שתף קטע נבחר

לטייל עם משקפי מציאות מדומה

יתורו, חברת סטארט אפ ישראלית, מבקשת להשתמש בטכנלוגיה מתקדמת כדי לשנות את חוויית הטיילות והתיירות. התלוונו לקבוצת תיירים מאסיה שמצאה את עצמה חוזרת בזמן ונכנסת לתוך החלומות של יוסף

 

 

חברת סטארט אפ ישראלית מירושלים בשם יתורו (Yaturu) מנסה לשלב טכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את חוויית הטיול של תיירים. האמצעים: שימוש בטכנולוגיה של מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) וצילומי פנורמה של 360 מעלות.

 

מוקדם יותר החודש התלוונו לקבוצה של תיירים מאסיה שהתנסו בחוויה. בשלב הראשון החליטו ביתורו לפנות אל השוק האסייאתי ובינתיים השפות הזמינות במוצרי החברה הן אנגלית וסינית.

 

"אני שמח שהצטרפתי לסיור במציאות רבודה", סיפר פרנסיס שהגיע לישראל מבנגקוק. "יש פה המון היסטוריה וברגע שאני רואה את זה באמצעים הטכנלוגיים החדשניים אני מקבל הבנה עמוקה יותר על המקום. זאת חוויה יוצאת דופן".

יתורו סטארט אפ בתחום התיירות (צילום: אלי מנדלבאום)
התיירים מנסים את משקפי המציאות המדומה(צילום: אלי מנדלבאום)

יתורו סטארט אפ בתחום התיירות ()
לפגוש דמויות מתקופת התנ"ך בארץ ישראל

יונתן דיין, האחראי על הפיתוח בחברה, הסביר בשיחה עם ynet כי "המציאות הרבודה מאפשרת להוסיף למה שרואים במציאות אלמנטים כגון תצוגת שחקנים ואנימציות. המציאות המדומה מאפשרת לבנות אתרים ארכיאולוגים ולעזור להבין מה היה כאן בעבר. בעזרת צילומים של 360 מעלות אפשר להסביר באופן ברור יותר על כל מקום".

 

המוצר שהחברה החלה למכור לקבוצות כולל ערכות עם משקפי מציאות מדומה, אוזניות ומכשיר חכם שמחובר לאינטרנט עם כרטיס סים. מבחינת תוכן, עד כה הפיקה יתורו שישה סרטים באורך כולל של 12 שעות שבהם צופים התיירים לאורך המסלולים. על הפרק: הסיפור הישראלי המתחיל מבריאת העולם ועד ימינו, מידע על אתרים בירושלים, ים המלח, קיסריה ,יפו, תל אביב ועוד.  

יתורו סטארט אפ בתחום התיירות ()
וכך נראית תצפית פנורמית עם הסברים
  

 

 

"יש צורך ליצור מוצר דיגיטלי ייחודי"

לדוגמה, לתצפית על העיר העתיקה מארמון הנציב בירושלים הותאמה חוויה של 360 מעלות שמאפשרת לתייר לזהות נקודות בנוף כחלק מההסבר על התצפית. בארץ בראשית, סמוך לים המלח, ישנה חוויית מציאות רבודה על סיפור החלומות של יוסף כשהשמש הירח והכוכבים סובבים את התייר והוא מרגיש כחלק מתוך החלום. בקיסריה ניתן לראות בטכנולוגית מציאות מדומה את התיאטרון, הנמל ואזורים אחרים כפי שנראו לפני כ-2000 שנים.

 

"מפת התיירות העולמית משתנה ומספר התיירים העולמי עולה באופן מתמיד בכל שנה", אמר מנכ"ל החברה אודי רגונס, "לכן יש צורך ליצור מוצר דיגיטלי ייחודי המותאם לשפת התייר. היתרון שלנו הוא שאנו הופכים את החוויה התיירותית לחוויה קולנועית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
האם זה עתיד התיירות?
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים