שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    נקודות טובות
    הפריפריה לא רחוקה כמו שנדמה לכם ויש בה מציאות. גם באזור השרון אפשר לשלב איכות חיים במחירים אטרקטיביים. ואפילו בתל־אביב, מתברר, יש דירות פחות יקרות. עופר פטרסבורג מסמן את מעגלי הביקוש החדשים, רגע לפני שהמקומות מתעוררים

    לפני חמש שנים רונית וצח, בני 38 מראשון-לציון, לא תיארו לעצמם שלא יגורו במרכז הארץ. אם הייתם שואלים אותם אז, אם יהיו מוכנים לעבור לדרום, הייתם נתקלים בתשובה שלילית בהחלט.

     

    אבל עובדה: לפני חצי שנה עברו בני הזוג להתגורר ביישוב להבים, והיו להם לפחות שלוש סיבות טובות לעשות את הצעד הזה: האחת, היכולת לרכוש בית פרטי במחיר דירה במרכז. השנייה, הנגישות שאפשרו הארכת כביש 6 וקו הרכבת, שקיצרו את המרחק בין הדרום למרכז. השלישית, הזדמנויות התעסוקה החדשות בדרום. צח, לדוגמה, החל לעבוד כמתכנת בכיר באזור ההיי־טק החדש של גב ים בבאר־שבע הסמוכה. אז אם חשבתם להישאר באזור הנוחות, תופתעו לגלות שהוא גדל מאוד. מעגלי הביקוש הולכים ומתרחבים, ומקומות שבעבר לא באו בחשבון כאופציות למגורים, הפכו לאטרקטיביים עבור הרוכשים. בעזרת מומחי נדל"ן יצאנו לחפש מהם אזורי הביקוש הבאים שצפויים להשתבח מבחינת איכות החיים, פיתוח והיכולת לשלם היום פחות על הנכס העתידי.

     

    תל-אביב: דרום עולה

    אזור דרום תל־אביב לא יורד מהכותרות בשל הוויכוח הציבורי סביב גורלם של עשרות אלפי המסתננים והפליטים שהפכו את האזור למקום מגוריהם בעשור האחרון. אלא שמתחת לפני השטח האזור בוער גם בהיבט הנדל"ני, והשכונות בדרום תל־אביב הופכות בשנים האחרונות למגנט למשקיעי נדל"ן, מוסדיים ופרטיים, שמזרימים למקום מיליארדי שקלים.

     

    פרויקט פלורנטין סקוור (צילום: הדמיה)
    פרויקט פלורנטין סקוור(צילום: הדמיה)

     

    כרגע, מחירי הדירות שם מזכירים יותר רמת מחירים בעיר לוויין רחוקה, אבל יש להם פוטנציאל להדביק את מה שקורה בצפון תל־אביב ובמרכזה. בפלורנטין, למשל, כבר קפצו המחירים במאות אחוזים. רק לאחרונה נמכר שם פנטהאוז ב־16 מיליון שקל.

     

    מטרות תוכנית המתאר תא/5000 לגבי דרום תל־אביב הן לשדרג את שכונות המגורים ולחדש אותן, להפוך את הרחובות והסביבה כולה לנעימה, ירוקה ומזמינה יותר, ולהקים "מיזמי מנוף", שייהוו מוקדי התחדשות וצמיחה באזור. פעמים רבות התוכניות נשארות על הנייר, אבל הפעם נראה כי התוכניות מלוות בצעדים נמרצים בשטח. ההשקעה הציבורית – ממשלתית ועירונית – נמצאת בשיא של כל הזמנים, בין אם מדובר בתחנות משטרה והקצאת תקנים של שיטור ופיקוח עירוני המיועדים להבטיח את הביטחון האישי, או בחידוש התשתיות העירוניות והרחובות. אין כמעט רחוב בדרום העיר שלא עבר בשנים האחרונות או צפוי לעבור בשנים הקרובות שיפוץ יסודי, כמעט הקמה מחדש.

     

    "בעשר השנים הקרובות צפויות להיבנות מעל לעשרת אלפים יחידות דיור בעתודות הקרקע האחרונות שנותרו בין רחוב סלמה לדרך בן צבי, אזור המכונה 'מבואות יפו' ונושק למרכז העיר", מסביר גל פאר, שותף בקבוצת טריגו, הבונה בפלורנטין. "השינוי שעוברת שכונת פלורנטין, למשל, אחת הראשונות ליהנות ממדיניות פיתוח זו של העירייה, ממחיש היטב את המגמה הזאת שבאה לידי ביטוי בין היתר בהקמה ושדרוג של תשתיות, כך שיתאימו למשפחות צעירות, באזור שפנה עד כה בעיקר לאוכלוסיית צעירים רווקים. כתוצאה ממגמות אלה, האזור הקרוי 'מבואות יפו' יחווה נסיקה וימשוך אליו עשרות אלפי דיירים חדשים שיגיעו להתגורר בעיר".

     

    "פרויקטי המינוף" כוללים בין השאר את מתחם התחנה המרכזית הישנה, שנרכש בסכום עתק של כ־560 מיליון שקל על ידי החברות לוינשטיין ושיכון ובינוי. במקום הרציפים הישנים יוקם קומפלקס שיכלול למעלה מ־1,000 דירות, שטחי תעסוקה ומסחר, מרכז מחול ושוק אוכל בינלאומי. דוגמה נוספת לפרויקט עוגן נדל"ני שצפוי לשנות את סביבותיו הוא פרויקט המגורים שנבנה על הריסות שוק העלייה ויכלול כמה מאות דירות.

     

     

    "בראייה אסטרטגית, דרום תל־אביב היא המקום המעניין ביותר בעיר. השילוב של הישן והחדש, של המקומי והגלובלי, של צעירים ומבוגרים, מייצר אזור טרנדי שמושך אליו גם מסעדנים, אמנים ובליינים. האנרגיה שהאזור מייצר מתודלקת במשיכה של צעירים מכל רחבי הארץ שמגיעים לסביבה כחלק מתהליך ההתבגרות שלהם", מסכם אסף כהנר, מנכ"ל חטיבת השיווק ב־Ewave Nadlan, חברה המתמחה בייזום וניהול פרויקטי נדל"ן.

     

    יבנה: תנופה אדירה

    העיר יבנה נהנית כעת מתנופת הפיתוח הגדולה ביותר בתולדותיה. לאחרונה אושרה תוכנית המתאר של העיר ל־2035, שבסופה אמורים לגור ביבנה 108 אלף תושבים, ויהיו בה שטחי תעשייה, מסחר ותעסוקה נרחבים. כבר עכשיו שכונות חדשות נבנות בסמוך לשכונות ותיקות שעוברות תהליך של התחדשות וריענון. בדרום מערב העיר החלו העבודות להקמת שכונת נאות־שמיר עם כ־2,300 יחידות דיור, כ־500 מהן מיועדות לבני העיר במסגרת מחיר למשתכן. בשלב הבא תשווק שכונת יבנה מזרח שתכלול כעשרת אלפים דירות, מסחר, תעסוקה, מרכז תחבורתי חדש, מוסדות ציבור וחינוך ועוד. בשכונות הוותיקות מקדמת העירייה תוכניות לבינוי־פינוי של כ־3,000 יחידות דיור חדשות שיחליפו את השיכונים הישנים. בשכונת נאות־שזר הוותיקה החל שיווק פרויקטי התחדשות עירונית בשני מתחמי מגורים. ברחוב האלון שבמרכז העיר יוקמו כאלף יחידות דיור חדשות במקום הבניינים הישנים.

     

    מבחינת התחבורה, לאחרונה החלו העבודות להקמת מחלף נוסף על כביש מספר 4, דרומית למחלף יבנה הקיים, שיאפשר כניסה ויציאה מהירה אל השכונות הדרומיות של העיר ומהן, ויפחית את נפחי התנועה בתוך העיר. בנוסף, שני אזורי תעסוקה נרחבים יוקמו בסמוך לשתי תחנות הרכבת המקומיות ויציעו אלפי מקומות תעסוקה חדשים. עיריית יבנה מובילה גם מהלך להקמת אזור תעסוקה משותף עם המועצה האזורית ברנר.  

     

    שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין מוצאת כי בשנה האחרונה עלו מחירי הדירות ביבנה: מחירי דירות 4 חדרים עלו ב־3.5 אחוזים, ומחירי דירות 3 חדרים – ב־5.45 אחוזים. מנתוני הלמ"ס עולה כי העיר נהנתה מהגירה חיובית של כ־750 תושבים חדשים ב־2016, מה שעולה בקנה אחד עם המאמצים לפיתוח העיר. "מיקומה המוצלח של העיר, במרכז הארץ ובסמוך לצירי תנועה מרכזיים, מהווה יתרון גדול, וכך גם שתי תחנות הרכבת הפועלות במזרחה ובמערבה", מסבירה בוגין. "לאור הבשלתם של פרויקטי התחדשות עירונית מסיביים בעיר, בניית המחלף החדש בדרומה ותחילת עבודות לבניית אזורי תעסוקה ביבנה, אני צופה כי גם השנה ימשיכו המחירים לטפס". 

     

    חדרה: עוגני צמיחה

    גם שרשרת ראשי הערים שהסתבכו בה בזה אחר זה, לא עצרה את העלייה בהגירה אל חדרה, עיר שמהווה המשך ישיר וטבעי לנתניה הסמוכה. "חדרה מהווה כיום פתרון לצעירים ומשפרי דיור שידם אינה משגת להתגורר ביישובי השרון היקרים", מסבירה השמאית בוגין. כדאי להם להזדרז: חדרה צפויה עוד לצמוח ומחירי הדיור בה צפויים לעלות.

     

    חלומות פארק בחדרה. פוטנציאל גדול לעליית מחירים. יזם: שיכון ובינוי נדל"ן | צילום: רוברטו ()
    חלומות פארק בחדרה. פוטנציאל גדול לעליית מחירים. יזם: שיכון ובינוי נדל"ן | צילום: רוברטו

     

    עוגני הצמיחה המרכזיים הם פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית שישנו את פני המרכז העירוני המיושן. בין השאר, יבנו על שטחו של מגרש הכדורגל הישן שבמרכז העיר ועל שטחה של התחנה המרכזית. מרכז תחבורה חדש ייבנה בצמוד לתחנת הרכבת חדרה־מערב, שבשנים הקרובות צפויה לתפוס תאוצה להחליף במרכזיותה את תחנת בנימינה. לפי תוכנית המתאר יתווספו לעיר לא פחות מ־23 אלף יחידות דיור, אלפים מהן במרכז העיר. בנוסף, במסגרת ההתחדשות העירונית השנה ייבנו עוד כ־350 יחידות דיור חדשות.

     

    תוכנית המתאר שאישרה העירייה כוללת הקמת עשרה בתי מלון חדשים על חוף הים וכן פארק טכנולוגי לעסקים שנבנה בימים אלה בכניסה הדרומית לעיר. הפארק יכלול שטחי משרדים ומסחר נרחבים, כך שגם פתרונות תעסוקה לא יחסרו לתושבים.

     

    לא פלא אם כן שמחירי הדירות בחדרה עלו בשנה האחרונה:  מחירי דירות 4 חדרים עלו בכארבעה אחוזים, ל־1.369 מיליון שקל בממוצע, ומחיר דירת 3 חדרים עלה בכשני אחוזים. "פוטנציאל עליית המחירים לאור התפתחות העיר עוד גדול בהרבה", מנבאה בוגין.

     

    חריש: השמצות שווא

    בשנים האחרונות חריש נהפכה לעיר שקל להשמיץ ולהדגים באמצעותה בעיות וקשיים של ערי הרפאים, שבהן דירות 4-5 חדרים להשכרה מוצעות במחירים זולים בהרבה מתחת לערכן הריאלי. חריש בהחלט חוותה כאבי גדילה, כולל העובדה שגם את החיבור לכביש 6 שכחו אי שם בדרך לתכנון העיר החדשה, אבל היתרונות שעומדים לזכותה גדולים, ובעתיד הקרוב הם יתנו את הטון.

     

     

    חריש. לתצדיק את האמון בה בעתיד הקרוב | צילום: מור שקיפי לאטי ()
    חריש. לתצדיק את האמון בה בעתיד הקרוב | צילום: מור שקיפי לאטי

     

    בשנה שעברה נפתחה שדרת המסחר המרכזית בעיר, והשנה כ־1,300 משפחות כבר התאכלסו בחריש. ההשקעה בתשתיות ובבינוי יצרו ביקושים משמעותיים מצד משפרי הדיור שיגורו בעיר. זה עדיין לא בא שם לידי ביטוי, אבל לקראת החודשים אוקטובר־דצמבר השינוי יהיה ניכר, כשאוכלוסיית העיר תכפיל את עצמה. כ־100 אלף תושבים צפויים לגור בה בכ־25 אלף יחידות דיור.

     

    "ההתמקדות בחסרונות של חריש העלימה מהדיון את היתרונות העצומים שלה", אומר עו"ד נדב בריח, מנכ"ל חברת השיווק "בי נדל"ן". "מדובר בעיר שכולה חדשה, מיקומה הגיאוגרפי מצוין, בצפון השרון, היא נמצאת במרחק של חמש דקות נסיעה מפרדס־חנה כרכור וקרובה לכביש 6 (מחלף עירון). בעתיד יהיה שם חיבור אליו וגם תחנת רכבת. מבני הציבור מוכנים ורק ממתינים לתושבים. העיר נבנית לפי תכנון מעולה שכולל שטחי ציבור, שטחים ירוקים, שטחי מסחר ועוד. זאת העיר היחידה החדשה שהוקמה מאז מודיעין לפני למעלה מ־20 שנה. גם מודיעין ספגה בזמנו ביקורת רבה וחצים עוקצניים, וכיום היא עיר מבוקשת, פורחת ומשגשגת. חריש היא עיר נהדרת להשקעה ולמגורים, ותצדיק את האמון בה בעתיד הקרוב".

     

    כפר-יונה: לב השרון

    בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז שמחירי הדירות שם החלו לזנק, הפכו יישובי השרון והשפלה למבוקשים במיוחד. כפר־יונה מהווה דוגמה מובהקת ליישוב כזה, לא רחוק מדי מתל־אביב ולא קרוב מדי ולכן לא יקר מדי. כפר־יונה, שהפכה לעיר רק בשנת 2014, החלה להתפתח משמעותית לאחר שמינהל מקרקעי ישראל קידם בה שיווקי קרקע אינטנסיביים למאות בתים צמודי קרקע ולמאות דירות בבנייה רוויה. תנופת הפיתוח המואצת שכללה עלייה בהתחלות הבנייה, הגדלת השירותים הקהילתיים והקמת מערכת חינוך איכותית, צפויה להביא לגידול משמעותי של האוכלוסייה במקום ולמצב את כפר־יונה כאחת מהערים המבטיחות בשרון.

     

    "כפר־יונה ממוקמת מצוין, סמוך לכבישים ראשיים: כביש 6, כביש 4 וכביש 2 וכן במרחק קצר לתחנת הרכבת נתניה", אומרת רחלי בריזל, סמנכ"לית השיווק של חברת אשדר. "הכבישים הראשיים ותחנת הרכבת יוצרים נגישות גבוהה במיוחד מהשכונה לערי השרון ולמרכז הארץ".  עופר פטרסבורג

     

    תוכנית המתאר החדשה של העיר כוללת תוספת של כמיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, שיחזקו את הבסיס הכלכלי שלה ויגדילו את הכנסות העירייה. התכנון נעשה בשיתוף הציבור.

     

    בימים אלה נבנית בכפר־יונה שכונת שרונה, בת כ־2,000 יחידות דיור, שיהיו מוכנות לאכלוס בעוד כשנה וחצי. בשונה מהבתים צמודי הקרקע שמאפיינים את כפר־יונה, השכונה כוללת בנייה רוויה עד 14 קומות. "מאחר שלכפר־יונה תוכנית מתאר כוללנית חדשה שמתווה את אופייה ודרכה לשנים הבאות, דווקא חשוב לנו לקשור את השכונה לעיר", אומרת שרון בן־צבי, סמנכ"לית השיווק בקבוצת לוינשטין, הבונה בשכונה.

     

     

    מנרב על הים בעכו. נוף לים במחירים ברי השגה ()
    מנרב על הים בעכו. נוף לים במחירים ברי השגה

     

    ראשון-לציון: רקפת לפניך

    בגבול המזרחי של ראשון־לציון, בסמוך לשיכון המזרח, שכונה ותיקה שמורכבת בעיקר מבתים צמודי קרקע, ולבאר־יעקב, נבנית שכונת הרקפות, שנחשבת לשכונת העתיד של ראשון. היא ממוקמת בסמוך לעורקי תחבורה מרכזיים כמו כביש 44, כביש 431 המתחבר למודיעין ולתל־אביב, כביש 4 וכביש 1, וקרובה למרכזי תעסוקה. ממזרח נמצא מחנה צריפין, שבשנה האחרונה החל להתפנות לטובת הקמת כ־17 אלף דירות חדשות ושטחי משרדים ומסחר.

     

    שכונת הרקפות הנבנית על שטחים חקלאיים ועתידה לכלול כ־1,650 משפחות. היא נכללת בהסכם־הגג שנחתם בין המדינה לעיריית ראשון־לציון, מה שמבטיח כי בתי הספר, הכבישים ומבני הציבור יהיו מוכנים עם כניסת התושבים הראשונים לשכונה. הגישה למוסדות החינוך תהיה חופשייה מחציית כבישים. על פי התכנון, בשכונה יוקמו מגדלי מגורים בני כ־30 קומות לצד בנייני מגורים בני עד 8 קומות וקומץ קטן של צמודי קרקע. "מיקום השכונה יחד עם בניית מגדלי מגורים מבטיח נוף פתוח בחלק גדול מהדירות בשכונה", אומר חיים קארדי, מנכ"ל אשי פרשקובסקי הבונה בשכונה שני מגדלים בני 27 קומות.

     

    מה שהופך את השכונה לאטרקטיבית במיוחד הם מחירי הדירות. בעוד שבערים הסמוכות מחירי דירות 5 חדרים זינקו בחדות, בשכונת הרקפות הם עדיין בגדר הסביר. כך, למשל, מחיר דירת 5 חדרים בבאר־יעקב עומד כיום על 20 אלף שקל למ"ר, ואילו בשכונת הרקפות עומד על 19 אלף שקל למ"ר – הפער יכול להגיע למאות אלפי שקלים לדירה של 100 מ"ר ומעלה.

     

    לוד: מהפכה!

    במשך שנים מדברים על הפוטנציאל של לוד, ואכן, אין ויכוח כי העיר נמצאת בעיצומו של אחד השינויים הגדולים בתולדותיה. בתוך שנים ספורות צפויות להיבנות בלוד אלפי יחידות דיור בשכונות חדשות, ומרכז העיר המיושן יעבור התחדשות מסיבית. "לאחרונה אושרה תוכנית לבניית 4,717 יחידות דיור חדשות במתחם העיר העתיקה במקום 1,777 דירות ישנות הקיימות שם כעת", אומר חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין.

     

    במסגרת הסכם הגג של לוד, ייבנו כ־1,000 יחידות דיור על קרקע משלימה שתוקצה בעיר בשכונות החדשות, ותוכנית ניר־צבי המקודמת בוותמ"ל תביא להוספת יותר מ־11 אלף דירות לעיר, במסגרת הסכם הפיתוח האסטרטגי עליו חתמה לוד עם ממשלת ישראל. בנוסף לכך, אושרה בוותמ״ל תוכנית בן־שמן להקמת שכונה חדשה שכוללת 4,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ופארק עירוני על פני 180 דונם".

     

    הפיתוח האדיר הזה מתרחש על רקע מהפכה סוציו־אקונומית וחברתית אדירה בלוד, שבמידה רבה התחילה בהצבת תחום החינוך בעיר ברמה הגבוה ביותר בארץ.

     

    המחיר ההתחלתי לדירה חדשה בלוד הוא 1.19 מיליון שקל, בפרויקט לדוגמה של פרי נדל"ן במגדלים בני 22 קומות.

     

    אור-עקיבא: בשיתוף קיסריה

    תשכחו כל מה שידעתם על אור־עקיבא. מעבר לפיתוח השכונות החדשות ולתוכנית פינוי־בינוי הגדולה בארץ המתוכננת שם, קיסריה מתקרבת אליה. שכונה חדשה, אור־ים, תוקם על קרקע שנמצאת בתחומה של אור־עקיבא, מצידו המזרחי של כביש החוף, אך בעלותה בידי הרשות לפיתוח קיסריה. השכונה, המשתרעת על שטח של למעלה מאלף דונם בין כביש 2 בואך קיסריה לכביש 4 ובין צומת פלי"ם בדרום לבין מחלף אור־עקיבא בצפון, מתוכננת להכיל כ־3,500 יחידות דיור. שטחים ירוקים ישתרעו בשטח של כ־40 אחוז מהפרויקט ויהיו שם גם שטחי מסחר ושירותים כמו קריית ספורט, אתרי בילוי ופנאי, גינות קהילתיות, מגרש אתגרי לאופניים ועוד.  

     

    שיכון ובינוי נדל"ן מקימה פרויקט גדול וראשון בחלקה הצפוני של שכונת אור־ים. דורית סדן, סמנכ"לית שיווק שיכון ובינוי נדל"ן: "פיתוח התשתיות והשטחים הירוקים בשכונה החדשה והמושקעת הזו, מבוצע על ידי החברה לפיתוח קיסריה בשיתוף עיריית אור־עקיבא, ואת מבני הציבור מקימה העירייה, כאשר המטרה היא להשלים את הפיתוח במקביל לבניית הבניינים הראשונים ולפני אכלוסם הראשוני. 2,500 יחידות הדיור הנותרות ישווקו בשלוש השנים הבאות. במתחם הקרקע הראשון יש כאלף יחידות דיור במגדלים בני שש עד 20 קומות".

     

    אשקלון: קפיצה

    שנת 2017 עברה על אשקלון בבנייה מואצת, בעיקר הודות לחתימת הסכם־גג מהגדולים במדינה לבניית כ־30 אלף יחידות דיור בעשור הקרוב, בשבע שכונות חדשות. בנוסף, עיריית אשקלון מקדמת את פיתוח הטיילת, בונה עשרות בתי מלון חדשים ומקימה בכניסה לעיר תשתיות לפארק הייטק חדש, שייצר עוד מאות מקומות עבודה ויעודד מעבר של אוכלוסיות חדשות לעיר שכבר היום נהנית מהגירה חיובית.

     

    הרכבת שמחברת את העיר לתל־אביב ולבאר־שבע בשעה נסיעה בלבד, מגבירה את האטרקטיביות של אשקלון בעיני רוכשי דירות פוטנציאליים, כשהיא מציעה איכות חיים של מגורים בעיר חוף יפה ושקטה לצד חיבור קל ומהיר למרכז ולמתחמי תעסוקה.

     

    בניגוד לקיפאון השורר בשוק הנדל"ן הישראלי, מחירי דירות 4 חדרים באשקלון עלו בשנה האחרונה בכחמישה אחוזים, ומחירי דירות 3 חדרים עלו בכארבעה אחוזים. "לדעתי מדובר במגמה שצפויה להימשך ואף להתחזק בשנה הקרובה", אומרת נחמה בוגין. "המציאות הנדל"נית החדשה מורכבת יותר מאשר בעבר. להערכתי, רוב הקפיצה הנדל"נית השנה תקרה בערים פריפריאליות שסמוכות יחסית לאזורי ביקוש או למטרופולינים בצפון או בדרום. מדובר בערים שלא נתפסו כאטרקטיביות עד לאחרונה, והמצב בהן השתנה בגלל בנייה חדשה או עלייה בנגישות. שינויים אלה ימשכו אוכלוסייה חדשה, צעירה ומבוססת, ויעוררו את שוק הנדל"ן המקומי".

     

    עכו: ים בהישג יד

    העיר נמצאת בתנופת גדילה והתחדשות: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור אישרה ב־2017 שתי תוכניות מגורים בעכו הכוללות בנייה של כ־8,300 יחידות דיור חדשות, מהן כ־1,000 דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים. הסכם־הגג כולל בנייה של כ־18 אלף יחידות דיור ואמור להביא לכך שהעיר תכפיל את אוכלוסייתה. במסגרת התוכניות יוקם במזרח העיר רובע מגורים חדש בשם שערי עכו, ובו מאות דונמים של שטחי ציבור פתוחים, בתי ספר וגני ילדים, ושטחי תעסוקה ומסחר. מבחינת הנגישות, ישופר החיבור של עכו עם מערכת הדרכים הארצית, באמצעו הקמת מחלף בעתיד לכבישים 4 ו־58. כמו כן מתוכננת לקום בעיר תחנת רכבת נוספת.

     

    תנופת הפיתוח ניכרת גם בצד המסחרי והתיירותי – קבוצת עזריאלי מוסיפה 9,000 מ"ר של משרדים מעל קניון עכו, מלונות רימונים וחוף עכו מוסיפים מאות חדרי אירוח, ובעיר נבנית טיילת המפרץ בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. העיר רשמה ב־2017 עליית מחירים של כ־1.4 אחוזים בדירות 4 חדרים מ־1.02 מיליון שקל ל־1.034 מיליון שקל בממוצע. בדירות 3 חדרים נרשמה עלייה של 6.7 אחוזים, ממחיר של 548 אלף שקל ל־585 אלף שקל בממוצע. ההערכות הן כי המגמה תימשך ואף תתחזק ב-2018.

     

    "מדובר בעיר נמל היסטורית שבה עדיין אפשר לקבל נוף לים במחירים ברי השגה", מסבירה בוגין. "בעכו עדיין ניתן למצוא דירות חדשות במחירים אטרקטיביים מאוד ביחס לחיפה והקריות, וכאשר לוקחים בחשבון את הטבות המס בגובה תשעה אחוזים המגיעות לתושבי עכו, הדבר הופך את הרכישה בעיר לכדאית עוד יותר, יחד עם שיפור הנגישות, תוכניות הבנייה החדשות שכוללות גם דירות קטנות ופיתוח התיירות ושטחי המסחר והתעסוקה".

     

    נהריה: הכיוון מזרח

    מאז ומתמיד הייתה נהריה מובלעת בצפון הנהנית מקרבה לים וקרבה למרכזי התעסוקה באזור חיפה ובאזור יוקנעם. הארכת כביש 6 והרכבת שתמיד הגיעה למרכז העיר (בניגוד לערים אחרות בארץ) הוסיפו לה נקודות זכות. נכון, צוואר הבקבוק בכניסה אל העיר מעצבן כרגיל, אך כחלק מהסכם־הגג שנחתם לאחרונה, הכביש יורחב. בנוסף, מבחינת הטבות המס נהריה תושווה ליישובי פיתוח.

     

    בעיר הוקמו מספר שכונות חדשות ששדרגו את נהריה, הזרימו אליה אוכלוסייה חזקה ומשכו גם משקיעים שהקימו שם אזורי מסחר.

     

    "בעוד שבעבר רוב האוכלוסייה החזקה בנהריה התרכזה במערב העיר בקרבת הים, ניתן לראות בשנים האחרונות כי ההתפתחות של העיר הולכת ומתפשטת מזרחה, כחלק ממגמה ארצית שניתן לראות גם בחדרה ובנתניה", אומר גיל גורביץ, מנהל השיווק של חברת אזורים. "הסיבות לפיתוח הצד המזרחי נובעות מכך שהמחירים גבוהים יותר באזור המערבי הקרוב לים, ומספר השטחים שנשארו לבנייה שם הצטמצם משמעותית. בחלק המזרחי המחירים יותר נוחים, ויש שפע של שטחים זמינים לבנייה. החלק המזרחי בעיר נהנה גם מהקמת מרכזי מסחר ובילויים, מוסדות חינוך ופארקים חדשים".

     

    הכתבה פורסמה במוסף "ידיעות הנדל"ן" ב"ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים