שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את Brayola
    מפת הסטרארטפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטפים ישראלים. השבוע פגשנו את Brayola פלטפורמה המאפשרת לנשים בכל מידה לרכוש חזיות חדשות מתאימות בקלות ובפרטיות אונליין. הישראלית שמאחורי הרעיון עונה על השאלון שלנו

    תעודת זהות:

    מייסדת: אורית חשאי

    שנת הקמה: 2012 

    שנות עבודה בניו יורק: שלוש שנים עם 12 עובדים

     

    הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

    נשים אוהבות שופינג. לקנות דברים חדשים כל הזמן – הכל מלבד מחזיות. חזיות הפכו למוצר היחיד שנשים ברוב המקרים,

    לא אוהבות לקנות. נשים רבות פשוט ימשיכו ללבוש את אותה החזיה – פשוט כי כל כך קשה לאתר חזיות חדשות שמתאימות ואם יש זמן, אז יותר נעים ללכת לקנות נעליים ולא להכנס לתא מדידה חצי ערומה עם מוכרת שממש מודדת לך את החזה עם סרט מדידהבריולה - היא המרקטפלייס הראשון והיחיד להלבשה תחתונה שמכיל את כל המותגים וממליץ לכל אשה על חזיות חדשות שיתאימות לה. הפלטפורמה מבוססת על טכנולוגית של חוכמת ההמונים crowdsourcing .

     

    איך נולד הרעיון?

    שנאתי בעצמי לקנות חזיות. ביררתי וגיליתי שאני לא היחידה שלא נהנית מהחוויה עם המוכרת בתא המדידה, וזה בלשון המעטה. הבנתי שזו בעיה גלובלית ואף אחד לא פתר אותה. אז החלטתי לפתור אותה בעצמי.

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

    לפני הכל לאסוף דאטה על נשים, על מנת לפתוח את ההמלצות ולראות שהאלגוריתם אכן עובד. בריולה אספה מידע מנשים במשך שנתיים לפני שנפתחה החנות אונליין. נאסף מידע של מעל 5 מיליון חזיות וחוויות של נשים לתוך המערכת. בריולה ממליצה על חזיות בהתאם לחזיה קיימת. אשה אומרת איזו חזיה היא אוהבת ללבוש ובאיזו מידה והמערכת מוצאת נשים כמוה, שיש להן את אותן החזיות, באותן המידות וממליצה מהן על חזיות חדשות שמתאימות ואחרות לא מכירות.

     

    - ()
    מייסדת החברה אורית חשאי. "חזיות הפכו למוצר היחיד שנשים ברוב המקרים, לא אוהבות לקנות"

     

    מדוע בחרת להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    הביזנזס שלנו בניו יורק. כל השותפים שלנו (הברנדים/המותגים), חברות שירות השונות, הכל קורה בעיר. בישראל יש לנו אנשי פיתוח וכספים, אבל כל השאר בניו יורק.

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    בהתחלה בריולה לא עבדה עם המותגים ישירות אלא מכרה דרך ה-middle manשקנה המותגים ואיתם התחלקנו חצי חצי . ברגע שבריולה התחילה לייצר מעל 20 מיליון דולר התחילו המותגים הגדולים בעולם להקשיב לנו וללמוד מה אנחנו עושים. רק אז התחלנו לעבוד איתם ישירות והגדלנו את הרווחים של שלנו פי 2.5 . אנחנו עדין עובדים קשה. בריולה אינטימית ולא ״ויראלית״ אנחנו על מטריקות מאד נוקשות סביב קמפיינים של performance בלבד - עם Roi רווחי.

    השלב הבא של בריולה אחרי הגיוס הבא יהיה לקחת תקציבים עבור בנית הברנד ואז נראה מה יהיה הדבר שיתן לנו חשיפה גבוהה. היום בריולה מוכרת בשוק האמרקאי ולמרות מכירות בעשרות מיליוני דולרים נמצאת מתחת לרדר. כשנגיע למחזור של 100 מיליון בשנה, אומר מה הייתה נקודת המפנה הגדולה באמת.

     

    לו היית מתחילה מהתחלה, מה היית עושה אחרת?

    הייתי עוברת לניו יורק מהר יותר. לקח לי זמן להבין איזו סוג של חברה אני רוצה לבנות.כאשר גרתי רק בארץ וסביבי היו בעיקר סטרטאפים מעולם של B2B לא היה לי מאין לקבל השראה ורק שעברתי לניו יורק הבנתי בדיוק איזו חברה אני רוצה ויכולה לבנות ומהי הדרך לשם.

     

    מתי להערכתך הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

    לפני שמתחילים, אם משיקים לשוק צריך לדבר איתו.אפשר לא לעבורמיד לניו יורק אלא להגיע לשבועות כדי לבנות את החזון. ואז, אם השוק שלכם שם - לעבור כמה שיותר מוקדם - כי דברים קורים שם. לחברות כמו בריולה, לא קורה שום דבר בארץ”.

     

    מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסת?

    9 מיליון דולר

     

    מחפשת עובדים?

    כן! תמיד.

     

    brayola.com

     

     מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל SOSA NY.

    WWW.IsraeliMappedinNY.com

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים