שתף קטע נבחר

אילו חברות ביטוח נתנו את השירות הכי גרוע? דירוג האוצר

יותר מ-30 מיליארד שקל שילם הציבור על ביטוחים שונים בשנת 2017. לעומת זאת, 16.2 מיליארד שקל "החזירו" חברות הביטוח בגין תביעות שהוגשו. אילו חברות שילמו מהר, ואילו חברות נתנו למבוטחים שלהן להמתין הכי הרבה זמן למענה טלפוני? דירוג האוצר לפניכם

בשנת 2017 סיימו חברות הביטוח לטפל בכ-690 אלף תביעות בגינן שולם סכום של כ-16.2 מיליארד שקל, כך עולה מסקירת מדדי השירות בביטוח שפרסמה היום (ב') רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר. הסכום אמנם נראה גבוה, אך יש לזכור כי סך הפרמיות הכולל שמשלם הציבור מדי שנה לחברות הביטוח הוא יותר מכפול - יותר מ-30 מיליארד שקל.

 

 

הסקירה גם מדרגת את חברות הביטוח לפי רמת השירות שהן מעניקות למבוטחים. הבדיקה מבוססת על פרמטרים כגון, מהירות הטיפול בתביעה, שיעור התשלום, איכות השירות ללקוח ועוד.

 

לפי הבדיקה, חברות הביטוח הישירות בולטות לטובה ברוב תחומי הביטוח, וברוב המקרים מדורגות "ביטוח ישיר" ו-"AIG" בשני המקומות הראשונים. חברת "הפניקס" בולטת בשיפור ברמת השירות, בהשוואה לשנה שעברה, והיא אף הצליחה לעלות בדירוג ולהתברג בשלישיה הראשונה בחלק מהתחומים.

 

מנגד מי שמגרדות את תחתית הרשימה הן חברות הביטוח "איילון", "מנורה" ו"מגדל". במקביל "הראל" רושמת ירידה בממוצע ברמת השירות בהשוואה לשנה הקודמת.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

בתחום ביטוח רכב חובה דורגו AIG וביטוח ישיר במקומות הראשונים, כשבסוף הרשימה הפול ואיילון

 

בביטוח רכב רכוש דורגו ביטוח ישיר, AIG ושירביט במקומות הראשונים, ומנגד בתחתית הרשימה מנורה ואיילון.

 

בביטוח דירות דורגו למעלה ביטוח ישיר, AIG ושומרה ובתחתית איילון ומנורה.

 

בביטוחי בריאות דורגו ביטוח ישיר והפניקס בראש, ובסוף הדירוג איילון ומגדל.

 

בתחום ביטוחי הסיעוד, שעלה לכותרות לא פעם בשנה האחרונה על רקע שלל המחדלים והתמורות שחלו בו, מוקמה דווקא מגדל במקום הראשון. זאת לעומת איילון וכלל המדורגות בתחתית הרשימה.

 

בחינת תוכניות הסיעוד של קופות החולים, המדורגות בנפרד, מעלה שקופת חולים כללית המבוטחת על ידי הראל עומדת בראש הדירוג. לעומת זאת מכבי ולאומית, המבוטחות על ידי "כלל", רשמו דירוג נמוך באופן ניכר.

מדד השירות בביטוח לשנת 2017 ()

 

איזו חברה סיפקה את המענה הכי מהיר?

מדד השירות מתבסס על חמישה פרמטרים. תשלום תביעות - אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן; שביעות רצון לקוחות - מידת שביעות הרצון מהשירות וההמלצה של לקוחות על חברות הביטוח; תלונות ציבור - מספר התלונות שהוגשו כנגד חברות הביטוח לבירור ברשות; זמני מענה - מהירות מתן המענה הטלפוני במוקדי השירות של החברות; וכלים דיגיטליים - האפשרות לבצע פעולות בצורה דיגיטלית.

 

כשבוחנים את משך ההמתנה לנציג שירות בתחום ביטוח רכב ודירה מתברר כי משך ההמתנה הקצר ביותר נרשם ב"ביטוח חקלאי", ב"פול" וב"שירביט". מנגד, משך ההמתנה הארוך ביותר נרשם בחברת מנורה (כמעט 6 דקות).

 

בתחום ביטוח בריאות המענה הכי מהיר נרשם בפניקס. מנגד, זמן ההמתנה הממושך ביותר בתחום זה נרשם בהראל.

 

מפילוח 690 אלף התביעות בהן הסתיים הטיפול בשנת 2017 עולה כי כ-420 אלף מתוכן היו תביעות ביטוח רכב (חובה ורכוש; כ-33 אלף היו תביעות בתחום ביטוח הדירה , 218 אלף בתחום ביטוח הבריאות (כולל תאונות אישיות, סיעוד ונסיעות לחו"ל) ו-11 אלף - בתחום ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים