שתף קטע נבחר

למנוע קטטות ולהציל מטביעות: הקיץ הרותח של עובדי המלונות

עובדי מלונות בישראל לא הופתעו לראות את סרטון הקטטה ההמונית מסוף השבוע האחרון במלון בנתניה. הריבים על מיטות השיזוף, השפעת האלכוהול וילדים שמתרוצצים בזמן שהוריהם שקועים בטלפונים הניידים – כל אלה עלולים להפוך את אתר הנופש לזירה נפיצה. "אני מצפה מההורים לקחת אחריות על הילדים"

 

 

הקטטה שאירעה בסוף השבוע במלון ווסט לגון בנתניה היא לא מקרה האלימות הראשון באתר נופש בישראל. רק לפני חודשיים פרצה קטטה במלון "רויאל ריזורט" באילת, ובקיץ שעבר תועדו קטטות בשפיים ובימית 2000. שמירת הסדר והבטיחות מוטלת על העובדים שלא פעם נאלצים להפגין איפוק רב. "אני לא פה כדי לחנך אף הורה או אורח", אומר בשיחה עם ynet ישראל בן אברהם שמנהל את בריכת מלון המלך שלמה מרשת ישרוטל באילת.

 

בן אברהם מוסיף כי "הכל עניין של ניסיון וגישה נכונה ואיך לבוא לסיטואציה. אם תבוא בגישה של 'אתם לא בסדר', אז תקבל אותו דבר בחזרה. הוא מדגיש כי חלק גדול מהעניין הוא ניסיון והיערכות מראש לתקופות העמוסות: "החל מפסח אנחנו מנסים לגייס את מצבת כוח האדם שכל בריכה צריכה – לא פחות משבע-שמונה עובדים במשמרת. בבריכה הגדולה והמרכזית יש שלושה-ארבעה מצילים. עיקר העבודה מתחיל בחופש הגדול.

 

"אני מצפה מההורים לקחת אחריות על הילדים, אבל אני לא יכול להכריח אותם לעשות את זה. יש ימים קשים יותר, כמו ימי ראשון וחמישי. כולם מגיעים, עדיין לא מקבלים חדרים ועטים על הבריכה, יש אטרף כשכולם באים ביחד ורוצים ישר לקפוץ לבריכה וצריך להסביר. היום שאחריו כבר יותר רגוע".

ישראל בן אברהם
ישראל בן אברהם

הקטטה במלון בנתניה ()
הקטטה במלון בנתניה
 

 

 

מכת ההורים והטלפונים הניידים

ג'מאל עתאמלה, מציל במלון דן פנורמה באילת עם ותק של 22 שנים במקצוע, נתקל שוב ושוב בהורים שלא משגיחים היטב על ילדיהם: "שמים ילדים קטנים בני שנתיים-שלוש בבריכות והולכים למיטות שיזוף או מתעסקים בטלפונים הניידים. רק אחוז קטן משגיח על הילדים במים. ילדים עד גיל ארבע הם הקבוצה הכי מסוכנת.

 

"הם עוד לא יודעים מה זה מים עמוקים ולא מודעים לסכנה. מבחינתי בריכת הפעוטות היא המקום המסוכן ביותר כי הרבה הורים לא משגיחים על הילדים ומספיק שילד קטן מתהפך עם הגלגל והראש למטה והוא עלול תוך שניות למות".

 

עתאמלה מדגיש בדבריו שוב ושוב את עניין הטלפונים הניידים. "שוכחים את הילדים", הוא אומר בתסכול. "אני מעיר להם ופונה אליהם בדרך שלי שילכו להשגיח על הילד". הוא עצמו כמובן לא מתעסק עם הטלפון בזמן העבודה.

 

"לפני שבועיים הייתה משפחה עם ילדים קטנים", הוא מספר על תקרית, אחת מרבות שאירעו לו בעבודה. "הערתי להורים שיהיו קרובים לילדים שלהם, האישה אמרה לי לעזוב אותה בשקט. חזרתי לעמדה שלי ואז הילדה, בערך בת שלוש, ירדה למים העמוקים. הוצאתי אותה מהבריכה והבאתי אותה חזרה למשפחה, והם התלוננו שנגעתי בילדה. למזלי יש מצלמות שהראו שלא משכתי אותה בכוח מהמים, אלא שהוצאתי אותה מהמים בעדינות".

ג'מאל עתאמלה, מציל במלון דן פנורמה אילת (באדיבות מלונות דן)
ג'מאל עתאמלה ליד הבריכה(באדיבות מלונות דן)
 

בעיית ההתעסקות עם הטלפונםי הניידים סביב הבריכה לא מסתיימת רק בחוסר השגחה מצד ההורים על ילדיהם. כל אותם מקרי התפרעויות שהוזכרו קודם "זוכים" באופן מיידי גם לתיעוד מצד האורחים בסביבה שעומדים עם מצלמות הניידים שלופות ומעלים לרשתות החברתיות, מה שלא אחת יותר את מקרי ה"שיימינג", לחיוב ולרעה.

 

על השאלה האם גם למצילים מותר לצלם את מקרי ההתפרעויות על מנת להראות את הסיטואציה מהזווית שלהם, עונה בן אברהם, מנהל הבריכה במלון המלך שלמה שאין לו אפשרות לעשות זאת גם אם היה רוצה. בן אברהם אוסר על המצילים שלו – ועל עצמו – להיות עם טלפונים במשמרת: "יש בין 400 ל-500 ילדים במלון ובזה אני צריך להתעסק – בעבודה ובהצלה".

 

תשובה דומה התקבלה גם מעתאמלה שלדבריו, מחזיק את הנייד שלו בתיקו הפרטי מתחילת המשמרת ועד סופה ומקווה שכך עושים גם שאר המצילים על מנת שיוכלו להתרכז בעבודה עצמה.

 

"עם ישראל קצת קצר רוח" 

חן מיכאלי, סמנכ"ל משאבי אנוש ברשת מלונות דן, מוסיף כי "כשהטמפרטורות גבוהות ויש המוני מתרחצים בכל הגילים העסק יותר נפיץ במובן של מה מותר ומה אסור. אחת המלחמות המאוד נפוצות בבריכות היא לשמור על הכללים והחוקים במקביל לשמירה על רמת שירות ואווירה נקייה. אנחנו מכירים את זה שעם ישראל הוא קצת קצר רוח וסבלנות כי מישהו תפס למישהו את המיטה למשל, ולא פעם בתוך כל האקלים נוצרת אווירה לוהטת וחמה.

 

 

"לשמחתי ברוב המכריע של המקרים הכל עובר בשלום, אחת לכמה זמן זה עובר לרמה שמצריכה טיפול יותר קשיח של צוות המלון או ניידת משטרה שצריך להזעיק פה ושם, אבל זה נדיר". לדבריו, "אחת לזמן רב יש התרחשות. כל מקרה כזה הוא מזעזע ואסור לתת לזה יד. אנחנו לא רוצים להיות חלק מזה כי זה מעכיר מאוד את האווירה.

 

"לקראת העונה החמה אנחנו עושים רענונים של איך להתמודד אם וכאשר מתפתחת התלהטות –קודם כל בשיחות, באופן אנושי, לנסות להרגיע ולהסביר שמה שאנחנו מאפשרים או לא מאפשרים לעשות לא נובע ממקום אישי". מיכאלי מוסיף כי ישראלים אוהבים לשבת בקבוצות גדולות וזה עלול, לדבריו, ליצור אווירה של 'שוּק'. את המצב הזה מנסה צוות הבריכה למנוע.

 

 

 

סהר טל, סמנכ"ל אגף חדרים במלון ווסט לגון בנתניה מרשת טמרס מביע ביטחון שהעונה החמה תחלוף ללא תקלות שיהפכו לסרטונים ויראליים נוספים: "אין חשש לקראת העונה הבאה, תמיד יש אבטחה במלון ואותו מספר מצילים, אבל לא התקנו עוד מצלמות או נקטנו בהיערכות מסוימת כי אלו לא דברים שקורים על בסיס יום יומי.

 

"אני לא מכיר תופעה שילדים מסתובבים לבד בבריכה ללא הורים. תפקיד המצילים הוא להיות עם העיניים בבריכה, גם לא נתקלתי בתופעת הסמארטפונים". טל מספר שאם, לדוגמה, יש תור בכניסה לחדר אוכל אז שולחים מלצר שימזוג יין. "אני מאמין שעם חיוך אפשר לפתור את הכל", הוא מסכם באופטימיות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיעוד מהקטטה במלון בנתניה
מומלצים