שתף קטע נבחר

דיווח: קמפיין 2020 של טראמפ מעסיק עובדי קיימברידג' אנליטיקה לשעבר

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי מנהל הקמפיין להיבחרותו מחדש של טראמפ לנשיאות שכר את שירותיה של חברת "דאטא פרופריה". על פי הדיווח, החברה מורכבת מעובדים לשעבר של החברה שעבדה עם מטה טראמפ בבחירות 2016, ונסגרה בצל החקירה על הדלפת נתוני 87 מיליון משתמשים בפייסבוק

החברה החדשה מתמחה בתחום זהה לזה של "קיימברידג' אנליטיקה". טראמפ וצוקרברג ()
החברה החדשה מתמחה בתחום זהה לזה של "קיימברידג' אנליטיקה". טראמפ וצוקרברג

חברה שמורכבת מעובדים לשעבר של חברת המידע "קיימברידג' אנליטיקה", שעבדה עם מטהו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 ונסגרה בצל החקירה על שימוש לא חוקי בנתוני משתמשים בפייסבוק, עובדת כעת בשירות קמפיין היבחרותו מחדש של טראמפ לנשיאות ב-2020. כך נודע אמש (ו') לסוכנות הידיעות AP.

 

על פי הדיווח של AP, לפחות ארבעה עובדים לשעבר של "קיימברידג' אנליטיקה" עובדים כעת בחברת "דאטא פרופריה" (Data Propria), חברה חדשה שמתמחה בהגעה לקהלי יעד של מצביעים וצרכנים - תחום התמחות זהה לזה של החברה שנסגרה. מנהל המוצר לשעבר של "קיימברידג' אנליטיקה", מת' אוסזקובסקי, הוא זה שעומד בראש החברה החדשה.

 

אוסזקובסקי הכחיש כי יש לחברה קשר לקמפיין של טראמפ, אך הודה כי החברה שבראשה הוא עוד הסכימה לעבוד עבור קמפיין 2018 של הוועדה הרפובליקנית הלאומית. עם זאת, שני כתבים של AP דיווחו כי שמעו את אוסזקובסקי ומנהל קמפיין 2020 של טראמפ, בראד פרסקייל, משוחחים בנושא במקום ציבורי. גורם נוסף המעורה בפרטים אישר ל-AP כי "דאטא פרופריה" כבר החלה לעסוק בעניינים הקשורים לטראמפ, באופן דומה לעיסוק של "קיימברידג' אנליטיקה" ב-2016.

 

גם פרסקייל הכחיש את הדיווח. לדבריו, הוא עדיין לא סגר שום חוזה עבודה עם אף גורם לקראת קמפיין 2020, שאותו הוא מונה לנהל בחודש מרץ האחרון.

 

 

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016 קיבלה "קיימברידג' אנליטיקה" 15 מיליון דולר בעבור הייעוץ הפוליטי שסיפקה. הפרשה, שקרויה על שמה של החברה, פרצה באמצע מרץ בעקבות דיווח של ה"ניו יורק טיימס", ולפיו החברה השיגה במרמה מידע מקיף על פעילות של כ-87 מיליון משתמשים בפייסבוק.

 

המידע התקבל באמצעות אפליקציית שאלון אישיות שיצר חוקר מאוניברסיטת קיימברידג', שאפשרה לו לאסוף מידע על כמה עשרות אלפי אנשים שהשתמשו באפליקציה וחברי הפייסבוק שלהם. את המידע הזה העביר החוקר לקיימברידג' אנליטיקה, וזו השתמשה בנתונים כמו הלייקים השונים שביצעו משתמשים כדי ליצור פרופילים פסיכולוגיים מפורטים שלהם.

 

הפרשה עוררה סערה ציבורית רחבה שבשיאה הגיע מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, לשני ימי עדות בני 10 שעות בסך הכול בפני הקונגרס. עם זאת, בעוד שנראה שהפרשה עצמה לא פגעה בפייסבוק (בדו"ח הרבעוני האחרון של החברה הכנסותיה עלו ב-50% ומספר המשתמשים הפעילים המשיך לטפס) הרי שהסערה היה בה די כדי למוטט את "קיימברידג' אנליטיקה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים