשיו

מחיר: החל מ-140 אלף שקל

 


בעד: מערכות בטיחות, נוחות, תא נוסעים, ביצועים

נגד: עיצוב, יכולת דינמית
 

סקודה קארוק (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)


בגדול: סקודה ייצרה אמנם כבר בתחילת העשור רכב פנאי בדמות הייטי, אבל רק כעת היא משתלבת בזירה הרותחת של שוק הרכב עם הקארוק החדש, אח קטן לקודיאק שהוצג אשתקד ומי שייאלץ להתמודד עם להיטים ותיקים ומוכחים כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.

 

שכן הקארוק הוא לא רק משלים הצלע החסרה בהיצע הדגמים המתרחב של היצרנית הצ'כית, המחזיקה כבר כמה שנים בתואר המותג האירופאי הנמכר ביותר בשוק הרכב הישראלי. הוא סומן כמי שעשוי להיות האיום הגדול ביותר - והראשון למעשה - מבחינת מכירות על צמד הקוריאנים השולטים בשוק.

סקודה קארוק (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)


עיצוב ותא נוסעים: הקארוק אינו מהנאים או הבולטים בקטגוריה מבחינת מראה. הצללית דומה למדי לסיאט אטקה עליו הוא מבוסס ורק החרטום הרבוע (והמשפחתי) מרשים במיוחד. שכן למעט מגני פלסטיק שחור סביב המרכב ופסי הגגון, הוא אינו עושה כל רושם של רכב פנאי - מהסיבות העיקריות להצלחה האדירה בקטגוריה.

 

גם עיצוב הפנים נטול שאר רוח, בעיקר כשהוא מגיע בגימור שחור-קודר. איכות החומרים טובה ברובה למעט פלסטיק נוקשה-מחוספס בדיפוני הדלתות. כמקובל בסקודה, הקארוק פשוט ונוח לתפעול, עם סוללה ארוכה של תאי אחסון, כולל תא כפפות מקורר. המושבים נוחים ומציעים תמיכה סבירה בגרסת הבסיס וטובה החל מגרסת הביניים (סטייל). שטחי חלונות גדולים וקורה A צרה מאפשרים שדה ראיה מצוין.

 

סקודה קארוק (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

 

למרות בסיס גלגלים קטן ביחס למקובל בקטגוריה (264 ס"מ), מרחב המחיה לנוסעים מאחור טוב - רגליים, ראש, למעט הנוסע במרכז - והם זוכים לפתחי מיזוג נפרדים ויעילים. תא מטען עם ווי תליה ותאים שימושיים בדפנותיו מציע 500 ליטר, נתון דומה למתחריו.

 

אבזור ובטיחות: גרסת אמבישן הבסיסית כוללת מסך מגע ("6.5) עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה אחוריים, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "16 קלים. מערך הבטיחות הוא המקיף בקטגוריה וכולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת ערונות נהג.

 

גרסת סטייל (תוספת עשרת אלפים שקל) מוסיפה מסך מגע בגודל "8, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, תאורת Led אדפטיבית ועוקבת פניה וחישוקי "17.

ציון בטיחות סקודה קארוק ()

יחידות הנעה וביצועים: הגרסאות שצפויות להיות הפופולאריות במגוון כוללות מנועי טורבו-בנזין - שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 115 כ"ס (החל מ-140 אלף שקל) וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס (החל מ-150 אלף שקל), כשהן משודכות לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס והנעה כפולה-קבועה ישווק אף הוא, אך היבואנית בחרה שלא לצרף אותו לאירוע.

 

סקודה קארוק (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)


יבואני רכב מקומיים חששו בעבר לשווק מנועים צנועי נפח, מתוך חשש - לא מופרך - שהקהל עשוי להרתע מהם. אלא שהשינויים שעברו בשנים האחרונות על תעשיית הרכב הפכו את מנועי הליטר הקטנים והמוקצים בעבר, למקובלים גם בכלי רכב שאינם קטני מידות. האירופאים מתקדמים כאן במיוחד, בעוד היצרניות מהמזרח עדיין גוררות רגליים. כך שמנוע הליטר צנוע הנפח והמוגדש של סקודה, יתמודד מול מנועים גדולים ממנו בעשרות אחוזים בדגמים הקוריאנים.

 

זה לא מפריע לו להציע עם 115 כ"ס בלבד ביצועים רשמיים טובים משמעותית מהם, הן בזינוק מהמקום (10.7 שניות מול 12.1 בזינוק ל-100 קמ"ש) והן בתאוצות ביניים תודות לתיבת הילוכים מהירת תגובה וזמינות כוח טובה (20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד) המאפשרת לו גם לשייט בקלות במהירויות גבוהות. עבודת שיכוך טובה מאפשרת לו להמנע מרעידות ורעש צורמני המוכרים במנועי שלושה צילינדרים, והוא מסגיר את מוצאו רק בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים חלקה ונעימה גם בזחילת פקקים עירונית וצריכת הדלק הייתה טובה: 11.9 ק"מ לליטר בנסיעה המאומצת. 

 

סקודה קארוק (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)


נוחות והתנהגות: לקארוק כיול מתלים מוצלח האחראי לנוחות נסיעה טובה מאוד בדרך כלל, עם יכולת ספיגת שיבושים מרשימה בעיקר בגרסת הבסיס המצוידת בצמיגים גבוהי דופן. במהירות גבוהה הוא מתגלה כרך מדי, מתקשה לרסן את המרכב ומתנדנד מעט יותר מהרצוי. בידוד רעשי הדרך טוב אך רעשי רוח חודרים לתא במהירות גבוהה.

 

אותו כיול מתלים רך יחסית מתגלה כבעייתי יותר בנהיגה נמרצת, עם זוויות גלגול מוגזמות. הוסיפו לכך והגה נטול תחושה עם שטח מת גדול מדי במרכזו, ותקבלו רכב שאינו שש לאקשן ומדווח על כך לנהג. במפתיע, רכב המבחן - עם צמיגי "16 אף נטה לאובדן אחיזה מוקדם יחסית - אולי בעיית צמיגים מקומית. עם חישוקי "17 וצמיגים איכותיים יותר, האחיזה הייתה טובה משמעותית.

 

סקודה קארוק (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)


סיכום: סקודה קארוק מצטרף אמנם באיחור לקטגוריה רוויית מתחרים, אבל יש לו בהחלט כלים לאיים על ההגמוניה הקוריאנית עם נוחות נסיעה מרשימה, תא נוסעים מרווח ומאובזר, ביצועים טובים ומערכות בטיחות המקיפות בקטגוריה במחיר זה. בשורה התחתונה: ברוך הבא לצמרת.

 


סקודה קארוק

סקודה קארוק
מנוע 3 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 999 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 20.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 7 הילוכים
אורך 438.2 ס"מ
רוחב 184.1 ס"מ
גובה 160.3 ס"מ
בסיס גלגלים 263.8 ס"מ
משקל 1,361 ק"ג
נפח תא מטען 500 ליטר
100-0 קמ"ש 10.7 שניות
מהירות מרבית 186 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 118 גרם לק"מ
מחיר 140 אלף שקל
כריות אוויר 7 כריות אוויר
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
סקודה קארוק
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים