שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ריקול ענק: אלפי סיאט ארונה ואיביזה חדשות למוסך
    כמעט 6,000 מכוניות סיאט איביזה וארונה משנת הייצור האחרונה מוזמנות למוסכים כדי לתקן תופסן חגורת בטיחות. דודג' מזמינה בעלי ג'רני עקב חשש שבקרת השיוט לא תפסיק את פעולתה

    כ-6,000 מכוניות מדגם סיאט איביזה החדשה וגרסת הפנאי שלה, ארונה, יוזמנו למוסך כדי לתקן את מנגנון חגורת הבטיחות מאחור. כך מדווחת צ'מפיון מוטורס, יבואנית מכוניות המותג הספרדי, חלק מקונצרן פולקסווגן. קריאת התיקון היא "חלק מקמפיין עולמי עליו הורה היצרן, במסגרתו יוזמנו בישראל 5,848 סיאט איביזה וארונה משנת ייצור 2018 למוסך, כדי לתקן את תופסן חגורות הבטיחות האחורי", כך בהודעת היבואנית.

     

    סיאט ארונה (צילום: ניר בן זקן)
    סיאט ארונה - למוסך(צילום: ניר בן זקן)

     

    על בעיית תופסן רצועת הבטיחות של הנוסע במושב השמאלי-אחורי דווח ב-ynet לפני כחודש. הבעיה הבטיחותית התגלתה כאשר מגזין רכב פיני ערך מבחן דרכים לסיאט ארונה, המבוסס על פלטפורמה זהה לאיביזה. לפי המגזין, עקב תכנון מנגנון לקוי ולחצן שחרור רגיש מדי (המיוצרים אגב על-ידי טאקאטה, האחראית לריקול הבטיחותי הגדול בהיסטוריה ולמותם של יותר מ-24 בני אדם עקב מנגנון כרית אוויר לקוי), נוסע היושב במושב האמצעי עלול לגרום לשחרור חגורת הבטיחות של הנוסע משמאלו בעת תמרון חריף.

     

    לפי הערכות מוקדמות, בישראל צפויים היו כ-3,800 בעלי מכוניות לקבל הזמנה להגיע למוסך. מספר ימים מאוחר יותר אף הודיעה היבואנית כי היא עוצרת את מסירות הרכב לפי דרישת היצרנית, עד לתיקון הבעיה. כעת מסתבר כי בסך הכל מדובר בכמעט 6,000 מכוניות משני הדגמים שיוצרו בשנתיים האחרונות. לדברי צ'מפיון, משך העבודה הנדרש להחלפת המנגנון עומד על כ-20 דקות, והזמנות אישיות להגיע למוסך ישלחו לבעלי הרכב באמצעות הדואר.

     

    בקריאה נוספת לתיקון יוזמנו למוסכים 60 בעלי דודג' ג'רני שיוצרו בין השנים 2014-2018 ושווקו בישראל בעבר על-ידי היבואנית הקודמת, חברת מכשירי תנועה. לפי חברת סמל"ת, יבואנית המותג האמריקאי, הריקול נועד כדי למנוע מצב בו פעולת בקרת השיוט לא תסתיים למרות שהנהג יבקש להפסיקה. בסמל"ת מבקשים מבעלי הרכב שלא להפעיל את בקרת השיוט עד לתיקון הבעיה, כפי שהיצרנית הודיעה זה מכבר.

     

    דודג' ג'רני - למוסך ()
    דודג' ג'רני - למוסך

     

    יש להזכיר שלפני כשבועיים נחשף כי  הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים המליצה לבעלי מכוניות מדגם ג'יפ, קרייזלר, דודג' וראם שלא

    להפעיל את בקרת השיוט שכן הם עלולים להתקל בבעיה בעת ניסיון לכבותה. לדברי סוכנות הידיעות, במסגרת הריקול הצפוי לכלול מעל חמישה מיליון כלי רכב בכל העולם שיוצרו במהלך השנים האחרונות, תעודכן תכנת השליטה על מערכת בקרת השיוט. עד עתה הוזמנו רק בעלי דודג' ג'רני אך גם מותגים אחרים יהיו מעורבים בריקול. בסמל"ת אומרים כי משך הטיפול ברכב צפוי לעמוד על כמחצית השעה. עוד מזכירים שם כי יש לפנות למוסכים המורשים, אשר שמותיהם מתפרסמים באתר היבואנית.

     

    יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים