שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    להרגיש כמו טוני סופרנו: קאדילק אסקלייד בדרך ארצה

    אחת מאגדות תעשיית הרכב האמריקאית עושה סוף סוף עלייה. הקאדילק הענק, שעשה לעצמו שם בסדרת הטלויזיה המפוארת, יתמודד כאן מול מתחרים אירופאים במידות דומות ותג-מחיר משוער של כ-700 אלף שקל

    החל מסוף חודש אוגוסט ישווק בישראל באופן רשמי קאדילק אסקלייד, רכב הפנאי הוותיק ועצום המידות של מותג היוקרה האמריקאי. האסקלייד שנחשב לאחד מסמלי יחידות האבטחה בארה"ב, ובמקביל לאחד האהובים על ראפרים (לפני שאלה התקדמו לרולס רויס ובנטלי), עשה לעצמו שם בסדרת המופת הסופרנוס, כרכב האישי של כוכב הסדרה טוני סופרנו, אותו גילם ג'יימס גנדולפיני. עד עתה הגיע ארצה הרכב - שמחירו צפוי לעמוד על כ-700 אלף שקלים - רק בערוצי הייבוא האישי, והוא צפוי להתמודד מעתה מול מרצדס GLS ואודי Q7.

     

     

    קצת היסטוריה

    האסקלייד הוצג לעולם לראשונה ב-1999, כתשובה ללינקולן נוויגיטור של היריבה המושבעת מדטרויוט. בעוד הדור הראשון היה למעשה גרסה כמעט זהה ל-GMC יוקון בגרסת דנאלי המפוארת, הדור השני שהושק רק שלוש שנים מאוחר יותר היה בעל קו עיצוב שונה - חד וזוויתי יותר כפי שנותר עד הדגם הנוכחי והרביעי בשושלת.

    קאדילק אסקלייד ()
    יש לציין שבאותן שנים עשתה GM - כמו מרבית מתחרותיה - שימוש בפלטפורמה זהה לזו שהעניקה בסיס לגרסה האזרחית של האמר H2, לא פחות. וכן, נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית היו בהתאם. תשכחו מכל מה שאתם יודעים על רכבי פנאי גדולים היום. מדובר היה ברכב מגושם ביותר ולמרות הפאר וההדר והמושבים הרכים ומצופי העור, לא פינק את עכוזם של יושביו יותר מטנדר ממוצע.

     

    אבל האסקלייד נהנה בכל זאת מפופלאריות עצומה. גם מכיוון שחלק ניכר מרוכשיו מעולם לא ידע (או רצה) אחרת, וגם מכיוון שהיה, פשוט, מאוד מאוד גדול. ובמדינת הקניונים העצומים, חוסר מודעות לבעיות חניה בחלק הארי של היבשת והגבלת המהירות ל-55 מייל לשעה, לא הייתה בכך בעיה מיוחדת. עד כדי כך שעד היום הוא הדגם הרווחי ביותר של היצרנית, ואפילו הדגם הנמכר ביותר שלה בחלק מהשווקים.

     

    קאדילק אסקלייד ()
    גם האסקלייד הנוכחי (שהוצג לראשונה לפני חמש שנים) מעדיף להשתמש בנוסחה המיועדת בשאר העולם לכלי רכב מסחריים המיועדים לעבודה או לשטח. בהתאם הוא מבוסס על שלדת סולם מיושנת, עם סרן חי מאחור ומתלי עצמות-עצה כפולות מלפנים, קפיצי סליל ובולמי זעזועים - כעת כבר אדפטיביים - בכל הפינות. מנוע V8 בנזין בנפח 6.2 ליטר מפיק 420 כ"ס ומשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית שפותחה בשיתוף פורד, עם הנעה כפולה (לא קבועה) הכוללת גם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית. בארה"ב מוצעת גם גרסת הנעה אחורית זולה יותר, אך זו לא תוצע כאן.

    קאדילק אסקלייד ()
    האסקלייד יוצע בשתי גרסאות מרכב - רגיל (עם 294.5 ס"מ של בסיס גלגלים) שתהיה כנראה הפופולארית בהיצע, ו-ESV בעל בסיס גלגלים סופר-ארוך (330 ס"מ). לשניהם מקום לשמונה נוסעים, או שבעה עם צמד מושבי קפטן בשורת המושבים האמצעית. כאשר כל המושבים בשימוש, תא המטען מציע 430 ליטר בגרסה הרגילה ויותר מ-1.1 קוב ב-ESV.

    קאדילק אסקלייד ()
    מפרט מלא של הדגם שיגיע ארצה עדיין אין לנו כמובן, אך כמקובל בארץ המוצא, יש להניח שגם כאן מדובר יהיה בגרסה סופר מאובזרת. בארה"ב כוללת הרשימה בין היתר מושבים עם ריפוד עור, כיוון חשמלי וחימום וקירור, מערכת שמע של Bose עם 16 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3), הפעלה חשמלית לדלת תא המטען, קיפול חשמלי לשורת מושבים שלישית ומדרגות הסף, מערכת מצלמות היקפיות, חישוקי "22 קלים ועוד.

    קאדילק אסקלייד ()
      

    האבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר ומערכות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור), תאורה דינמית, התרעת עירנות נהג וחניה אוטומטית שתהיה כנראה נחוצה בהתחשב ב-5.2 מטרים בין פגוש לפגוש.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים