שתף קטע נבחר

תיעוד מנתב"ג: כך מפרקים מטוס

"אשדוד", מטוס הג'מבו הוותיק של חברת אל על, הגיע לסיום חייו לאחר שפורק ונגרס לחלוטין. המטוס יצא לגריטה ביוני שעבר וכעת הגיע רגע האמת. כך זה נראה

 

 

סוף הדרך של מלכת השמיים: מטוס בואינג 747-400 (ג'מבו) של חברת אל על שסימונו 4X-ELH סיים היום (ב') את חייו לאחר שכלים כבדים פירקו אותו לחתיכות.

 

המטוס, ששמו בישראל היה "אשדוד", יוצר בשנת 1996 ונקלט באל על בשנת 2011. בחודש יוני בשנה שעברה הוא יצא לגמלאות עם תחילת ההצטיידות של החברה במטוסי בואינג 787 המכונים "דרימליינר". 

 

מאז פורקו ממנו המנועים וחלקים אחרים והיום בוצע ההליך הסופי של הריסתו המלאה. בשעות הבוקר הגיעו לרחבת החנייה של המטוס כלים כבדים והחלו לגדוע מהמטוס את כנפיו, את זנבו ולמעשה לפרק אותו לחתיכות קטנות.

גריסת מטוס נתב
גריסת מטוס 747-400 בנתב"ג הבוקר(צילום: שלומי לוי)

יצוין כי בשנתיים הקרובות אמורה חברת אל על להוציא משירות עוד 13 מטוסים רחבי גוף, בהם מטוסי בואינג 747 ומטוסי בואינג 767. זאת כחלק מהצערת החברה עם ההצטיידות במטוסים החדישים מסוג בואינג 787.

 

על פי התוכנית, החברה הייתה אמורה להוציא משימוש כבר בחודשים ספטמבר 2018 עד ינואר 2019 עוד שלושה מטוסי בואינג 747 ולמעשה עד יולי בשנה הבאה להוציא משירות את כל המטוסים מדגם זה. לאחר מכן אמורה הייתה החברה להתחיל בהוצאתם מהשירות של מטוסי הבואינג 767.

מטוס 747 בפעולה (צילום: דני שדה)
מטוס 747 המדובר בימים אחרים(צילום: דני שדה)
 

אולם, לפני שבועיים החליט מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, לשנות את הסדר ולהוציא תחילה משירות את מטוסי הבואינג 767 ולהאריך את שירותם של המטוסים הכבדים יותר. מטוס ראשון מדגם 767 כבר יצא משירות לאחר שלפני כמה שבועות היה מעורב בתאונה קרקעית בנתב"ג עם מטוס של חברת גרמניה ובאל על החליטו שלא לתקנו.

 

ההחלטה על שינוי סדר הוצאת המטוסים משירות נעשתה, בין היתר, נוכח הגידול בתנועת הנוסעים שמצריך מטוסים עם יותר מושבים. במטוסי בואינג 767 של אל על יש כ-215 מושבים לעומת מעל 400 מושבים במטוסי ה-747.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומי לוי
מטוס 747-400 שנגרס היום
צילום: שלומי לוי
מומלצים