דאצ'יה לוגאן 2 (2016־2018)
דור שני למשפחתית ממותג הלואו-קוסט של רנו, שממשיך להתבסס על רכיבים ותיקים וזולים. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות במחיר קומבינה.
דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמש דלתות סטיישן.
טווח מחירים: מ-51 אלף שקל לסדאן בנזין ידנית מ-2016 ועד 90 אלף שקל לסטיישן דיזל רובוטית חדשה מ-2018 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: דור שני למשפחתית ממותג הלואו-קוסט של רנו, שממשיך להתבסס על רכיבים ותיקים וזולים.
פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין, 0.9 ליטר עם 90 כ"ס, או טורבו-דיזל, 1.5 ליטר עם 90 כ"ס. גיר ידני או רובוטי חד-מצמדי, שניהם עם חמישה הילוכים. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 90־112 גרם CO2 לק"מ, קבוצה 3־4 מ־15. לא רק עולה כמו מכונית קטנה, גם מזהמת ככה.
בטיחות: רק 3 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, רק ארבע כריות אוויר וללא מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 15% לשנה לפי לוי יצחק, צפו להפחית עוד 20%. מצד שני, בגלל המחיר ההתחלתי הזול, אובדן הערך במחירים מוחלטים נמוך.
מה לבדוק לפני שקונים: מגלה אמינות טובה, ואין כמעט מכירות לציי רכב, כך שלא תפגשו אותה זולה יותר במכירות אפס ק"מ.
למי היא מתאימה: בעלי משפחות עם תקציב מוגבל, שמאמינים שהירידה בתאונות דרכים מתחילת השנה אינה זמנית.
למה כן: עולה כמו קיה פיקנטו, מאובזרת סביר, כולל מערכת מולטימדיה ומערכת ניווט. תא מטען גדול בסטיישן, נוחות נסיעה טובה, צריכה אמיתית של 15־17 ק"מ לליטר בדיזל. זולה לרכישה ולאחזקה.
למה לא: פחות בטוחה גם ממכוניות משומשות במחיר שלה, גיר רובוטי קופצני בהילוך נמוך ובתחילת נסיעה, מושבים קשים מאחור. ביצועים בינוניים בבנזין, ולא שהדיזל ספורטיבית.
למחפשי מציאות: הסטיישן דיזל היא המציאה מבחינת שימושיות ועלויות. קיה סיד דיזל היא תחליף עדיף כמעט בכל ועם 7 שנות אחריות (ארבע אחרונות רק לגיר ולמנוע), אבל תהיה קשישה בשלוש שנים, עם עלויות אחזקה בהתאם.
השורה התחתונה: חוץ מהבטיחות, עסקה כלכלית מצוינת.
ציון: 3.5 כוכבים.