שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בטיחות בדרכים באירופה: ישראל בתחתית הדירוג

    המועצה האירופאית לבטיחות בדרכים פרסמה דו"ח הסוקר את התקדמותן של מדינות אירופה בצמצום הקטל בכבישים. לידיעת משרד התחבורה: אנחנו מדורגים בתחתית

    הכביש הישראלי הוא אחד המסוכנים באירופה, וזה רשמי: המועצה האירופית לבטיחות בדרכים פרסמה דו"ח הסוקר את התקדמות 32 המדינות החברות במועצה לאורך השנים. והממצאים לא מעודדים: לצד מיקום טוב ביחס הרוגים למיליארד ק"מ נסועה ומיליון תושבים על כבישי ישראל כיום, השינוי במהלך השנים אינו מתקרב אפילו לממוצע - כך למשל, השינוי היחסי במספר ההרוגים מאז 2001 מציב את ישראל בתחתית הרשימה, כאשר רק בולגריה, רומניה ומלטה (בה המספרים ממילא נמוכים מדי) גרועות ממנה.

     

    צילום: ליהי קופניק

    צילום: ליהי קופניק

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    נתון גרוע עוד יותר מתייחס לשינוי הממוצע במספר הרוגי תאונות הדרכים במהלך העשור האחרון - מ-2007 ועד 2017 - בו כיהנו שרי התחבורה שאול מופז (עד אפריל 2009) וישראל כץ. לפי נתון מדאיג זה, ישראל מדורגת במקום האחרון מ-32 המדינות, עם שינוי ממוצע צנוע של 1.7%, כאשר הממוצע בכל המדינות עומד על 4.7%. גם בדיקת אותו נתון במהלך שמונה השנים בין 2010 ל-2017 מציב את ישראל בתחתית הרשימה, עם שיפור של 8.8% כאשר ארבע מדינות בלבד מתוך 32 החברות ממוקמות מתחתיה.

     

    תאונות ()
    השינוי היחסי במספר הפצועים קשה מתחילת העשור - ישראל לפני אחרונה

     

    נתון מדאיג לא פחות מתייחס לשינוי היחסי במספר הפצועים קשה מתאונות דרכים מתחילת העשור (2010) ועד אשתקד (כולל). לפי נתון זה ישראל מדורגת במקום הלפני אחרון עם זינוק של יותר מ-20% לעומת ירידה ניכרת במרבית המדינות, כאשר רק מלטה - עם מספרים קטנים וחסרי משמעות - ממוקמת מתחתיה.

     

    מספרי הפצועים קשה מלמדים טוב לא פחות על מצבנו המדאיג: ב-2007 נפצעו על כבישי ישראל 2,096 בני אדם. מספר הפצועים ב-2017: 2,067. לשם השוואה, גם בסלובקיה נפצעו ב-2007 אורח קשה 2,036 בני אדם, מספר כמעט זהה לנתון בישראל באותה שנה. ב-2017 לעומת זאת נפצעו 1,127 בני אדם, כמחצית מהמספר בישראל באותה שנה. בפורטוגל נפצעו ב-2017 באורח קשה מספר דומה של בני אדם לאלה שנפצעו בישראל, אך מדובר בשיפור דרמטי לעומת המצב ב-2007, שנה בה היה מספר הפצועים גבוה בכ-50% מאלה שנפצעו כאן.

     

    עוד עולה מהדו"ח כי בתחילת העשור קבעה המועצה כי יעד הורדת מספר ההרוגים עד 2020 עומד על 50%. בדו"ח שמתפרסם כעת אומרים עורכיו כי היעד לא יושג, אך קובעים יעד חדש: הורדה במחצית את מספר ההרוגים כיום עד שנת 2030. ב-22 מתוך 32 המדינות שנסקרו ירד מספר תאונות הדרכים בשנה האחרונה. ארבעת המדינות המרשימות במיוחד מבחינה זו הן אסטוניה (עם ירידה של 32%), לוקסמבורג (22%), נורווגיה (21%) וסלובניה (20%).

     

    תאונות ()
    השינוי היחסי במספר ההרוגים בתאונות מ-2001 ועד 2017 - ישראל רביעית מהסוף
     

    "הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ את המדיניות האירופאית וחזון אפס הרוגים בתאונות דרכים", אומר הבוקר (ו') מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה. "ישראל אשר מובילה את עולם הטכנולוגיה צריכה להוביל את תחום הבטיחות בדרכים ולא להשתרך מאחור. מדינות אירופה מוכיחות כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מאבק יומיומי שניתן לנצח בו רק כאשר הממשלה לוקחת אחריות. הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ישימו בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים ויפעלו באופן אמיתי ליישום התכניות שהממשלה אישרה כבר לפני יותר מעשור, במעשים ולא בדיבורים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים