שתף קטע נבחר
 

השיפוצניק לא יאחר - הונדה סיוויק טייפ R טנדר

מהנדסי הונדה-בריטניה קיבלו אישור להשתעשע והתוצאה אכן יוצאת דופן ומעלה חיוך - גרסת ביצועים למשפחתית קומפקטית שהפכה לטנדר ממש לוהט

החטיבה הבריטית של הונדה הוציאה מתחת ידה גרסת טנדר אזוטרית אך חביבה לסיוויק טייפ R. חלקה האחורי של הקומפקטית הלוהטת שמחזיקה בתואר מלכת הנורבורגרינג למכוניות בעלות הנעה קדמית, נחתך והוסב למעין טנדר מסחרי במפעל החברה בסווינדון. ולא, הוא לא יהפוך בשום שלב לסדרתי.

הונדה סיוויק טייפ R טנדר ()

הונדה סיוויק טייפ R טנדר ()

המהנדסים במפעל הבריטי של הונדה השתמשו במכונית מסדרת טרום-ייצור סדרתי שאינן מיועדות לשיווק בכל מקרה אלא בעיקר לגריטה. השינוי המשמעותית החל בקורה B ולאחור, תוך וויתור על דלתות הצד ומחיצת הפרדה מאחורי צמד המושבים הקדמי. חלקו הפנימי של הארגז מצופה ביריעות מתכת ייעודיות למטען, יש קשת מסיבית מעל ודלת תא המטען נשמרה בחלקה תוך וויתור על השמשה האחורית. מקומו של ספוילר רב-משמעות לא נפקד.


הונדה סיוויק טייפ R טנדר ()
לדברי הונדה, הטנדר שומר על אותו מנוע (2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 320 כ"ס) תמסורת (תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה), מיתלים (מקפרסון עם מנגנון ייחודי המצמצם את השפעת המומנט על ההיגוי ואחורי מסוג רב-חיבורי) עם בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים (מבית ברמבו עם קאליפר בעל ארבע בוכנות מלפנים) וצמיגים (קונטיננטל ספורט קונקט 6 במידה 245-30R20).


הונדה סיוויק טייפ R טנדר ()
  

המתכון הזה אמור לאפשר לה ביצועים מרשימים לרבות תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות ומהירות מרבית של יותר מ-265 קמ"ש (5.8 שניות ו-272 קמ"ש בדגם הרגיל). כעת נותר רק לשחרר אותה על מסלול הנורבורגרינג כדי לגלות כמה היא זמן מאבדת לעומת אחותה הסטנדרטית והסגורה שקבעה שם 7 דקות ו-43.8 שניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים