שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחיצה שמוחצת מחצית מהאנושות
    מחיצה בין נשים לגברים? הצחקתם את היצר הרע. איך תגן המחיצה על התלמידות בצפת, ואיך היא הייתה מציעה הגנה לתלמידיו של הרב אלון? תוסר המחיצה לאלתר, או לכל הפחות - יוסרו השקרים עליהם היא נשענת

    כנראה שאין דבר מענג מהתכחשות למציאות, אחרת איך נסביר את הפופולריות לה זוכות טענות הבל?

    הדיווחים החמורים על מה שהתרחש בשנים האחרונות בבית הספר לבנות בצפת, היו אמורים לחבור לאירועים דומים נוספים ולהוליד תובנות שישנו מן היסוד את הלכות הצניעות היהודיים, אבל הם לא.

    לפני כשבועיים הותרו לפירסום החשדות אודות מנהלת בית הספר לבנות "כנפי יונה" בצפת, ואנו נחשפנו לנערות ששועבדו רגשית, רוחנית, פיזית ומינית לגחמותיה של המנהלת שלהן.

     

    פגיעה מינית  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    פגיעה מינית (צילום: shutterstock)

     

    לו היינו מסכימות ללמוד מהמציאות

    עלילותיה של מנהלת זו אמורות היו להצטרף לחטאיו של הרב מוטי אלון ולאלו של הרב קופולוביץ', ולשורה כה ארוכה ומכאיבה של עברייני ועברייניות מין. אלה היו אמורים להוביל אותנו למסקנות הבאות:

     

    • עבריינות מין אינה, במהותה, פשע של גברים "שאינם שולטים ביצרם" כלפי נשים "פתייניות", אלא פשע של בעלי כוח בחלשים מהם. פעמים רבות עבריינות מין היא ביטוי לתאוות שליטה ולא דחף מיני בלתי נשלט.

     

    • אין קשר בין מינו של אדם, לבושו ומידת הקפדתו על חוקי הצניעות, לבין הסיכוי שיהיה קרבן לאלימות מינית.

     

    • "אין אפוטרופוס לעריות" וככל שאנו זוכים לעמדות כוח ושליטה על הזולת, כך תגבר הסכנה שנפגע שלל פגיעות בנתונים למרותנו, ובניהן גם פגיעה מינית. בניית מערכת פיקוח שתאזן את כוח בעל השררה הכרחית להגנה על קרבנות פוטנציאליים.

     

    • הגנה נוספת היא חינוך נגד הערצה של דמויות קדושים - אין מי שהיא "גדולה מהחיים" וכולנו מועדות לחטוא.

     

    • בסוגיות מסוג זה - אור השמש הוא הפתרון ולא הבעיה, ועל כן יש להקפיד לכבס את הכביסה המלוכלכת ברשות הרבים.

     

    "עַד מָתַי אַתֶּם פֹּסְחִים עַל שְׁתֵּי הַסְּעִפִּים"

    אם הקהילה תסכים להאמין לעובדות יהיה עליה להשלים עם הטענה שאין קשר בין חוקי צניעות לפגיעות מיניות, ועל כן יש לעשות אחד משניים – לבטל לאלתר את הלכות הצניעות ולהודיע לנשות הקהילה שהוחלט שהגוף שלהן ברשותן, וענייני צניעות (כשאר הסוגיות הקשורות למראה חיצוני) נתונים לטעמה של כל אחת.

     

    האפשרות השניה היא לשמור על הלכות צניעות תוך הבהרה שהלכות אלו לא קשורות לענייני מין ולא מספקות הגנה מפני עברינות מין.

     

    המהפכה האמיתית – המהפכה המהותנית

    אם הפעם נבחר להקשיב לעדויות האימה על שהתרחש בהרמונה של המנהלת מצפת, נצטרך לערוך רוויזיה בסוגיית יסוד תרבותית – הסוגיה המגדרית.

     

    רבים מתומכי ההפרדה בין נשים לגברים אוהבים להיעזר בטענות מהותניות על ה"אופי הנשי" וה"אופי הגברי". הקלישאות המהותניות מתארות אותנו, הנשים, כנבונות, רגישות, חמות וחומלות ואוהבות להקשיב ולטפל.

     

    יחד עם זאת אנחנו גם לא מאוד חריפות ומהירות הבנה, אנחנו צייתניות ומעוררות בגברים תשוקה מינית בלתי נשלטת. לעומתנו, אתם, הגברים, חדי חרב ומחשבה, מהירי חימה, יודעים לנהל ולמלוך ולא שולטים ביצריכם, וכשאתם רואים אישה – עולמכם מתבלבל.

     

    המשתמע מכך - צריך להפריד בין נשים לגברים. יתעסק כל מין בתחומים המתאימים לו; אישה בבית ובחינוך וגבר בשלטון, בתורה ובצבא. נקפיד על הפרדה חמורה בין ה"מפתות" ל"קלי הפיתוי" ויהיה מחנינו קדוש.

     

    סיפורי המנהלת מצפת (כסיפורי הזוועה על הרבנים שעושים שמות בתלמידיהם) אמורים היו ללמדנו שהרהורי עבירה מסתובבים חופשיים בעולם, ובכל מקום בו ימצאו בנות ובני חווה, ימצא גם חשש לפגיעות. זה לא נשים נגד גברים ולא להיפך, ומהותנות היא אמונת הבל.

     

    מחיצה בין נשים לגברים? הצחקתם את היצר הרע. איך תגן המחיצה על התלמידות בצפת, ואיך היא הייתה מציעה הגנה לתלמידיו של הרב אלון? תוסר המחיצה לאלתר, או לכל הפחות - יוסרו השקרים עליהם היא נשענת.

     

    הסמינר בו עבדה המנהלת (צילום: אפי שריר)
    הסמינר בו עבדה המנהלת בצפת(צילום: אפי שריר)

     

    מחיצה שמוחצת מחצית מהאנושות

    רוצות מחיצה בבית כנסת? רוצות כיתות נפרדות? סבבה, רק תנו לעצמכן דין וחשבון על בחירה זו, וזכרו שפתרון להתנהגות מינית חסרת גבולות, היא לא מציעה.

     

    תאווה מינית מתקיימת גם בין גברים לגברים ובין נשים לנשים. אלימות מינית, כפי שראינו, לא נולדת ממשיכה מינית. אז על מה שומרת ההפרדה המגדרית?

     

    לפני שבוע וחצי קיימה תנועת חב"ד כנס בכיכר רבין בהפרדה בין המינים. הטענה הרשמית (ואני מאמינה שהם מאמינים בה) קשורה לענייני צניעות, אך מאחר שראינו שהפרדה בין המינים, וכך גם הקפדה על כיסוי גופן של הנשים, לא תורמת לצניעות מינית, עלינו לשאול מהם הזרמים התת קרקעיים, המנהלים את הלכות אלה כשהם מסווים עצמם להגנה ממיניות לא ראויה.

     

    התשובה הפשוטה והאמיתית היא עליונות גברית. השילוב בין האמונה שיש להפריד בין נשים לגברים, עם האמונה שנשים מפתות מינית וגברים קלים להתפתות, מובילה למסקנה שלגברים אסור להיחשף לנשים, אך לנשים מותר להיחשף לגברים.

     

    בלי להשתתף באירוע המופרד של חב"ד, אני מוכנה להמר שעל הבמה עמדו גברים ולא נשים, והזמרים והדוברים היו גברים.

     

    בבית הכנסת הנפרד גברים מובילים תפילה של נשים ולא להיפך. רבנים מלמדים נשים, אך נשים לא מלמדות רבנים ועוד, ועוד.

     

    המחיצה לא מציעה הגנה. המחיצה מוחצת נשים ועל כן צריך להיאבק בה.

     

    השקרים עליהם התרבות עומדת

    התרבות האנושית (זו שאני מכירה, זו שאנו חיות בתוכה) מבססת רבות מהנורמות שלה על שקרים שמצליחים להתקיים לא משום שהם מתוחכמים במיוחד, אלא משום שהם משרתים את האינטרסים של השליטים, ומשאירים את כולנו באזורי הנוחות. כנראה שאין דבר יותר נוח יותר מנוחות.

     

    החברה האנושית שונאת להשתנות ומדכאת נסיונות לערער על פרדיגמות, ולכן המאבק הפמיניסטי, שדורש תזוזה של כל האנושות, הוא איטי וקשה.

     

    להרוג את השליח

    והנה דוגמא, מפרשת השבוע, לפרדיגמה של שקר. בני ישראל מצטרפים אל בנות מואב לעבודת "בעל פעור". אלוהים מעניש את החוטאים ועשרים וארבעה אלף איש נהרגים במגפה. לא התקרר דמם של המתים במגפה ובני ישראל מקבלים פקודה (במדבר כה, יז-יח):"צָרוֹר אֶת הַמִּדְיָנִים וְהִכִּיתֶם אוֹתָם:כִּי צֹרְרִים הֵם לָכֶם בְּנִכְלֵיהֶם אֲשֶׁר נִכְּלוּ לָכֶם עַל דְּבַר פְּעוֹר" בפרשת השבוע הבא יתורגם הציווי למעשה שזושורתו התחתונה (במדבר לא, ז):"וַיִּצְבְּאוּ עַל מִדְיָן כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהֹוָה אֶת מֹשֶׁה וַיַּהַרְגוּ כָּל זָכָר".

     

    למשה לא די בכך והוא כועס על עדינות החיילים (במדבר לא, יד-יז):"וַיִּקְצֹף מֹשֶׁה עַל פְּקוּדֵי הֶחָיִל... וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם מֹשֶׁה הַחִיִּיתֶם כָּל נְקֵבָה. הֵן הֵנָּה הָיוּ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל בִּדְבַר בִּלְעָם לִמְסָר מַעַלבַּה 'עַל דְּבַר פְּעוֹר וַתְּהִי הַמַּגֵּפָה בַּעֲדַת ה'... וְעַתָּה הִרְגוּ כָל זָכָר בַּטָּף וְכָל אִשָּׁה יֹדַעַת אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר הֲרֹגוּ. וְכֹל הַטַּף בַּנָּשִׁים אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ מִשְׁכַּב זָכָר הַחֲיוּ לָכֶם."

    תמו לגווע המדיינים; הגברים והילדים נהרגו, גם הנשים הבעולות נהרגו והילדות הבתולות – נלקחו שלל.

     

    והשקר התרבותי? בני ישראל לא בגדו באלוהים בגלל בנות מדין. אף אחת ואף אחד לא בוגד בגלל פיתוי. בואו נודה על האמת, אנחנו אחראיות על הנאמנויות ועל הבגידות שלנו. אם אלוהים רוצה לקיים אתנו שיחת "יחסינו לאן" הוא לא צריך להשמיד למענה עם שלם, ועוד עשרים וארבעה אלפים מבני עמו.

     

    זה לא ישנה דבר

    ההוכחה שההרג היה חסר תוחלת (בנוסף להיותו לא מוסרי) היא שגם לאחר מסע הקטל הזה, בני ישראל ימשיכו לבגוד באלוהים, ומדין תוסיף בדרך פלא להתקיים וכמובן שגם לשנוא את ישראל (שופטים ו, א): "וַיַּעֲשׂוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל הָרַע בְּעֵינֵי ה' וַיִּתְּנֵם ה' בְּיַד מִדְיָן שֶׁבַע שָׁנִים."

    אלימות מינית לא נפתרת על ידי דיכוי נשים, ובגידה באלוהים לא נפתרת ברצח של השותפים לפשע. אלימות לא נפתרת באלימות, והריגת השליחים לא מביאה הקלה של ממש.

    אבל למרבה הכאב, פרדיגמות תרבותיות ינצחו את האמיתות הפשוטות האלה.

     

    ובבית המדרש של הטוקבקים

    מי שלא מסכים עם התיאור שהצעתי כאן, ומבקש לתמוך באמונה באחריותם של הגוים על הנאמנות הדתית שלנו, הוא פנחס, שכתב לי בשבוע שעבר.

     

    לפרופ' הרפורמית. אם החלטת לכתוב טור לפחות תדייקי בפירושים.

    זה שאת משבחת את בלעם על ימין ושמאל לוקה בחסר. שכחת להוסיף את הדבר החשוב ביותר. בלעם יעץ לבלק לשגר אלפי בנות צעירות לבני ישראל שישכבו עימן כי הוא ידע שזה העקב אכילס של עם ישראל וכאן היתה ההצלחה של בלק. העם נענש במגיפה ואיבד 24,000 איש.

     

    בסרטון אני מגיבה לדבריו..

     

    בית המדרש של הטוקבקים

    בית המדרש של הטוקבקים

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מחיצה שמוחצת מחצית מהאנושות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים