שתף קטע נבחר

צפו: נהיגה ראשונה על מסלול מוטור סיטי

מסלול המירוץ החדש שנפתח סמוך לבאר שבע מסתמן כטוב והמושקע ביותר בישראל. לכן שלחנו את פרדי פריהאוף, מי שרשם על שמו ניצחון במירוץ 24 השעות של ספא, לנהיגת התרשמות ראשונה על האספלט החדש - מאחורי ההגה של מרצדס C63s AMG במסגרת אירוע שערך המותג. וזה מה שיש לו לומר

אירוע נהיגה ראשון נערך אתמול (יום ב') במסלול המירוצים החדש "מוטור סיטי" בשדה תימן, סמוך לבאר שבע. את האירוע הראשון במסלול ערכה כלמוביל, יבואנית מרצדס, שהעמידה עליו את דגמי חטיבת הספורט AMG לנהיגות התרשמות.


פרדי פריהאוף סביב מסלול מוטור סיטי

 

המסלול בשדה תימן הוא השלישי שנפתח בישראל אחרי המסלולים החדשים בפצאל וערד. הוא הארוך מכולם (2.1 ק"מ), מציע תשע פניות עם שינויי גובה וישורת אחת ארוכה. לדברי מנהלי המסלול הוא עומד בתקני FIA (הפדרציה הבינלאומית למירוצים) המחמירים ומתאים גם לקיום מרוצי פורמולה 3. השלמת הבנייה הסתיימה אגב רק ביום א' עם סלילת שכבת אספלט עליונה והנחת אבני שפה (curbs) אחרונות.

פרדי פריהאוף (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

מרצדס C63 AMG (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)


האירוע שערכה מרצדס עבור לקוחותיה כלל תחנות נהיגה שנות להדגמת יכולות המכוניות בסביבה בטוחה. בנו טיפלו בכל זאת מעט שונה, שכן אני הייתי יחיד לבצע הקפה (כמעט) מלאה של המסלול ב-C63s AMG. ללא עינם הפקוחה של מדריכי הנהיגה או אמצעי בקרה אלקטרונית. אז נכון, התוכנית שלנו לקבוע שיא יסוד להקפת המסלול החדש לא יצאה לפועל, אבל בהחלט אפשר היה להתרשם ממנו לראשונה. ואיזו התרשמות זו.

מסלול שדה תימן ()

ראשית לא ניתן להתחמק מהעובדה שמדובר במסלול מירוץ ראשון בישראל עם משטח אספלט ראוי עליו ידהרו מכוניות גם זו לצד זו, יעקפו אחת את האחרת, ינסו להטעות ולתמרן. עם רוחב של 12 עד 15 מטר יש המון ביטחון בכניסה לפניות מהירות, לחלקן - אפילו בתנאים המוגבלים - אפשר להגיע למהירות שמגרדת את ה-200 קמ"ש.

 

דבר אחד בטוח. כשיפתח המסלול הזה למירוצים צפוי  בו אקשן בכמויות, החל בעקיפות בישורת וכלה בבלימות מאוחרות לצורך עקיפה בכניסה לפניות. גם שטחי המילוט באזורי סיכון גדולים כמעט כמו במסלולי פורמולה 1, מבטיחים שעל טעות לא תשלמו מחיר יקר מדי.

מרצדס C63 AMG (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)
 

המסלול גם מאוד מאתגר, משלב בין רדיוסים משתנים עם שינויי גובה לכל אורכו, כך שחלק מהפניות עיוורות ומקשות על זיהוי הנקודה בה צריך להתחיל לבלום או להפנות את ההגה. מה שמחייב כמובן להכיר אותן בעל פה. לדעתי דרושות כאן לפחות 20 הקפות כדי ללמוד את הקווים ונקודות הבלימה המדוייקות ברמה טובה.

 

פרדי פריהאוף (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

המסלול החדש בשדה תימן הוא הראשון שמוקם כאן שיתאים למירוצים בינלאומיים, ולא רק לימי מסלול או הדרכות נהיגה. עשיתי עליו חמש הקפות בלבד, אבל הייתי יכול להישאר לבלות עליו לפחות עוד חמש שעות ברציפות בלי לרדת מההגה. עד כדי כך הוא מלהיב, מאתגר ומשאיר הרבה טעם של עוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
פרדי פריהאוף
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים