שתף קטע נבחר

איך לשרוד נהג חדש

טיפים לנהג החדש, וגם להורים שלו. אימת ההורים, החלום של כל טינאייג'ר והקופה של חברות הביטוח

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

מזל טוב! אחד הילדים קיבל סופסוף רישיון נהיגה. הרבה שיעורי נהיגה, הרבה לחצים, הרבה חרדות, הלילה שלפני הטסט, ציפורניים כסוסות. וכעת - יש רישיון נהיגה ביד! זה אומר כמובן שמעכשיו מדינת ישראל מגדירה את הילד (או הילדה) כנהג חדש למשך 24 חודשים, עם שלט צהוב. לצד הסטטוס המדליק הזה יש גם לא מעט חובות וזכויות, והילד או הילדה כבר רוצים לנהוג הרחק ולבד. אך לפני שזה יקרה ואתם נותנים להם דרור, הנה כמה טיפים חשובים:

 

 (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

 

איך לבטח? רישיון זה חופש, נכון, אבל לפני שאתם משחררים, צריך להתקשר לסוכן הביטוח ולקיים את ה"שיחה", על הוספת הנהג הצעיר לרכב. במידה ולא ידעתם, הוספה של נהג צעיר מהווה תוספת סיכון די כבדה לביטוח הרכב. ישנן חברות ביטוח שיגבו אפילו עוד 4,000 או 5,000 שקלים עבור הוספה של נהג צעיר או נהגת צעירה.

 

לכן מומלץ לשוחח עם סוכן הביטוח, אולי אפילו לבקש מהנהג או הנהגת הטריה להשתתף בהוצאות הביטוח. לסירוגין, ניתן גם לקחת מכונית בליסינג פרטי תפעולי, ואז הבעיה פחות מורגשת, מכיוון שבליסינג פרטי תפעולי הנהג הצעיר פחות מורגש: חברת הליסינג משתמשת בעוצמתה ובעובדה שיש לה עשרות אלפי מבוטחים כדי להוזיל את מחירי הביטוח לנהג צעיר. והתוצאה היא שבמקום לשלם 5,000 שקלים אפשר לשלם מאות.

 

להכיר את הרכב: בשיעורי נהיגה התלמידים לומדים לנהוג בדרך כלל על סוג אחד של רכב, הם לא מחליפים בין רכבים ואין להם מגוון. הם מתרגלים לתנוחת ישיבה מסוימת, לכיוון מראות מסוים. ואולי עבורכם מדובר רק בכיסא, בידית הילוכים ובדוושות גז וברקס, אך עבור הצעירים מדובר בשינוי שקשה לבצע.

 

לכן לפני הנסיעה הראשונה ברכב שלכם - וגם בכמה נסיעות שיגיעו אחר כך, מומלץ לקחת את הנהג או הנהגת הטריים וללמד אותם על הרכב: היכן מכוונים מראה, כיצד מכוונים כיסא, האם ההגה מתכוונן באותה צורה? האם התאוצה שונה? אולי יכולת הבלימה היא יותר טובה, או פחות, מה שדורש תקופת הסתגלות למערכות החדשות. חשוב: נהיגה אחת אינה מספיקה. יש לבצע לפחות חמש נהיגות עם הנהגים הצעירים כשכל נהיגה היא מעט יותר ארוכה. ומומלץ גם להגיע לכביש המהיר, כדי לקבל היכרות מלאה עם הרכב.

 

להסביר על מערכות הבטיחות: כיום יותר ויותר מכוניות מצוידות במערכות בטיחות מקוריות. המערכות האלה יודעות לעצור את הרכב כשהוא מתקרב יותר מדי לרכב שלפניו. כשאנחנו לרגע אחד חושבים על דברים אחרים (למשל על הדייט שבדרך ולמה נועה לא הזמינה ליומולדת), המערכות האלה יודעות גם כיצד להזיז את ההגה כך שהרכב ישאר בנתיב הנסיעה.

 

זה מעולה, אבל אסור ללומד נהיגה צעיר שרק עבר טסט להסתמך על מערכות אלה יותר מדי, דווקא בגלל שהן כל כך בטוחות. היום הוא נוהג על המכונית של אבא ואמא, אולי בעתיד המכונית הבאה שלו לא תהיה מצוידת במערכות אלה? לכן חשוב להבהיר שהמערכות האלה עובדות והן מעולות, אבל לא כדאי להסתמך עליהן כתורה מסיני, לפחות לא עד עוד כמה שנים כשהמערכות האלה יהיו חובה בכל המכוניות. בליסינג הפרטי תפעולי המכוניות חדישות - ומצוידות במערכות הבטיחות האקטיביות האחרונות. זה נותן הרבה שקט נפשי כי פעמים רבות הרכב הראשון של נהג צעיר הוא מיושן מאד.

 

בכל מקרה, ברכב בליסינג פרטי תפעולי לא צריך להתחשבן על כל שקל, דווקא בגלל שלא צריך לשלם תשלום גדול על כל הרכב. צריך לשלם רק מקדמה, ואחר כך תשלומים חודשיים, שמגיעים למאות שקלים אם נתנהל בחוכמה. אז עוד כמה עשרות או מאות שקלים בשביל אביזרי בטיחות הם באמת הוצאה קטנה מאוד. נסיעה טובה ובהצלחה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים