שתף קטע נבחר

דאצ'יה לוגאן 2 (2016־2018)

דור שני למשפחתית ממותג הלואו-קוסט של רנו, שממשיך להתבסס על רכיבים ותיקים וזולים. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות במחיר קומבינה.

דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמש דלתות סטיישן.

טווח מחירים: מ-51 אלף שקל לסדאן בנזין ידנית מ-2016 ועד 90 אלף שקל לסטיישן דיזל רובוטית חדשה מ-2018 (מחירון לוי יצחק).

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

תעודת זהות: דור שני למשפחתית ממותג הלואו-קוסט של רנו, שממשיך להתבסס על רכיבים ותיקים וזולים.

פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין, 0.9 ליטר עם 90 כ"ס, או טורבו-דיזל, 1.5 ליטר עם 90 כ"ס. גיר ידני או רובוטי חד-מצמדי, שניהם עם חמישה הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 90־112 גרם CO2 לק"מ, קבוצה 3־4 מ־15. לא רק עולה כמו מכונית קטנה, גם מזהמת ככה.

בטיחות: רק 3 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, רק ארבע כריות אוויר וללא מערכות בטיחות אקטיביות.

שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 15% לשנה לפי לוי יצחק, צפו להפחית עוד 20%. מצד שני, בגלל המחיר ההתחלתי הזול, אובדן הערך במחירים מוחלטים נמוך.

מה לבדוק לפני שקונים: מגלה אמינות טובה, ואין כמעט מכירות לציי רכב, כך שלא תפגשו אותה זולה יותר במכירות אפס ק"מ.

למי היא מתאימה: בעלי משפחות עם תקציב מוגבל, שמאמינים שהירידה בתאונות דרכים מתחילת השנה אינה זמנית.

למה כן: עולה כמו קיה פיקנטו, מאובזרת סביר, כולל מערכת מולטימדיה ומערכת ניווט. תא מטען גדול בסטיישן, נוחות נסיעה טובה, צריכה אמיתית של 15־17 ק"מ לליטר בדיזל. זולה לרכישה ולאחזקה.

למה לא: פחות בטוחה גם ממכוניות משומשות במחיר שלה, גיר רובוטי קופצני בהילוך נמוך ובתחילת נסיעה, מושבים קשים מאחור. ביצועים בינוניים בבנזין, ולא שהדיזל ספורטיבית.

למחפשי מציאות: הסטיישן דיזל היא המציאה מבחינת שימושיות ועלויות. קיה סיד דיזל היא תחליף עדיף כמעט בכל ועם 7 שנות אחריות (ארבע אחרונות רק לגיר ולמנוע), אבל תהיה קשישה בשלוש שנים, עם עלויות אחזקה בהתאם.

השורה התחתונה: חוץ מהבטיחות, עסקה כלכלית מצוינת.

ציון: 3.5 כוכבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
דאצ'יה לוגאן MCV
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים