שתף קטע נבחר

משלוח חינם מהסופר - גם בוואטסאפ

חברת ברינג ברינג המפעילה אתר למשלוחים מהירים של מוצרים מהסופרמרקט, מאפשרת כעת לשלוח רשימת קניות בוואטסאפ, בהקלדה או בצילום, כדי לחסוך לצרכנים זמן. במקרה של חוסרים - הצרכן יקבל התראה. האתר שפועל כבר מספר חודשים, מציע בניגוד לרשתות משלוח חינם, אך מגוון המותגים בו מצומצם ואין מוצרי מעדנייה

מנסים לחסוך בזמן בעת הזמנת אונליין מהסופרמרקט: חברת ברינג ברינג (BringBring) משיקה שירות הזמנת מצרכי סופרמרקט באמצעות וואטסאפ. המשלוח: חינם עד הבית ובחברה מתחייבים להביאו למזמינים תוך 4 שעות.

 

איך זה עובד? הדבר מתאפשר באמצעות שירות וואטסאפ עסקים, בטלפון 050-3907198. נציג יקבל את הרשימה, שהצרכן יכול לשלוח בשפה חופשית למספר הוואטסאפ של החברה, כך שאם יש חוסרים הוא יעדכן את הצרכן בהתכתבות. בסיום ההזמנה הצרכן יקבל לינק לאתר החברה כדי להשלים את התשלום, שכן זה עדיין לא מתאפשר דרך וואטסאפ.

 

יש לכם סטארט-אפ בתחום הצרכנות? כיתבו לנו >>

 

 

ניתן גם לשלוח צילום של רשימת הקניות. במקרה שהמערכת לא תצליח לפענח את כתב היד של הצרכן או לא תזהה מוצר בתמונה המצורפת, תישלח הודעה לצרכן ובה בקשה להקליד את שמות המוצרים שלא נקלטו. ניתן יהיה לשלוח הודעה 24 שעות ביממה אבל לינק עם סל מלא ישלח חזרה ללקוח רק בשעות הפעילות (8:00-20:00)

 

חיפוש בשפה חופשית קיים כבר שנים למשתמש הישראלי, למשל באתר אגד. רשימת קניות בשפה חופשית אפשר ליצור באתר השוואות המחירים פרייסז (pricez), אבל אין אתר אינטרנט של מוצרי סופרמרקט בישראל שמאפשר הזמנה באופן הזה.

ברינג ברינג (צילום מסך)
כך נראית ההזמנה בוואטסאפ(צילום מסך)

 

זה פתרון, עד שאלכסה תזמין לנו מהסופרמרקט

"יצרנו פתרון שמאפשר ללקוח לייצר רשימת קניות מטקסט חופשי", אמר ל-ynet אופיר שטיינברג, ממייסדי האתר. "בארה"ב, אלכסה של אמזון ממלאה לצרכן סל קניות. המטרה שלנו פה היא לחסוך זמן. להיות מהירים לא רק ברמת המשלוח אלא גם ברמת השלמת הסל, שזה עוד מרכיב שלוקח 25-20 דקות".

 

כמה אנשים עובדים בשירות הוואסטאפ?

"שני אנשים. חלק משמעותי ממנו אוטומטי. ככל שהשירות הזה יילך ויעמיק נשפר את הטכנולוגיה והוא יהיה יותר אוטומטי".

 

במיזם חברים 7 יזמים, חלקם מתחום שיווק מזון וחלקם מעולם הטכנולוגיה. לטענתם, המיזם שלהם מזכיר את insta cart מחו"ל אך בארץ אין משהו דומה, למעט אולי המיזם של יוניליוור למכולות, שגם הוא שונה שוני רב מברינג ברינג. עם זאת, בתחום האונליין יש התרחשויות רבות. בין היתר: שופרסל מתכוונת להשיק אתר סחר רציני אחרי שכבר כיום היא מובלה במכירות מוצרי סופרמרקט אונליין.

 

"אנחנו ממש לא מפחדים משופרסל. כל אתר אינטרנט שיגדיל את המודעות לאונליין זה מבורך", טוען שטיינברג. "יש לנו עשרות אלפי רשומים, חלקם גם פעילים, יש לנו גידול של עשרות אחוזים כל חודש, כך שהאתר גדל באופן עקבי. אנחנו פעילים בגוש דן רבתי, ירושלים, השפלה ומתרחבים גם לשרון בימים אלה ובחודש הבא גם לחיפה ולב"ש. המטרה שלנו היא להגיע לכיסוי מלא עד סוף השנה".

 

מי עורך עבורכם את השליחויות?

"אנחנו עובדים עם עשרות סופרמרקטים שחברים איתנו בשת"פ (הוא לא חושף את הרשימה רק מדגיש שמדובר בסופרמרקטים גדולים, אך לא של הרשתות מ.ק). כשלקוח מסוים עורך הזמנה ומשגר אותה, אנחנו מקשרים אותה לסופרמרקט הרלוונטי שמקבל את ההזמנה ומטפל בה ברמת השילוח והאריזה.

 

"הלקוח מבחינתו נכנס לאתר אחד יחיד. יש לנו למעלה מ-8,000 SKU (פריטים מ.ק), המחירים הם שלנו, החשבונית היא שלנו וכך גם המארז. כל זה כדי לאפשר לו שירות תוך פחות מ-4 שעות, בעוד שברשתות אחרות, ההזמנה היא מהיום למחר, בפריפריה לעוד יומיים ובחגים - תוך מספר ימים".



ברינג ברינג (צילום מסך)
(צילום מסך)

 

 

משלוח חינם לא לכל הארץ והמגוון לא גדול כמו ברשתות

ואכן, המבחן הגדול של האתר יהיה בחגי תשרי. בינתיים, המחירים שלו לא גבוהים כפי שניתן היה להעריך. "אנחנו מקפידים להיות תחרותיים במחיר", הוא מדגיש. "כולל מבצעי עומק ומבצעים תקופתיים כמו כל קמעונאי אחר. בזכות משלוח החינם, אנחנו זולים כמו השחקנים הזולים הגדולים. אצל המתחרים, גובים 30 שקל על משלוח, אז אנחנו תחרותיים באופן מובהק. רמי לוי משחק בזירת מחיר יותר אגרסיבית באינטרנט אז אנחנו לא משווים את עצמנו אליו, אבל אם את משקללת את דמי המשלוח אנחנו הזולים ביותר".

 

למתכוונים לקנות בבברינג ברינג שימו לב. שתי נקודות תורפה יש לאתר, למעט חוסר זמינותו ברוב אזורי הארץ: האחת: באזורים מסוימים, האתר לא מספק לצרכנים מוצרים טריים מסוימים כמו עוף טרי, דגים ובשר. בכל האזורים בהם הוא פועל, הוא לא מאפשר להזמין מוצרי מעדנייה כולל מוצרים שמחירם בפיקוח המדינה, כמו גבינות גלבוע ועמק לפריסה.

 

השנייה: אין מספיק מבחר מותגים באתר. למשל בקינואה יש שני מותגים בלבד: סוגת ותבואות. עדשים שחורות מצאנו רק של סוגת. פסטה יש רק של המותגים ברילה ואסם. כשחיפשנו תה ירוק, מצאנו מספר אופציות של המותג ויסוצקי ואופציה אחת בלבד של פומפדור.

 

כמו כן, לא מצאנו את הגלידות של האגן דאז וקרמיסימו. החיפוש שערכנו הוא חיפוש ללא הזנת אזור, כך שייתכן שבאזורים מסוימים יש מבחר מותגים גדול יותר, אך ברשתות המבחר זהה לכל האזורים.

 

המחירים לעיתים גבוהים ולעיתים תחרותיים

מבדיקה עולה שהמחירים באתר הם לרוב מחירי אמצע. למשל, גביע גבינת קוטג' תנובה 9% עולה 5.50 שקלים - כמו בשופרסל דיל. מצאנו מחיר גבוה יותר בשופרסל שלי: 5.70 שקל ומחיר נמוך יותר ברמי לוי, 5.20 שקלים.

 

חבילת 4 אריזות 72 מגבונים של המותג טיטולים פרימיום עולה 17.90 שקל. גם במגה בעיר וברמי לוי המוצר נמכר ב-17.90 שקל, אבל אפשר למצוא ברשתות אלה גם מותגים זולים יותר, משום שברשתות יש יותר מבחר מאשר בברינג ברינג. בוויקטורי ויינות ביתן מצאנו את המותג הזה ב-14.90 שקל.

 

פסטה פנה רנטה ברילה עולה באתר 6.90 שקלים. ברמי לוי: 5.90 שקלים ובמבצע 5 שקלים ויש אצלו מבחר פסטות זולות יותר (בברינג ברינג מוכרים רק ברילה ואסם). בשופרסל ברילה עולה 6 שקלים. ביש בשכונה יקר יותר: 7.90 שקלים לאריזת פסטה.

 

שישיית פפסי מקס עולה בברינג ברינג 29.90 שקל. מחיר נמוך יחסית ומפתיע בשל העובדה שהמשקיע העיקרי באתר הוא קוקה קולה. ברשת שופרסל שלי העירונית, שישייה כזאת עולה בימים אלה 34.90 ו-40 שקל ב-AM:PM.

 

עם זאת, ברמי לוי, יינות ביתן, שוק מהדרין, דבאח ורשתות נוספות מחירה עומד כעת על 19.90 בלבד – 10 שקלים פחות מבברינג ברינג.

 

עגבניות נמכרות בברינג ברינג במחיר גבוה: 8.90 שקלים לק"ג. בחלק מסניפי רשתות השיווק מוכרים עגבניות בימים אלה בפחות מ-2 שקלים אבל זה מחיר מבצע – תגובה לתחרות מקומית ואמצעי למשיכת קהל לסניפים. באושר עד מצאנו עגבניות ב-4.90 שקלים לקילו, בחצי חינם ב-5.90 שקלים לקילו וב-AM:PM מוכרים יותר יקר מברינג ברינג: 9.90 שקלים לק"ג.

 

גם בכוסברה למשל, ברינג ברינג היא מהיקרות: יחידה עולה באתר 5.90 שקלים, 4.90 שקלים ב-AM:PM, באושר עד 3.90-3.30 שקלים בשופרסל שלי 3.90 שקלים ובשוק העיר 2.90 שקלים.

 

גם ק"ג תפוחי פינק ליידי עולה ביוקר בברינג ברינג - 17.90 שקל. זה מחיר גבוה שדומה למחיר יינות ביתן בעיר. ביינות ביתן ובחצי חינם מוכרים את התפוח הוורוד ב-16.90 שקל ובשופרסל שלי ב-15.90 שקל. ברמי לוי מצאנו מחיר נמוך בהרבה 11.90-9.90 שקל לק"ג אם כי לעיתים מדובר במותג שונה (פינק קריפס המיובא יקר יחסית לעומת פינק ליידי. בראשית מוכרת בזול את הזן הזה, אך רמתו לא תמיד משתווה לרמת הייבוא מחו"ל).

 

נייר טואלט 32 גלילים לילי, חוגלה קימברלי, עולה באתר 39.90 שקל, ממש כמו בניו-פארם. מצאנו יקר מזה (ב-AM:PM), אבל ברשתות רבות המחיר עומד על 32.90 שקל, כמו למשל בשופרסל דיל, שוק העיר וסופר-פארם (מחירי מבצע).

 

האתר מציע מחיר תחרותי לבשר טחון טרי 1 ק"ג של אדום אדום, שמתומחר ב-39.90 שקל בברינג ברינג. בוויקטורי בשר טחון טרי עולה 32.90 שקל, ביינות ביתן 44 שקל או 49.90 שקל, במגה בעיר 40 שקל ברמי לוי 38.90 שקל ובשופרסל דיל 49 שקל או 59.90 שקל. עם זאת, כאמור, האתר לא מספק בשר ועוף טרי לכל האזורים בהם הוא פועל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים