שתף קטע נבחר

המורה קנה אוטובוס - תלמידיו ישארו בביה"ס

במקום לתת לתלמידים שלו לעשות מסע רגלי של שלושה קילומטרים דרך היער, המורה ההודי הזה גייס כסף לרכוש אוטובוס ולהסיע אותם לבית הספר ובחזרה כל יום. בשיתוף עם פורטל המעודד עשיית טוב באמצעות סיפורים מעוררי השראה מרחבי העולם

כמעט כל מורה שאוהב את המקצוע שלו יעשה כל שביכולתו כדי להבטיח שהתלמידים שלו יקבלו את החינוך המגיע להם. רג'רם, מורה למתמטיקה ומדעים בבית הספר היסודי הממלכתי "באארלי" שבמחוז קרנטקה בדרום הודו, יצר שיא חדש בנחישות הזאת שבזכותה תלמידים יכולים להצליח.

 

לפני כשנה, רג'רם החל לשים לב שיותר ויותר תלמידים הפסיקו להגיע לשיעורים, כיוון שהיה עליהם לגמוא מרחק של יותר משלושה קילומטרים ברגל דרך היער, וזאת כדי להגיע לבית הספר.

 

"אין כבישים שמובילים מביתם של הילדים לבית הספר", סיפר ר'גרם. "יש מסלול בוץ שעובר דרך היער, ומרבית התלמידות שלומדות בבית הספר החלו לוותר על המסע הזה, ולא להגיע לשיעורים כיוון שהמשפחות שלהן חששו לתת לילדיהם ללכת מרחק של שישה קילומטרים הלוך וחזור כל יום לבית הספר." נחוש לחולל שינוי, המורה המסור פנה אל אחד מבוגרי בית הספר כדי למצוא יחד פתרון.

 

תלמידים הודים מברכים על האוכל מול הלוח (צילום: AFP)
ברגע שרג'רם החל בשירות ההסעות היומיומי הזה, עלתה הנוכחות בבית הספר מ-50 ל-90 אחוזים. (צילום: AFP)

 

"בקצב מואץ, החלו הילדים להחסיר שיעורים, ולאור זאת שמספר התלמידים בבית הספר שלנו הלך ופחת, מצאנו את עצמנו בסכנת סגירה גם כן. ערב אחד, סיימתי לספור כמה תלמידים נשרו מבית הספר, והייתי מאוד נסער מכך. בכל שבוע לפחות חמישה או שישה תלמידים לא הופיעו לשיעורים. צלצלתי לאחד מהתלמידים לשעבר של בית הספר והצעתי לו את הרעיון שנרכוש אוטובוס לאסוף ולהחזיר את התלמידים," אמר רג'רם.

 

רג'רם ושני תלמידים לשעבר נוספים שלו הצליחו לחסוך מספיק כסף כדי לרכוש אוטובוס לבית הספר. רג'רם לא יכול היה לשכור את שירותיו של נהג, שעלותו מוערכת בכמאה דולר נוספים, ולכן החליט לנהוג את האוטובוס בעצמו.

 

"אני חי ממשכורת זעומה של מורה בבית ספר ממשלתי. לא יכולתי לשלם לנהג. לכן החלטתי שאני אלמד להיות נהג אוטובוס, ואבצע את המשימה הזאת בעצמי," הוא מוסיף ומסביר.

 

ארבעה סבבי איסוף כל בוקר

רג'רם עבד כדי להשיג רישיון נהיגה לאוטובוס, והחל במתן שירותי איסוף והסעות לתלמידים. ברגע שרג'רם החל בשירות ההסעות היומיומי הזה, עלתה הנוכחות בבית הספר מ-50 ל-90 אחוזים. בכל יום שבו מתקיימים לימודים בבית הספר, רג'רם יוצא מביתו מוקדם בבוקר, ועושה ארבעה סבבי איסוף עד השעה 9:20 בבוקר.

 

ילדים הודים מצביעים בבית ספר (צילום: AFP)
"אני חושב לבנות גדר מסביב לבית הספר, וגם מסלול ריצה קצרה, כדי שהילדים יוכלו להתאמן בספורט"(צילום: AFP)

 

"בית הספר מתחיל בשעה 9:30, ואני מוודא שכל התלמידים מגיעים בזמן. ישנם שלושה מורים, כולל אותי, ומנהלת בית הספר. אחד מהמורים הללו מגיעים לבית הספר בסבב ההסעות הראשון. המורים גם נשארים בבית הספר עד שכל התלמידים יוצאים בהסעה הביתה, ואז אני חוזר אל בית הספר להחנות שם את האוטובוס," הוא מסביר.

 

רג'רם משלם בעצמו על הביטוח לרכב והדלק עבור האוטובוס. הוא גם יודע כבר מה יהיה הפרויקט הבא שלו: הוא רוצה לבנות מסלול ריצה שבו התלמידים יוכלו להתאמן לקראת תחרויות ריצה מהירה של 100 ו-200 מטרים.

 

"אני חושב לבנות גדר מסביב לבית הספר, וגם מסלול ריצה קצרה, כדי שהילדים יוכלו להתאמן בספורט. הבעיה היא שאין לי מספיק כסף. פניתי לבוגרי בית הספר ובקשתי את עזרתם. בינתיים אנו נתקלים בבעיה של גיוס הון, אבל אני בטוח שנצליח להתגבר על כך", סיכם רג'רם. "לילדים תהיה יותר מוטיבציה להשתתף בשיעורים אם יתקיימו בבית הספר פעילויות נוספות כמו ספורט".

 

  • בשיתוף עם אתר GOODNET   - פורטל המעודד עשיית טוב באמצעות סיפורים מעוררי השראה מרחבי העולם.
  • רוצים גם לעשות טוב ולהתנדב? פנו לעמותת "רוח טובה", המרכזת באתר אחד את כל הזדמנויות ההתנדבות בישראל


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים