שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "לנפוש באמצעות צ'אטים ולא עם גורם אנושי": הדור הבא בעולם החופשות
    לשוחח באפליקציות צ'אטים ולעבור את כל שלבי החופשה עם הסמארטפון - אלו הכיוונים אליהם ענף התיירות צועד. בכירים בתעשייה מכל העולם הגיעו היום אל כנס חדשנות בתחום התיירות כדי להביא את הבשורה שלהם לישראל

    שמות כמו אקספדיה וסקייסקנר בוודאי מוכרים לרובכם אם הזמנתם חופשה בשנים האחרונות. בכירים שעומדים מאחורי חברות הענק האלו הגיעו לארץ השבוע לכנס החדשנות הטכנולוגית בתחום התיירות - טרוול טק ישראל 2018 כדי להביא את "המילה האחרונה" בתחום. הכנס השנתי של החברות InnoVel ואמדאוס נערך היום (ג') בתיאטרון הבימה בתל אביב.

     

     

    נוח טראט, סמנכ"ל בכיר באקספדיה, מדבר על כך שאנחנו נמצאים כיום בדור השני בעולם התיירות המקוונת. לדבריו, "השלב הראשון היה להפוך את הזמנת החופשה לקלה יותר, השלב השני הוא לשים את סוכן הטיולים חזרה ברשת ולעזור לאנשים לקבל המלצות ורעיונות שהם אישיים יותר ומתאימים עבורם". האם הוא מתכוון לסוכן טיולים אנושי או רובוטי?

    נוח טאראט, סמנכ
    אתר ההזמנות הפופולרי אקספדיה
    מספר בכירים בכנס, שנערך בפעם השלישית בארץ על ידי החברות הישראליות InnoVel ואמדאוס, מביאים את תמונת המצב העתידנית בתחום התיירות וגם כמה מילים בהקשר הישראלי בענף שמתקדם במהירות חסרת תקדים.

     

    לשוחח עם רובוט בזמן החופשה

    לדברי טראט, המכשיר הסלולרי אומנם עדיין ישחק תפקיד מרכזי בכל הנוגע להזמנת החופשות שלנו וגם במהלך החופשה עצמה, אבל הוא לא המוקד העיקרי כעת: "אני חושב שהמכשיר הסלולרי מאוד חשוב, אבל יש דברים נוספים שייכנסו לתחום כמו קול.

     

    "אנשים משתמשים הרבה במערכות שמע בשווקים גדולים באסיה, אפליקציות הצ'אטים נעשות מאוד חשובות במדינות כמו יפן, תאילנד וסין. אנשים מבזבזים שעות מדי יום באפליקציות צ'אטים מסויימות ואנחנו הוספנו לאותן אפליקציות צ'אטים עם אפשרות של חיפוש בתחום התיירות ומערכת שירות לקוחות, כך שתנהלו את החופשה שלכם - מראש ותוך כדי, באמצעות שיחות צ'אטים באינטיליגנציה מלאכותית".

    הרובוט שיעזור לכם בשדה: צולם בנמל התעופה אינצ'ון בדרום קוריאה (צילום: LG) (צילום: LG)
    הרובוט שיעזור לכם בשדה: צולם בנמל התעופה אינצ'ון בדרום קוריאה(צילום: LG)
     

    לשאלה אם מדובר במענה אנושי שישוחח איתנו באותן אפליקציות צ'אטים או ברובוט, עונה טראט: "כרגע אנחנו משתמשים באינטיליגנציה מלאכותית עד כמה שניתן. הרבה מהשאלות שאנשים שואלים בצ'אטים הן ברות פיענוח ומגיעות בדפוס שחוזר על עצמו. אותה טכנולוגיה מסוגלת לזהות מראש את אותם דפוסים, לצפות מראש את המענה חזרה ולתת מענה מהיר יותר מאשר מענה אנושי".

     

    החידושים הישראליים בעולם התיירות

     

    גם אבישי כהן, מנהל טכנולוגיות וחדשנות בחברת אמדאוס הגדולה, מצביע על התקדמות מהותית בתחום התיירות בפן הטכנולוגי: "ישנן מדינות שאמדאוס כבר מפעילה בהן אפשרויות טכנולוגיות חדשות שיגיעו גם לישראל. למשל, אפשר לראות נוסע שמגיע רק עם הטלפון הנייד שלו לשדה תעופה ומאותו רגע ואילך הכל מתבצע בצורה אוטומטית - מלמצוא את החנייה שהיא כבר על שמו בחניון שדה התעופה, להעביר את המזוודה ולעבור את תהליך הזיהוי בשדה רק על ידי הנייד ועד ההגעה למטוס".

    במקום פקידי קבלה: הרובוט הוספי במלון ביפן (Panasonic Newsroom) (Panasonic Newsroom)
    במקום פקידי קבלה: הרובוט הוספי במלון ביפן(Panasonic Newsroom)
      

     (Panasonic Newsroom) (Panasonic Newsroom)
    (Panasonic Newsroom)

    חברת אמדאוס פחות מוכרת לקהל המטיילים, אך עומדת מאחורי רוב סוכנויות הנסיעות מהם אנחנו מזמינים את החופשות. החברה מעסיקה כ-16 אלף עובדים ברחבי העולם, כולל בישראל, והיא למעשה אחת מהספקיות הגדולות המפיצות את כל המידע, הכרטיסים והמחירים לסוכני הנסיעות השונים. 

     

    עם כל הצעדים לכיוון עתיד שבו רוב שלבי החופשה ייעשו בצורה אוטומטית או מול רובוטים ומכונות, טראט וכהן לא ממהרים להיפרד מהגורם האנושי בתחום. "דווקא בגלל ריבוי האתרים, כמויות המידע ואפשרויות אינסוף של הזמנת חופשה באינטרנט, אנשים יצטרכו גורם אנושי שיעשה סדר בדברים ויעזור להם לחפש חופשה בצורה הכי יעילה", אומר כהן ואף מוסיף כדוגמה את ארצות הברית שבה, לדבריו, נפתחו ב-2017 עוד ועוד סוכנויות נסיעות במשרדים אמיתיים ולא רק ברשת.

     

    לדבריו, "לסוכנים יש כיום כלים שבעזרתם הם יכולים לבצע פעולות בעלויות מאוד אטרקטיביות יותר ממה שהנוסע היה מוצא לבד באינטרנט".

      

    ישראל: שוק קטן אך משמעותי מאוד

    הסמנכ"ל הבכיר בענקית ההזמנות אקספדיה אומר כי החברה מרחיבה את שיתוף הפעולה עם ישראל: "אנחנו משווקים את ישראל ביותר ויותר שווקים ב-2018 - יותר מששיווקנו אי פעם. ישראל היא מקום מדהים לבקר בו. זו מדינה קטנה אומנם, אבל אפשר לבלות פה חיים שלמים רק בלחקור את מגוון הדברים שיש לעשות כאן. אנחנו מתכוונים להביא לכאן יותר ויותר אנשים שינצלו את הדברים שיש לראות ולעשות כאן".

     

    טראט עצמו מספר כי הוא נוהג להגיע לישראל מספר פעמים בשנה - "לעסקים ולבילוי", כל הדרך מסיאטל הרחוקה.

    נוח טאראט, סמנכ
    נוח טאראט, סמנכ"ל בכיר באקספדיה
    רום הנדלר, מנכ"ל InnoVel, אחת מיוזמות הכנס, מסביר שהשוק הישראלי הוא אומנם קטן יחסית למדינות אחרות בעולם, אבל נחשב לחזק מאוד ביחס לגודלו. "מבחינת מספר הישראלים שנוסעים לחו"ל מדובר בכמויות גדולות. אנשים נוסעים מחוץ לישראל בגלל המדינות שאנחנו מוקפים בהן - זה לא כמו אירופה, אנחנו לא שוויץ שאני יכול לנסוע באוטו לגרמניה או לאוסטריה, אז אנשים טסים מפה והרבה, זאת לצד מחירי הלואו קוסט ומדיניות השמיים הפתוחים שהופכים את השוק הישראלי לאטרקטיבי מאוד".

    אבישי כהן, מנהל טכנולוגיות וחדשנות באמדאוס ()
    אבישי כהן, מנהל טכנולוגיות וחדשנות באמדאוס
      

    לדבריו, חברות ענקיות כמו C TRIP הסינית שקנתה את סקייסקנר מסתכלות על השוק הישראלי ברצינות רבה שאף הדהימה אותו: "זה אולי לא השוק הראשון שאנשים רוצים להיות בו, אבל זה כן שוק מאוד חשוב, בעיקר למדינות שהרבה ישראלים נוסעים אליהן".

    רום הנדלר, מנכ
    רום הנדלר, מנכ"ל InnoVel
     

    "ישראל היא מהמובילות בתחום התיירות", אומר כהן. "בארבע השנים האחרונות כמות התנועה שיוצאת מישראל וגם לתוך ישראל עלתה בצורה מדהימה ואנחנו צופים שזה עוד יגדל. כשמסתכלים על טבלאות השוואתיות אנחנו רואים את ישראל כאחת המדינות המובילות בהיקף הפעילות שלה ביחס למדינות דומות ואף מדינות גדולות ממנה".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים