שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי (מבחן בזק) - סטיישן על הגובה
    מכונית הסטיישן הזולה בישראל זוכה לגרסה מעודכנת, מוגבהת-גחון, עם איפור קרבי ותג-מחיר צנוע יחסית. נהגנו בה לראשונה

     


    דאצ'יה לוגאן MCV היא גרסת הסטיישן לסנדרו המוכר. ולאור הצלחת גרסת סטפווי לסנדרו גם הלוגאן מקבל כעת גרסת סטפווי מוגבהת גחון עם מראה קרבי בהתאם לטעם הקהל. מבולבלים? נכון, שיטת השמות של דאצ'יה אינה הברורה ביותר, אך מאפיין אחד לפחות נותר זהה: תג מחיר שנותר ללא שינוי (83 אלף שקל).

    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
     

    מה שונה: בדומה לשאר דגמי לוגאן, גם ה-MCV סטפווי עבר מתיחת פנים המתרכזת בחרטום שונה. פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב, פסי גגון וכיסויי פלסטיק בעיצוב עדכני לחישוקים גדולים יותר ("16 לעומת "15), מסייעים ליצירת מראה "קרבי" מבעבר.

     

    גם תא הנוסעים עודכן עם גלגל ההגה העדכני של היצרנית (עם צופר) אך הוא עדיין אינו מתכוון למרחק. מתגי פתיחת החלונות עברו לדלתות, משענת היד שונה ומסיבית יותר והנוסעים מאחור זוכים כעת לתאורת פנים. ריפוד מושבים דו-גוני עם רקמת הדגם נראה טוב, אך היינו שמחים לוותר על דיפוני הפלסטיק בגימור קרבון שנראים זולים במיוחד. מטריד עוד יותר הוא הוויתור על מסך מגע שהוצע ב-MCV הקודמת. את מקומו תופסת מערכת שמע פשוטה. ב-2018 זה ממש לא עובר.

    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
     

    השינוי המשמעותי ביותר הוא במיתלים המגביהים את המרכב ב-4.6 ס"מ (17.4 ס"מ של מרווח גחון). הכיול המעט נוקשה יותר פוגע בנוחות הנסיעה בהשוואה ל-MCV הרגיל, וצמיגים רחבים ונמוכי חתך לא מסייעים לכך (205/55 לעומת 185/65 ב-MCV הקודם). מנגד, המיתלים מאפשרים התמודדות טובה יותר עם בורות וחריצים עמוקים כמו בשביל משובש.

     

    על תוספת הגובה משלמים גם ביכולת הדינמית, שגם כך לא הייתה מרשימה בדגם, וכאן זוויות הגלגול מודגשות עוד יותר. הצמיגים הרחבים יותר בהם מצויד הסטפווי מכבידים גם על ההיגוי הכבד מדי בעיקר בתמרוני חניה, למרות תגבור חשמלי. גם צריכת הדלק אינה נשכרת מכך ויחד עם עליה במקדם הגרר של המרכב המוגבה, היא גבוהה לא רק לפי נתוני היצרן. בפועל השגנו כ-12.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן.

    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
     

    מה נשאר: למרות תוספת הגובה, תנוחת הנהיגה דומה ל-MCV הרגיל ואינה מרגישה גבוהה ושלטת כמו ברכבי פנאי. כמו ה-MCV, גם הסטפווי מציע תא נוסעים מרווח יחסית (בסיס גלגלים של 263.5 ס"מ) המאפשר מרחב מחיה טוב לשני מבוגרים (אם כי הוא צפוף מעט בממד הרוחב). עוד יש לציין כי מערכת המיזוג התקשתה לצנן את התא בקיץ ישראלי, וחסרונם של פתחי מיזוג לנוסעים מאחור מורגש. תא המטען גדול מאוד (573 ליטר), נתון דומה למשפחתיות בתצורת סטיישן.

     

    מה שנותר ללא שינוי, וזו גם נקודת הביקורת העיקרית על כלי הרכב הזול, הוא מערך בטיחות סופר-צנוע שאינו מקובל עוד. עם ארבע כריות אוויר בלבד ומערכת התרעה בהתקנה מקומית. הציון במבחני הריסוק אינו ראוי (3 כוכבים) ב-2018 וציון הבטיחות של משרד התחבורה עומד 0 נקודות - פועל יוצא של מיעוט לא מקובל בכריות אוויר.

    ציון בטיחות דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי ()

    יחידת ההנעה נותרה טורבו-בנזין בתצורת שלושה צילינדרים בנפח 0.9 ליטר עם 90 כ"ס ותיבה רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים. הביצועים טובים יחסית (11.1 שניות ל-100 קמ"ש) אך אופי פעולת התיבה גס ומחוספס, לרבות תגובות איטיות להורדת הילוך בזמן עקיפה. המנוע עצמו רועש בסל"ד גבוה ורועד בסל"ד סרק. ההנעה נותרה קדמית בלבד כך שה-MCV סטפווי לא מציע יכולת שטח אמיתית בדומה לדאסטר 4WD למשל, ומוגבל לשבילים כבושים בלבד.

     
     

    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום: גרסת סטפווי הופכת את הלוגאן MCV למעט יותר אטרקטיבי לרכישה, בעיקר בגלל שדרוג ההופעה והרחבת מעטפת היכולת גם לגיחות שבילים מזדמנות. כל זאת תוך שהוא מציע תא נוסעים שימושי ונוחות נסיעה ראויה. לצערנו הוא פחות מאובזר וסובל מרמת בטיחות פסיבית ואקטיבית נמוכה מדי הפוגעים קשות באטרקטיביות שלו. שיפור בשני התחומים אלה עם תג-מחיר זהה היו הופכים אותו לרכישה מומלצת.

     


    דאציה לוגאן MCV סטפווי TCe90 Easy-R

    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי TCe90 Easy-R
    מנוע 3 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 898 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 90 כ"ס ב-5,000 סל"ד
    מומנט מרבי 14.3 קג"מ ב-2,250 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית חד מצמדית, 5 יחסים
    אורך 452.8 ס"מ
    רוחב 176.2 ס"מ
    גובה 159.1 ס"מ
    בסיס גלגלים 263.5 ס"מ
    משקל 1,165 ק"ג
    נפח תא מטען 573 ליטר
    100-0 קמ"ש 11.1 שניות
    מהירות מרבית 170 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 114 גרם לק"מ
    מחיר 83 אלף שקל
    כריות אוויר 4
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 3 כוכבים


    פורסם לראשונה 24/07/2018 21:24

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים