שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תוקנה התקלה בשימוש בוויזה באירופה
    התקלה מנעה מחלק מלקוחות החברה לבצע תשלומים באשראי. החברה הוציאה הודעה לפיה אנשיה טיפלו ב"תקלה טכנית", והדגישו כי נבעה מבעיית חומרה, ולא מפריצה או התקפת סייבר

    תקלה בשירות התשלומים של חברת ויזה העולמית ברחבי אירופה - כך אישרה אמש (ו') החברה, והוסיפה כי היא חוקרת מה גרם לתקלת הרשת ברחבי היבשת. היקפה המדויק של התקלה טרם התברר.

     

    לפני זמן קצר פורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של ויזה העולמית הודעה, לפיה אנשיה "טיפלו בבעיה טכנית שהשפיעה על חלק מהצרכנים ברחבי אירופה". בחברה הדגישו כי התקלה נבעה מבעיית חומרה באחת המערכות שלה באירופה, ולא מניסיון לא מאושר להיכנס למערכת או מהתקפת סייבר.

     

    לקוחות של החברה דיווחו במהלך סוף השבוע כי נתקעו ללא יכולת לשלם בבתי עסק ובתחנות דלק, ובנקים המליצו לבעלי כרטיסי ויזה למשוך כסף מזומן בכספומטים על מנת לשלם. מאסטרקרד ואמריקן אקספרס מסרו כי התקלה לא פגעה בכריטיסים שלהן.

     

    לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות

     

     (צילום: AP) (צילום: AP)
    (צילום: AP)

     

    הפתרון הזמני: מזומן מהכספומטים

    בסוכנויות הידיעות מדווחים על לקוחות ברחבי אירופה - למשל בבריטניה ובגרמניה - שמספרים כיצד התכוונו לשלם לבית עסק על הרכישה, אך זה לא התאפשר בשל התקלה.

     

    אמנדה פירס, דוברת מטעם החברה, מסרה במייל: "אנחנו חווים תקלת שירות שמונעת תשלומים באירופה. אנחנו חוקרים את מקור התקלה ועובדים מהר ככל האפשר על מנת לפתור את הבעיה".

      

    החברה מסרה, עם זאת, שלקוחותיה יכולים להשתמש בכרטיס על מנת למשוך מזומנים מכספומטים ברחבי היבשת כאלטרנטיבת תשלום. מומחי תשלום באשראי מסרו כי כמה כרטיסים החלו לעבוד שוב.

     

    מספר בנקים אירופיים, כולל HSBC ובנק אוף אירלנד, יידעו את לקוחותיהם על הבעיה באמצעות הרשתות החברתיות. ב-HSBC מסרו בנוסף כי יש עיכובים בתשלומים, אך המצב מתאושש באטיות.

      

    ויזה מנהלת תשלומים בהיקף של יותר מ-10 טריליון דולר בשנה. בשנת 2016 הושלמה עסקה בשווי של כ-20 מיליארד דולר לרכישת ויזה אירופה, לאחר שהחברות בילו 8 שנים במשא ומתן.

      

    ומה לגבי כרטיסי אשראי ישראליים?

    במהלך יום אתמול (ו') התקבלו פניות במוקדי חברות האשראי מצד ישראלים שחוו קשיי שימוש בביצוע עסקאות באירופה. יש לציין כי מדובר בפניות נקודתיות ולא רבות, שכן מדובר בתקופה שבה באופן יחסי בשנה אין נוכחות גבוהה של תיירים ישראלים באירופה.

     

    כרטיסי אשראי מונפקים בישראל על ידי שלוש חברות כרטיסי האשראי (כאל, ישראכרט ולאומי קארד) והבנקים. למעט כרטיסי הפרימיום דיינרס ואמריקן אקספרס, כמחצית מהכרטיסים שמונפקים בישראל שייכים לויזה העולמית וכמחצית למסטרקארד.

     

    מוקדי החירום בישראל פעילים 24/7, אולם אין ביכולתם לפתור את התקלה אלא בעיקר למסור מידע ועדכונים. ל"כלכליסט" נודע כי ככל הנראה מדובר בתקלת חומרה.


    פורסם לראשונה 02/06/2018 02:38

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים