שתף קטע נבחר

צפו: טסלה קובעת שיא גינס בגרירת מטוס

יצרנית הרכב החשמלי שמתמודדת לאחרונה עם ביקורת בלתי פוסקת מצאה זמן לשבור שיא גינס לגרירת המשקל הכבד ביותר על-ידי מכונית חשמלית

טסלה קבעה שיא גינס לגרירת המשקל הכבד ביותר על-ידי מכונית חשמלית. רכב הפנאי של היצרנית, מודל X, גרר את מטוס הנוסעים בואינג 787-9 של חברת קוואנטס האוסטרלית למרחק של 300 מטרים בשדה התעופה במלבורן.

 

 

זו אינה פעם ראשונה בה יצרנית המכוניות וחברת התעופה משתפות פעולה לצרוך יחסי ציבור, שכן אשתקד ערכו תחרות מיאוץ בין מודל S לבואינג 737. הפעם נבחר אתגר גרירת מטוס, בדומה ליצרנים רבים כמו פולקסווגן, ניסאן ופורשה שכבר השתמשו באקט דומה לצורך שיפור התדמית.

טסלה מודל X גורר בואינג 787 דרימליינר ()

טסלה מודל X גורר בואינג 787 דרימליינר ()

הבואינג 787-9 דרימליינר נכנס לשירות בקוואנטס בנובמבר 2017 ולפני כחודשיים חנך את הקו החדש לטיסה ישירה מפרת' שבמערב אוסטרליה ללונדון. טיסה ישירה (ללא חניית ביניים לתדלוק) ראשונה המחברת בין היבשת הדרומית לאירופה, והשנייה באורכה בעולם – 17 שעות ו-20 דקות באוויר בין המראה לנחיתה.

 

טסלה מודל X גורר בואינג 787 דרימליינר ()

ה-787 אינו המטוס הגדול והכבד ביותר ביותר שבשירות החברה האוסטרלית, תואר זה שמור לאיירבוס A380. כ-50 אחוז מגוף המטוס עשויים מחומרים מרוכבים המאפשרים לו משקל עצמי נמוך יחסית (9 טון פחות מבואינג 777-200 הדומה לו בממדים), ועדיין מדובר ב-129 טון, פי 50 ויותר מכושר הגרירה של המודל X שעומד על 2.5 טון.

טסלה מודל X גורר בואינג 787 דרימליינר ()

המודל X שנבחרה לביצוע הגרירה היא בגרסת P100D הבכירה המצוידת בצמד מנועים חשמליים, האחד לגלגלים הקדמיים והשני לאחוריים מה שמעניק לו הנעה כפולה קבועה. התפוקה המשולבת עומדת על 671 כ"ס המאפשרת זינוק ל-97 קמ"ש ב-2.9 שניות.

 

טסלה מודל X גורר בואינג 787 דרימליינר ()

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טסלה מודל X גורר בואינג 787 דרימליינר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים