שתף קטע נבחר

הקו המהיר לירושלים: עימות בין יו"ר הרכבת ליו"ר ועד העובדים

בעקבות הפרסום, שלפיו סכסוך עבודה מאיים על דחייה נוספת בפתיחת הקו המהיר לירושלים, שיגר יו"ר רכבת ישראל דן הראל מכתב לעובדים. יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי הגיבה במכתב משלה: "הראל מפיץ פייק ניוז". וזו לא הבעיה היחידה עבור הנוסעים

 

גילה אדרעי דן הראל (צילום: צביקה טישלר, עמית שאבי)
(צילום: צביקה טישלר, עמית שאבי)
הצרות ברכבת ישראל נמשכות: יממה לאחר שהתברר כי סכסוך עבודה עשוי להוביל לדחייה נוספת בפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים, הפרסום הוליד קרב בין יו"ר רכבת ישראל דן הראל ליו"ר ועד העובדים גילה אדרעי.

 

לאחר הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ לפתוח את הקו במרץ 2018, תחילת הנסיעה נדחתה בעוד חצי שנה ותאריך היעד כרגע עומד על 23 בספטמבר. אלא שאתמול נודע כי עובדי רכבת המיועדים לתפקיד נהגי הקטרים החשמליים שצפויים לנוע בקו החדש והיקר בין ירושלים ותל אביב, נמצאים בסכסוך עבודה עם הרכבת וצפויים שלא להגיע לקורס הנהיגה אותו הם נדרשים להתחיל ביום ראשון הקרוב. מלבד סכסוך העבודה, עדיין ישנן בעיות ביכולת הרכבת להפעיל את הקו לכל אורכו חשמלית וכן אישורי הבטיחות שלא כולם עדיין הושגו.

 

הראל שיגר מכתב לכלל העובדים וטען כי הוא מאמין שכולם יעמדו בזמנים. "גם אם המשימה קשה, נפעיל את הקו במועד שנקבע", כתב הראל לעובדיו.

מסמך לעובדים רכבת ישראל ()
המכתב ששלחה אדרעי לעובדים
 

כמה שעות לאחר מכן שלחה אדרעי מכתב ובו האשימה את הראל בהשלכת הבעיות של פתיחת הקו על העובדים. לטענתה, היה זה הראל עצמו שנפגש עם עיתונאים וסיפר להם שיש חשש לעיכובים בגלל העובדים. "הכתבות לא קמות בבוקר, שותות קפה ומתפרסמות. זה דן הראל שדאג שהן יתפרסמו וזה הוא שהפיץ את השקר כאילו העובדים אחראים לעיכוב הזה", כתבה אדרעי.

 

בהמשך מפרטת אדרעי את המחדלים, לטענתה. "עדיין אין קליטת קשר במנהרות, חברת semi עדיין לא מסרה את הקו באופן מלא לרכבת, ישנם תרגילי מנהרות שלא בוצעו ולפי התקן עדיין לא ניתן לנסוע בהן. הקו עדיין לא מחובר לחשמל ברובו. המדריכים, נהגים ופקחים לא ראו את הקו ולא הוסמכו כי הקו עדיין לא שוחרר לתפעול. איך זה קשור לעובדים? מה יותר פשוט מלהפיל הכול עלינו? אז הפעם לא".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הקו המהיר לירושלים עתיד להיפתח בחג סוכות ונעשים כל המאמצים אכן כך יהיה". מוועד העובדים נמסר בתגובה: "אין שום סכסוך עבודה חדש ברכב ואין שום קשר בין העיכובים והדחיות בקו ירושלים לעובדים. הכישלון בכל ההתנהלות עם הקו לירושלים הוא כולו של הנהלת הרכבת, שמנסה בכל דרך להשחיר את שמם של העובדים והוועד כדי שיהיה לה נוח יותר ציבורית להטיל עליהם את כישלונותיה".

 

וזו לא הבעיה היחידה. ברכבת ישראל הודיעו היום כי על הארכת העבודות בקו נתב"ג, שסגור מיום ראשון האחרון. המשמעות: במקום שהקו ישוב לפעול ביום חמישי הקרוב, תחנות הרכבת במודיעין ובנתב"ג יישארו סגורות עד יום ראשון הבא. בכירים ברכבת ישראל הזדהו עם אי-הנוחות של העובדים, אך אחד מהם ציין כי העבודות חייבות להיעשות במהלך השבוע הבא כדי להגיע לתאריך היעד לפתיחת הקו המהיר.

 

על פי הגורם, לאור העובדה שיצטרכו לעבוד על עוד קווים פעילים בתקופה הקרובה, לא מן הנמנע שיהיו עוד סגירות קווים פעילים בחודשים הקרובים. "אנחנו צריכים להשלים את כל החשמול עד הרצליה וזה יגרום להפסקות זמניות של תנועת הרכבות במקטעים שונים בחודשים הקרובים. אנו מנסים להקשות כמה שפחות על הנוסעים.

 

לצד פרויקט החשמול הגדול, ברכבת עמלים על פתיחת שתי תחנות חדשות בעיר רעננה, תחנת "רעננה מערב" בין רעננה להרצליה ותחנת "רעננה דרום" הסמוכה לכפר סבא. שתי התחנות ייפתחו ביום שלישי הבא ויחוברו לקו השרון שעובר בין כפר סבא, הוד השרון, ראש העין ופתח תקווה.

 

בשל פתיחת הקו, וחיבורו לרשת הקיימת ברכבת סגרו בחודש האחרון את תחנת רכבת הוד השרון – סוקולוב לנוסעים, במטרה להפוך אותה מתחנת קצה, כפי שהייתה עד היום לתחנת מעבר. בעתיד הרחוק יותר והלא ידוע אמורה תחנת רכבת רעננה מערב להתחבר לקו מסילת החוף, כך שתושבי רעננה יוכלו לנסוע בה מעירם לכיוון תל אביב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר, עמית שאבי
אדרעי והראל
צילום: צביקה טישלר, עמית שאבי
מומלצים