שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    פיצוי על איחור: הכנסת אישרה את הרחבת חוק הטכנאים
    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הגנת הצרכן, המחייב חברות לפצות צרכנים על איחור בהגעת טכנאי גם במקרים של הובלה והתקנה של מוצר או החזרתו, וכן בבדיקות תקופתיות. התיקון נועד לסגור את הפרצות בחוק הקיים, שאפשרו לחברות רבות להתחמק ממנו

    קצת כבוד לזמנו של הצרכן: מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ איתן כבל, אשר אמורה לשים קץ לתופעת "מעצרי הבית" של צרכנים הנאלצים להמתין בבתיהם שעות לבואם של טכנאי שירות.

     

    ה"חנינה" הגיעה בתיקון חוק הגנת הצרכן שמרחיב אותו, ומחייב חברות לפצות צרכנים על איחור בהגעת טכנאי גם במקרים בהם מדובר בהתקנה או החזרה של מוצר או שירות, הובלה של מוצרים שנרכשו, בדיקות תקופתיות במתקני גז ביתי, וכן ביקור טכנאי או נותן שירות בתקופת אחריות בתשלום.

     

    לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות

     

       (צילום: Jupiter) (צילום: Jupiter)
    (צילום: Jupiter)

    התיקון סוגר פרצה בחוק הגנת הצרכן ומחייב את החברות לפצות את הצרכנים על האיחור הממושך בהגעת טכנאי, בין אם מדובר בהתקנה או הסרת מוצר, ועל כל מחדל דומה במסגרת תנאי השירות. החוק ייכנס לתוקף תוך 60 יום לאחר פרסומו ברשומות. לנותני השירותים בענף הגז ניתנה לבקשתם אורכה ממושכת יותר, עד ל-1 בפברואר 2019.

     

    במצב הקיים עד היום חברות נדרשות לתאם ביקור טכנאי בטווח של שעתיים, ואם הוא מאחר בשעתיים נוספות או יותר הצרכן זכאי לפיצוי של 300-600 שקלים.

     

    בפועל התברר כי חברות רבות מסרבות לפצות את הצרכנים בטענה שאינם לקוחות החברה ולכן החוק לא חל עליהם. בתיקון החדש נסגרת הפרצה, ומצוין במפורש כי הסדר הפיצוי יחול גם על אותן חברות שהתחמקו עד כה מהסנקציה הזאת.

     

    ח"כ כבל אמר כי הגיע הזמן שהחברות יכבדו את הזמן של הצרכן ולא ישאירו אותו להמתין שעות בבית. לדבריו, "אמנם כל נושא איחור הטכנאים כבר טופל, אלא שישנן חברות שעשו הבה נתחכמה לו ופירשו את החוק באופן כזה שהוא לא חל על התקנה, הסרה או מתן שירות. מה שאנחנו מבקשים זה לשים סוף לכל ההתחכמויות האלה ולסגור את הפרצה - כך שיהיה ברור שמרגע שנחתם החוזה אז הצרכן הופך ללקוח עד לרגע ההסרה".

     

    כבל הוסיף כי העוסקים מתלוננים כל הזמן על הרגולציה, בעוד שפה לא מדובר ברגולציה אלה בדרישה בסיסית מהם לנהוג ביושרה מול הלקוחות ולהפסיק להחזיק את הצרכנים במעצר בית בהמתנה למוצר או השירות שהזמינו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים