שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צוקרברג מול הפרלמנט האירופי: "לא עשינו די כדי למנוע שימוש לרעה בכלים שלנו"
    מנכ"ל ומייסד פייסבוק הסתפק אתמול בתשובות כלליות לשאלות נוקבות שהציגו לו המחוקקים באיחוד האירופי בבריסל, רגע לפני כניסתן לתוקף של תקנות ה-GDPR

    גם לאירופה מגיעה התנצלות על פרשת "קיימברידג' אנליטיקה": הערב (ג') התייצב מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בפרלמנט האירופי שבבריסל, במטרה להשיב על שאלות נוקבות הנוגעות להתנהלותה של הרשת החברתית עם מידע של משתמשים. מול האופי הנוקשה והפרטני של השאלות, הוא הסתפק בחזרה על ההתנצלות הפומבית, ובתשובות עקרוניות.

     

    מארק צוקרברג (צילום: AFP)
    מארק צוקרברג בבריסל(צילום: AFP)

     

    את הישיבה פתח נשיא פרלמנט האיחוד, אנתוניו טאג'ני, שטען כי "99% מאזרחי האיחוד נתקלו בפייק-ניוז וחשים באיום. זו הסיבה שאנחנו מצפים שהחברות הדיגיטליות ישתפו אתנו פעולה".הוא עמד על הצורך  לקבוע מסגרות וכללים לתפקוד התחום: "אירופה וכל העולם נמצאים במתקפה על ערכי היסוד שלהם. צריך להרחיק גזענות, אנטישמיות והומופוביה מהמדיה החברתית".

     

    במתכונת המזכירה את עדותו בקונגרס בחודש שעבר, צוקרברג פתח בנאום שתוכנו פורסם מראש, שלאחריו נדרש להשיב על שאלות המחוקקים. "האירופאים הם חלק גדול וחשוב מהקהילה הגלובלית שלנו", אמר, "אנחנו חולקים עם האירופאים רבים מהערכים החשובים להם: החל מחשיבותן של זכויות אדם והצורך בקהילה ועד לאהבת הטכנולוגיה, על כל הפוטנציאל הגלום בה. כדי להגשים את הפוטנציאל הזה, עלינו להפוך את הטכנולוגיה לכוח שכולו טוב".

     

    מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)
    מארק צוקרברג ואנטוניו טג'אני, נשיא ה-EP(צילום: רויטרס)

     

    בהמשך, התייחס לאירועי הטרור שפקדו את אירופה בשנים האחרונות, והדגיש את תרומתה החיובית של פייסבוק לחברה ביבשת. "אחרי התקפות הטרור האחרונות בברלין, פריז, לונדון ואפילו כאן בבריסל, עשרות אלפי אנשים השתמשו כפתור ה'סייפטי צ'ק' שלנו, על מנת ליידע את החברים ואת בני המשפחה כי הם בטוחים. פליטים המגיעים לאירופה עושים שימוש בפייסבוק כדי להישאר בקשר עם בני המשפחה שנותרו מאחור. יש למעלה מ-18 מיליון עסקים קטנים באירופה שעושים שימוש בפייסבוק, רובם בחינם.

     

    "לצד זאת, נראה שלא עשינו מספיק כדי למנוע שימוש לרעה בכלים שיצרנו. בין אם מדובר בפייק ניוז, בהתערבות חיצונית במערכות בחירות או במפתחים שעושים שימוש לרעה במידע של משתמשים, לא ראינו כמו שצריך את גבולות האחריות שלנו. זו הייתה טעות, ואני מצטער".

     

    משלב זה הותחו בצוקרברג שאלות תקיפות: הוא נשאל אם פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" לא היתה אלא קצה קרחון; מדוע לא טרחה פייסבוק ליידע את משתמשיה בזמן אמת על חשיפת פרטיהם האישיים; והאם החברה שלו אינה אלא 'מונופול שיש לפרק לטובת הציבור'. עוד נשאל צוקרברג אם פייסבוק מתחייבת שלא למכור עוד מידע לגורמים חיצוניים ללא הסכמת המשתמשים; כיצד היא מזהה ומתמודדת עם חשבונות מזוייפים; האם וכיצד היא אוספת מידע על גולשים שלא משתמשים בפייסבוק, ועוד. 

     

    מן העבר השני נשאל-הואשם צוקרברג על-ידי נציג הימין הקיצוני הבריטי, נייג'ל פרג', אם בעקבות הפרשה לא שינתה את האלגוריתם שלה בדרך שפוגעת בתכנים ימניים: "מי מחליט אצלכם מה מקובל? למה אין שקיפות?" שאל.

     

    מארק צוקרברג (צילום: EPA)
    זוכה לביקורות על ההופעה(צילום: EPA)

     

    צוקרברג, בתגובה כללית, הסביר, כי בניגוד לעבר, לפייסבוק יש כיום יכולת לפתח כלי בינה מלאכותית שיכולים לזהות תוכן בעייתי, וכן להעסיק לצורך כך אנשים בהיקפים גדולים. לדבריו, המערכות האוטומטיות מזהות 99% מתכני הטרור העולים ברשת, עוד לפני שמישהו דיווח עליהם: "בנינו כלים שיאפשרו לנו לזהות התאבדויות, שכרנו 3,000 איש שמאפשרים לנו להגיב לסרטונים כאלו תוך פחות מ-10 דקות". "לעולם", אמר, "לא נהיה מושלמים, אבל אנחנו עוברים מתגובה לפעילות אקטיבית".

      

    הוא הוסיף, כי פייסבוק פיתחה מערכות לזיהוי חשבונות מזויפים עם פתיחתם, והסביר כי החברה עובדת עם "בודקי עובדות חיצוניים" כדי להזהיר גם מפני תכנים מזויפים. באשר לשאלה על איסוף מידע על מי שאינם משתמשים בפייסבוק אמר בעמימות, כי "חשוב לחברה לאסוף מידע לצרכי אבטחה".

     

    בחודש שעבר ניצב צוקרברג בעמדה דומה מול המחוקקים בארצות-הברית, במשך שעות ארוכות ובשני אירועים נפרדים. גם שם נשא נאום פתיחה שכלל התנצלות עמוקה, הבטיח להשתפר והשיב כמיטב יכולתו על שאלות חברי הקונגרס והסנאטורים. באירופה, שתחיל בעוד שלושה ימים את תקנות ה-GDPR להגנה על מידע של משתמשים ברשת, הוא התמודד עם שאלות קשות בהרבה.

     

    בשבועות האחרונים פרסמה פייסבוק כמה תכונות חדשות לרשת החברתית, במטרה לעמוד בדרישות תקנות ההגנה על הפרטיות (GDRP) החדשים באירופה, כולל מסך חדש לניהול הרשאות, ומגבלות על פרסומית מותאמת אישית עבור בני נוער צעירים. אבל החברה עדיין ניצבת בפני ביקורת נוקבת ושאלות קשות, ולחצים אף מופעלים על ועדת הסחר הפדרלית לפרק את החברה.

     

    בין שימוע לשימוע, עוד הכרזות

    בין שימוע לשימוע, עוד הכרזות

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     
     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים